Az első hat év programja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Bánki Hírmondó December - Január. VELÜNK TÖRTÉNT VELÜNK TÖRTÉNT.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
Prof. Dr. Rosivall László
Mercedes-Benz-Iskola
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Az AGROÖKOLÓGIA a mezőgazdaságot ökológiai szempontok szerint megközelítő tudományág, amely a mezőgazdaság ökológiai rendszerének mint egésznek a javításával.
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai tanulmányút az SZFPII
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
DARUS.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
az ADYban tanulna tovább 
A pedagógiai fejlesztések háttere és gyakorlata
közoktatás-fejlesztési irányvonalai
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Félévi eredmények
Belügyi Rendészeti Ismeretek
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Intézmény minőségirányítási programja
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
tanév Iskolanyitogató
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Az első hat év programja AKG Alapiskola 2017 Az első hat év programja

a program megszületett a team… az épület… az engedély…

forrás: Radó Péter (2017): Az iskola jövője 20. század Tanítás - pedagógus Osztályterem Tananyag Végzettségek Iskola Iskolarendszer 21.század Tanulás - tanuló Személyes tanulási környezet Kognitív és affektív készségek Hitelesített készségek Tanulási központ Tanulási ökoszisztéma forrás: Radó Péter (2017): Az iskola jövője

kulcskompetenciák & Intelligenciaterületek

EU kulcskompetenciák 9 – a programunkban 11 kompetenciaterület Alapkészségek: anyanyelv, matematika, angol, digitális, egészség- és mozgáskultúra Szociális, természettudományi&technológiai, kulturális, Interkulturális és állampolgári, tanulási, vállalkozói Kiterjesztett iskolafunkció Teljes Iskola Koncepsió (Whole School Approach) Óvodából iskolába… Fejlődés alapú gondolkodás, a fejlesztés mindenkinek egyéni Szerkezet Napirend Értékelés Módszertan

ÉRTÉkelés Szintek szerinti haladás 360°-os értékelés Szöveges értékelés – egyéni Portfólió Útinapló – önértékelés Szülői értékelés Útlevél Kompetenciák – részterületek Nem osztályfok Nem osztályzat 6. végén egységes elvárások

A1 A2 A3 A4 A5 A6 1. B2 C3 D4 2. G1 B3 C4 D5 3. H1 G2 B4 C5 D6 4. I H2 EGY OSZTÁLY ÚTJA HAT ÉV ALATT évfolyam I. II. III. IV. V. VI. tanév   1. A1 B2 C3 D4 2. G1 A2 B3 C4 D5 3. H1 G2 A3 B4 C5 D6 4. I H2 G3 A4 B5 C6 5. J H3 G4 A5 B6 6. K H4 G5 A6

Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 7.00-7.30 Reggeli ügyelet 7.30-8.00 1. ÉVFOLYAM Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 7.00-7.30 Reggeli ügyelet 7.30-8.00 Érkezés - Fogadás Érkezés – Fogadás 8.00-8.30 8.30-9.00 Nyitás 9.00-9.30 TAN-ösvény Barangoló 9.30-10.00 10.00-10.30 10.30-11.00 11.00-11.30 11.30-12.00 Ebéd 12.00-12.30 Pihenő 12.30-13.00 13.00-13.30 Levegőzés / Mozgás Zárás 13.30-14.00 14.00-14.30 Hazatérés – Ügyelet 14.30-15.00 Szabad játék / Alkotás 15.00-15.30 15.30-16.00 Szabad játék / Zárás 16.00-16.30 Hazatérés - Ügyelet 16.30-17.00

2. ÉVFOLYAM Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 7.00-7.30 Reggeli ügyelet 7.30-8.00 Érkezés - Fogadás Érkezés – Fogadás 8.00-8.30   8.30-9.00 Nyitás 9.00-9.30 TAN-ösvény Barangoló 9.30-10.00 10.00-10.30 10.30-11.00 11.00-11.30 11.30-12.00 Ebéd 12.00-12.30 Pihenő 12.30-13.00 13.00-13.30 Levegőzés / Mozgás Zárás 13.30-14.00 14.00-14.30 Hazatérés – Ügyelet 14.30-15.00 Szabad játék / Alkotás Műhely 15.00-15.30 15.30-16.00 Szabad játék / Zárás 16.00-16.30 Hazatérés - Ügyelet 16.30-17.00

3. ÉVFOLYAM Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 7.00-7.30 Reggeli ügyelet 7.30-8.00 Érkezés - Fogadás Érkezés – Fogadás 8.00-8.30 8.30-9.00 Nyitás 9.00-9.30 TAN-ösvény Barangoló 9.30-10.00 10.00-10.30 10.30-11.00 11.00-11.30 11.30-12.00 12.00-12.30 Ebéd 12.30-13.00 Pihenő 13.00-13.30 Levegőzés / Mozgás Zárás 13.30-14.00 14.00-14.30 Hazatérés – Ügyelet TEAM 14.30-15.00 Szabad játék / Alkotás Műhely 15.00-15.30 15.30-16.00 Szabad játék / Zárás 16.00-16.30 Hazatérés - Ügyelet 16.30-17.00

4. ÉVFOLYAM Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 7.00-7.30 Reggeli ügyelet 7.30-8.00 Érkezés - Fogadás Érkezés – Fogadás 8.00-8.30 8.30-9.00 Nyitás 9.00-9.30 TAN-ösvény Barangoló 9.30-10.00 10.00-10.30 10.30-11.00 11.00-11.30 11.30-12.00 12.00-12.30 Ebéd 12.30-13.00 Pihenő 13.00-13.30 Levegőzés / Mozgás Zárás 13.30-14.00 14.00-14.30 Hazatérés – Ügyelet TEAM 14.30-15.00 Szabad játék / Alkotás Műhely 15.00-15.30 15.30-16.00 Szabad játék / Zárás 16.00-16.30 Hazatérés - Ügyelet 16.30-17.00

TAN-ösvény Barangoló 5-6. ÉVFOLYAM Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 7.00-7.30 Reggeli ügyelet 7.30-8.00 Érkezés - Fogadás Érkezés – Fogadás 8.00-8.30 8.30-9.00 Nyitás 9.00-9.30 TAN-ösvény Barangoló 9.30-10.00 10.00-10.30 10.30-11.00 11.00-11.30 11.30-12.00 12.00-12.30 12.30-13.00 Ebéd 13.00-13.30 Levegőzés / Mozgás Zárás 13.30-14.00 14.00-14.30 Hazatérés – Ügyelet TEAM 14.30-15.00 Útkereső Műhely Szabad játék / Alkotás 15.00-15.30 15.30-16.00 16.00-16.30 Hazatérés - Ügyelet 16.30-17.00

HOGYAN? Előnyben részesített munkaformák és módszerek Csoportmunka Kooperatív technikák Egyéni munka Vegyeséletkorú csoportok – vertikális tanulás Probléma alapú tanulás Projekt módszer Kutatás Falakon kívüli programok Tudásmegosztás Differenciálás – TI megközelítéssel

TI 1) Intraperszonális – belső 2) Interperszonális – társas 3) Zenei többszörös intelligencia 1) Intraperszonális – belső 2) Interperszonális – társas 3) Zenei 4) Matematikai-logikai 5) Nyelvi 6) Testi-kinesztetikus 7) Vizuális-téri 8) Természeti-környezeti 9) Egzisztenciális

Köszönöm a figyelmet Vesztergombi Krisztina 2017.01.13.