Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Többet ésszel, mint erővel
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
DPR kommunikáció alapelvei
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
CRM Customer Relationship Management –
Készítette: Magyar Orsolya
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Funkciói, feladatai és területei
Minőség menedzsment 6.előadás
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Marketing információs
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
2/18/2018 Marketingterv Név.
kommunikáció & akció & tervezés & projekt & feladat
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Az ötlettől a projekttervig
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Kommunikációs kampánytervezés
tervezés & projekt & átkötés (reminder)
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
A marketinginformációs rendszer
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.) Mai téma: Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.) Katona Norbert

Keret (1): Miről lesz szó ma? Reminder blokk K & H előadás: Horváth-Magyary Nóra Elhelyezés – Kutatás 1. / Helyzet felmérés / Elemei Kutatások / Kutatási tervek Briefelés Kutatás mint szervezeti feladat Kutatás – megrendelői oldalról szemlélve Kutatás etikai megfontolásai Fókusz a projektekre Konzultáció: feladat specifikációja (végleges), feladatterv (draft), kutatás 1, kutatási terv

Keret (2): Timing Bevezetés 8.30-8.35 Vendégelőadás: 8.35-9.45 Háttéranyag: 10.00-10.45 Projektek konzultációi: 10.45-től

Keret (3): „Vízió” „A kommunikációs munka legátfogóbb és általában legbonyolultabb formája a kommuniákciós akció, ami a megrendelőtől -- lehet az a cégvezetés, vagy egy szakmai terület a cégen belül, esetleg egy külső megbízó -- kapott kommunikációs feladat teljes megoldását jelenti a tervezéstől az akció lebonyolításán át az eredmények értékeléséig. Minden eddig megszerzett tudásra, valamint sok-sok önálló kutatásra és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a hallgatók által kidolgozott kampány elérje a kitűzött üzleti és kommunikációs célokat -- a megrendelő legnagyobb megelégedésére.”

Keret (4): Miről lesz szó a félév során? A tervezési folyamat  Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés Vezetői összefoglaló, Prezentáció

Reminder Tervezés Projekt „A projekt (projectum latin = előre helyezett dolog) meghatározott cél elérésére irányuló határidő-, költség-, erőforrás- és minőségkorlátokkal rendelkező, adott szervezeti környezetben megtervezett és végrehajtott tevékenységsorozat, amely konkrét célokat valósít meg, és a célok eléréséhez erőforrásokat rendel. Időben és térben jól körülhatárolt összetett feladat, amely a kijelölt világos céloknak megfelelő tevékenységek és a rendelkezésre állóerőforrások összehangolt ésszerű felhasználásával valósítható meg.”

Nem így…. Forrás: fb

Hanem így… Output: specifikáció, feladatterv, kommunikációs terv: kommunikációs cél, komm tevékenység, stratégia terv, médiaterv, kreatív terv, kutatási terv (kutatás 1, kutatás 2, kutatás 3)

Vendégelőadó

Elhelyezés – Kutatás 1. / Helyzet felmérés Alapdokumentum: A PROJEKT ÁLTALÁNOS VÁZLATA A feladat Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1) A Kommunikációs célok, tervek, stratégiák kidolgozása (Kutatás 2.) A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A kommunikációs projekt megvalósítását követő utólagos értékelésének, az eredmények felmérésének terve (Kutatás 3.) Vezetői összefoglaló elkészítése Prezentáció Projekt dokumentáció (full)

A kutatás 1. célja általában Megtudjuk, hogy kit, hogyan (milyen kommunikációval) lehet rávenni arra, hogy azt tegye (higgye, olyan attitűdje legyen), amit szeretnénk. Hogyan lehet egy erre irányuló akciót sikeresen lefolytatni? Ne feledd: kommunikáció elméleti megközelítések!

Hogyan, milyen lépésekben? (A) Megrendelő szervezet, szponzor felmérése (B) Kommunikációs projekt célcsoportjának felmérése (C) Szervezet és projekt előzményeinek felmérése

Megrendelő (A) megrendelő szervezet és a projekt szponzorainak felmérése: A szervezet tevékenységének felmérése (tevékenységi körök, termékek, márkák; valamint tulajdonosainak, partnerszervezeteinek felmérése, szervezeti struktúrájának, szervezeti kultúrájának felmérése) A szervezet megrendelőinek, ügyfélkörének felmérése A szervezet környezetének és konkurenseinek felmérése (a piac/szektor, terület/szegmens és trendjeinek jellemzése; valamint a szervezetnek a környezetben elfoglalt piaci pozíciója) A projekt szponzora(i)nak felmérése (tevékenysége, tudása, helyzete a szervezethez képest, szerepe a projektben, kik a további érdekeltek (ezen belül aki elfogadja a projektet!) felmérésével), (lehetséges) elvárásai

Célcsoportok azonosítása, feltárása (B) kommunikációs projekt célcsoportjának felmérése A célcsoport felmérése: annak a csoportnak a felmérése, megismerése, leírása, amelynek szól a kommunikációs projekt. A célcsoport szegmentálása, egyes szegmensek felmérése, közöttük prioritások kialakítása, az egyes szegmensek igényeinek, szempontjainak, tájékozottságának, attitűdjeinek, preferenciáinak, szokásainak, lehetőségeinek felmérése Az érintettek felmérése: akik nem tartoznak a célcsoporthoz, de akiket szintén elérhet az üzenet (pl.: a tulajdonosoknak szánt beszámoló eljut a vállalati szakszervezethez), másodlagos/bújtatott üzenet(ek)

Ami a legjobban érdekel minket A célközönség érdekel minket a legjobban, akiket befolyásolni szeretnénk. Kik azok, hányan vannak? Hogyan vélekednek? Milyen attitűdökkel rendelkeznek? Hogyan viselkednek? Milyen lehetőségeik vannak a mi céljaink szempontjából? Hogyan befolyásolhatók? 6-hoz használjuk 1-5-öt, de közvetlenül is kereshetünk választ rá! Pl. más kampányok eredményessége, pszichológiai elméletek stb. alapján. Nem csak ezt kell megtudnunk, de ez a legfontosabb!

Szegmensek Első lépes, a fenti infók alapján, a céljaink és a fenti szempontok szerint homogén csoportokat – szegmenseket -- képezni a célközönségből. A szegmensek a célközönség részhalmazai, amelyek azonosíthatók, azonos eszközökkel és módszerekkel befolyásolhatók, fontossága az akció céljai szempontjából megállapítható / igazolható. Második lépés, kiválasztani a legfontosabb szegmenseket, meghatározni a szegmensre vonatkozó célt és a célt megvalósító üzenetet.

Milyen típusú infókat gyűjtünk? Egyes személyekre, dolgokra, szervezetekre vonatkozó egyedi infó-gyűjtés, illetve ezekből képzett összesítések. Az egyedi infók nem statisztikai információk! Pl. Mennyit költöttünk az elmúlt öt évben tv hirdetésekre? Mennyi volt egy kampány átlagos költsége? Sokaságokra, fogyasztókra, dolgokra, szervezetekre vonatkozó statisztikai információ gyűjtés. Pl. A 14+ magyar lakosság hány százaléka mos hetente egynél többször hajat? És a 14+ német? Ha egy sokaságra vonatkozóan minta alapján gyűjtünk infót, akkor az statisztikai infó gyűjtés, ha mindenkit lekérdezünk, és azt összesítjük, akkor egyedi infó gyűjtést végzünk. (Még akkor is, ha ezekből azután átlagot, százalékot stb. számolunk.)

Előzmények (C) szervezet és a projekt kommunikációs előzményeinek felmérése A szervezet (és partnerszervezeteinek: együttműködők, tulajdonos, stb.) korábbi hasonló kommunikációs projektjei – annak eredményei, utóellenőrzés, dokumentáció! A szervezet PR és marketing terve, amibe a projekt illeszkedik A szervezet egyéb kommunikációs aktivitása, amihez a projektnek illeszkednie kell A konkurens szervezetek korábbi és jelenlegi kommunikációs aktivitásának felmérése. Versenyelőnyök, USP, megkülönböztetés (differenciálás)

Fontos adatok forrásai Demográfiai adatok: KSH, kormányzati szervek és háttérintézményei (kutatók, egyetemek), nemzetközi szervezetek Életmód-, pszichografikus adatok, társadalom-szegmentálási módszerek: Piackutatók, KSH, kormányzati szervek és háttérintézmények (kutatók, egyetemek), Piaci adatok: Piaci elemzők, piackutatók, tanácsadócégek, befektetési bankok, gazdasági kutatóintézetek, kormányzati szervek és háttérintézményei (kutatók, egyetemek) Cégadatok: cégbíróság, tőzsde, cégek közleményei, céginformációs vállalkozások

A kutatás 1. végcélja (1) Kommunikációs célrendszer 2. Mindezt arra tekintettel, hogy hogyan lehet majd ezt megvalósítani, hogyan lehet a szegmenseket az adott üzenettel a lehető leghatékonyabban elérni. 3. Megtudjuk, mik az akció sikerfeltételei. Közönség /szegmens Cél (tudás, attitűd, viselkedés vált.) Fő üzenet Kiegészítő üzenetek (Ütemezés, egymásra épülés)

A kutatás 1. végcélja (2) Kitől / honnan, mit, milyen módszerrel, miért akarunk megtudni. A „miért” rovatban – ha szükséges -- azt kell megindokolni, hogyan fog az infó a kommunikációs terv kialakításához és végrehajtásához hozzájárulni. Kitől / Honnan? Mit? Milyen módszerrel? Miért? Határ- idő Végzi Eredmény/ Formátum

Kutatás Módszertan: upps: interjú és fókuszcsoport vezérfonal!!! kutatás tematikáját mintaválasztás mintanagyság minta összetétele kérdőívek időtartama kvantitatív /kvalitatív elemzési módszer

Good to know…

A brieffel kapcsolatos követelmények Háttér-információk megadása: Ebben a részben fel kell vázolni az adott kutatási problémához kapcsolódó piaci helyzetet, a kutatandó terület állapotát (pl. játéktípusok, koncepciók), a főbb piaci tendenciákat, az esetleges versenytársakat, a marketing aktivitásokat, stb. Bemutatandó annak a marketingproblémának az alapja is, amiből a kutatási igény megfogalmazódott. A kutatás céljának egyértelmű meghatározása: A kutató cég feladata a kutatási célok lefordítása a kutatás nyelvére, technikájára. A kutatási ajánlatkérésnek világossá kell tennie a kutató számára, hogy a kutatás milyen döntés(ek) megalapozására szolgál. A kutatás hipotézisének megismertetése nem feltétlenül szükséges, mert egyrészt nem biztos, hogy Társasági oldalról létezik konkrét hipotézis, másrészt a kutatás „erőltetett” hipotézisének megismertetése a piackutató partnerrel félre is viheti a kutatás súlypontjait és eredményeit. A kutatás hipotézisét ezért csak tájékoztató jelleggel érdemes megismertetni a piackutató céggel. A kutatási briefben nem ajánlott 2-3 főbb hipotézisnél többet megadni. A kutatás módszertana: Módszertani keretet érdemes megadni, kvalitatív (fókuszcsoportos, megfigyelés, mélyinterjú, stb.) és/vagy kvantitatív (mintanagyság, célcsoport) kutatás esetén. Kvalitatív kutatás rendelésénél - amennyiben van konkrét elképzelés -, ki lehet térni pl. a fókuszcsoport számára, helyszínére, a csoporton résztvevők számára és a célcsoportra. Kvantitatív kutatás esetén - amennyiben van konkrét elképzelés -, ki lehet térni a minta-elemszámra és a célcsoport összetételére. Amennyiben nincs konkrét javaslatunk a kutatás módszertanával kapcsolatban, abban az esetben kérjünk javaslatokat a kutató cégtől. Az ajánlat elkészítésének határidejét az ajánlat tartalma és határidők határozzák meg.

Kutatás – megrendelői oldalról

Kulcsmutatók, indexek Bizalmi index Cég imázs index becsületesen sorsol garantáltan kifizeti a nyereményeket megbízható bizalmasan kezeli a nyertesek adatait Cég imázs index a lottózók kinézete, berendezése színvonalas a Társaság megjelenése (logó, színvilág, stb.) összhangban áll a róla kialakult képpel jó a hírneve jó reklámjai vannak kiemelkedően hasznos az államnak, a költségvetésnek lépést tart a korral játékok és új technikai megoldások terén munkahelyeket teremt társadalmilag hasznos ügyeket támogat Vevő-elégedettségi index a sorsolási műsorai színvonalasak a lottózóban az eladók készségesek, segítőkészek az országban mindenhol elérhető érdekes játékai vannak igazodik a játékosok igényeihez jók a különsorsolásos akciói könnyen lehet kapcsolatot tartani vele, könnyen elérhető (pl. e-mail, telefonon, stb.) CSR index fellép a szerencsejáték-függőség ellen felelősségtudatos

Kutatás protokoll A marketing-kutatási tevékenység a következőkre terjed ki: Kutatások megtervezése: kutatási igények összegyűjtése, kutatási terv összeállítása. Kutatások előkészítése: kutatási brief egyeztetetése, véglegesítése és a kutatási ajánlat értékelése az érintett szakterületek bevonásával. Kutatások lebonyolítása: a kutatás operatív végrehajtása (külső piackutató partner végzi) Kutatási jelentés készítése: az elvégzett kutatás eredményeit összesítő elemző tanulmány megírása (külső piackutató partner végzi) Kutatások kiértékelése: kutatási tanulmány véleményezése az érintett szakterületekkel, véglegesítése, kutatási eredmények prezentációjának menedzselése, debrief, javaslatok megtétele a kutatási eredmények alapján.

Etikai megfontolások A piackutatások legalapvetőbb etikai megfontolásai a következők: a primer adatfelvételekben részt vevő személyek anonimitása biztosított kell legyen; a primer adatfelvételekben részt vevők önkéntesen járulnak hozzá a kutatás sikeréhez; az adatfelvételek megkezdése előtt a résztvevők teljes körű tájékoztatása meg kell történjen a kutatás körülményeire vonatkozóan; a 18 év alatti személyek részvétele az érvényes jogszabályok szerint történik; a kutatást lebonyolítónak biztosítani szükséges, hogy a kutatások alanyai a kutatás semmilyen körülményéből kifolyólag nem szenvedhetnek hátrányt.

Projektetek megbeszélése (1) A tervezési folyamat  Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés Kampányelemzések, marketing és kommunikációs trendek, Vendégelőadók

Projektetek megbeszélése (2) Feladat specifikáció feladatterv kommunikációs terv: kommunikációs cél komm tevékenység – kutatási terv (kutatás 2), stratégia terv médiaterv kreatív terv Ellenőrzési terv – kutatási terv (kutatás 3)

Projektetek megbeszélése (3) Konzultáció: feladat specifikációja (végleges), feladatterv (draft), kutatás 1, kutatási terv A saját projekthez tartozó kutatás elemei A kutatás tartományának kijelölése. (Mit kell tudni, hogy jó kampányt csináljunk? milyen infok fontosak, és mik nem? A Sablon testreszabása!!!) A kutatás tervének elkészítése. A kutatás elvégzése.

Köszönjük a figyelmet!