pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya” A kompetencia alapú pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya” „Tudományok Hete” Óvó- és Tanítóképző Tanszék Szimpózium 2017. november 8. 2018.09.09.
2018.09.09.
Mottó „Aki nem tudja elmondani azt, amit tud, úgy, hogy egy utcaseprő is megértse, az maga sem érti igazán.” (Öveges József) 2018.09.09.
A középkor üzenete Mindenki alkalmas a tanításra A tananyag ismerete A tudás átadásának képessége magától értetődő 2018.09.09.
A tanítás anno „Tanítványainak jó s dicséretes példát adjon.” „Elég tudós legyen.” „Tanítsa őket világosan, röviden és teljességesen.” Ajándékokon ne legyen kapdosó.” (Apáczai: Magyar Enciklopédia, 1655) 2018.09.09.
Műveltség Szakértelem Kompetencia 2018.09.09.
Tanári kompetencia 2018.09.09.
A képzési szakasz Mintakövetés, szerepek (irodalom, példaképek) Nézetek feltárása Kompetenciák (MA) Közoktatási tapasztalat,képzés, gyakornoki szakasz, továbbképzés Alkalmasság, teljesítmény 2018.09.09.
Tanításelméletek Behaviorizmus (a tananyag leadása, inger-válasz) Kognitívizmus (megismerési folyamatok, információfeldolgozás, megértés, tudástranszfer) Konstruktivizmus (tudásépítés, előzetes tudás) 2018.09.09.
ESETEK 2018.09.09.
Tanítás-módszertani dilemmák Kritikus metodikai változók (megerősítés, cselekvés,differenciálás, motiváció, önszabályozás) Alapmódszerek Motiváló módszerek 2018.09.09.
A mesterség 2018.09.09.
Oktatási intelligencia Koncepció, stratégia Kompetencia Taktika 2018.09.09.
A megváltozott szerepkör Problémamegoldás Motiváció Tanterv Kognitív kompetencia Értékelési kompetencia Együttműködés (ASCD,2000) 2018.09.09.
Kanada Oktatási Intelligencia (Barrie Bennett) Asszisztencia Altatás Egy beteg Azonnali eredmény 2018.09.09.
Kanada Magány Nyüzsgés 30 tanuló Hosszú távú hatás 2018.09.09.
Tanári kompetenciák 2018.09.09.
TANULÓI EREDMÉNYESSÉG TANÁRI PROFESSZIONALIZMUS Összegzés TANULÓI EREDMÉNYESSÉG TANÁRI PROFESSZIONALIZMUS 2018.09.09.
Összegzés Szaktudomány Pedagógia-pszichológia Szakmódszertan Gyakorlat 2018.09.09.
„Egy tanférfiúnak az a dolga és kutyakötelessége, hogy fejlődőképes maradjon. Máskülönben a tanítványok ágyban maradnának és egy gramofon darálná le a tananyagot. Nekünk tanítók kellenek, akik fejlődnek és azt akarják, hogy mi fejlődjünk.” Összegzés 2018.09.09.
2018.09.09.
PEDAGÓGUSOK SZEMÉLYISÉGE
3A
Köszönöm a figyelmet! 2018.09.09.