A szakmai gyakorlat szervezése?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Radnai Tamás, Hungary.Network Zrt.
Advertisements

Adatszolgáltatási igények kezelése
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Verfasser · weitere Angaben
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Fejlesztési források a piac szemével Essősy Zsombor elnök Magyarok a Piacon Klub.
DPR kommunikáció alapelvei
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Hallgatók foglalkoztatásának tapasztalatai a Hotel E Stella gyakorlatában
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Agria Media Eger, október
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Információrendszer architektúrák I. gyakorlat
„20 éves a HSZOSZ Országos HR szakmai klubhálózata, avagy az új gondolatok vonzzák az új nemzedéket – Szegedi Klub” Készült a ICF Magyar Tagozata, a Humán.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Az üzleti élet illuzionistái „Csak a cégemet figyeljék, mert csalok!” december 3. Dr. Csorbai Hajnalka – stratégiai igazgató, Opten Informatikai.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Motiváció – együttműködési modellek Sima Dezső BMF NIK 2001.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
2008. November 13. Fazakas András COO A Nav N Go sztori: egy magyar cég a virtuális világpiacon.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Az e-Scola Képzési Rendszer alkalmazása egy KKV-nél belső információbiztonsági tudatosító program végrehajtásához 2010/01/20 Tarján Gábor.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Szállítói számlakönyvelő Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. duális képzés keretében hirdet felvételt olyan elsőéves hallgatók részére, akik képzésüket a Nyíregyházi Egyetem gépészmérnöki.
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Minőségirányítási szakértő
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
A munkaerőpiac mai kihívásai
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Európai szemeszter 2018/19
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
SISU Nyári Tábor 2018 Időpont: július 15 – 28.
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

A szakmai gyakorlat szervezése? György Anna Informatikus Találkozó ELTE – SZTE 2010

Szakmai gyakorlat… Cégek Hallgatók Felsőoktatás

Szakmai gyakorlat fejlődése Az üzemi gyakorlattól – a kooperatív képzésig Tapasztalatok, tanulságok Ajánlások

Az üzemi gyakorlattól – a kooperatív képzésig Oktatási környezet NIK sajátosságok 1995-2001 2002 Cégek reakciója: Olcsó munkaerő, nyelvtudás elvárása. Törvényes vagy törvénytelen? Finanszírozás???? Levél a miniszterhez (jogi háttér) Rektori konferencia BMF meggyőzése A képzés törvényessé válik. A kooperatív képzés országos elterjedése megindul… Számítástechnikai, informatikai környezet Reakciók a kooperatív képzésre Cégnév Év Humansoft Kft. 1989 Montana Kft. Ericsson Magyarország Kft. 1990 FreeSoft Nyrt. IQSYS Zrt. HP Magyarország Kft. 1991 IBM Magyarországi Kft. Robert Bosch Kft. Microsoft Hungary 1993 Oracle Hungary Kft. Novell Magyarország 1994 Cisco Systems Magyarország Kft. 1995 Sun Microsystems SAP Hungary Kft. 1998 Számítástechnikai, informatikai környezet Cégek reakciója: Népszerű képzési forma. 2002: Kreditrendszer bevezetése Cégek reakciója: Népszerű képzési forma. 2004 (2005): Bolognai rendszer indulása Kooperatív képzés létszámának alakulása. Ipar felfutása: nemzetközi, hazai cégek megjelenése. Munkatársak elvándorlása. 1994: IEE&BCS Brit akkreditáció 1996: KKK-ban szakmai gyakorlat. Szakmai kapcsolatépítés. 1995: kooperatív képzés megkezdése. Szocialista nagyvállalatok. Előírt üzemi gyakorlat. Számítástechnikai háttéripar összeomlik. 1991: tantervváltás, üzemi gyakorlat eltörlése. Kooperatív képzés, mint opció. Oktatási környezet NIK sajátosságok - 1990 1990 - 93 1994 – 2002 2002 2004-

Kooperatív képzés létszámának alakulása

Szakmai gyakorlat fejlődése Az üzemi gyakorlattól – a kooperatív képzésig Tapasztalatok, tanulságok Ajánlások

Tapasztalatok, tanulságok (1) A kooperatív képzés törvényes, országosan elterjedt, népszerű képzési forma. A nagy nemzetközi és hazai cégek várják a hallgatók jelentkezését: Igényesen választanak. Nem szeretik a rövid szakmai gyakorlatot. (Minimális idő jellemzően legalább 10 hét.) Nyári munkát sem szeretik.

Tapasztalatok, tanulságok (2) Közepes- és kis cégek esetében érezhető a gazdasági válság hatása (nem keresnek gyakornokokat, nem vesznek fel új embert stb.) A jelentkező hallgatók tudásszintje- és elkötelezettsége változott az elmúlt években (nem pozitívan).

Szakmai gyakorlat fejlődése Az üzemi gyakorlattól – a kooperatív képzésig Tapasztalatok, tanulságok Ajánlások

Ajánlások A kooperatív képzés legyen elfogadható szakmai gyakorlati képzési forma, elsősorban a tehetséges, motivált hallgatók számára. A szakmai gyakorlatot nem egyfolytában, hanem részmunkaidőben is lehessen végezni a szorgalmi időszak alatt. (6 hét legyen ekvivalens egy szemeszter részmunkaidős gyakorlattal!) A gyakorlati hely kiválasztása, megpályázása legyen a hallgató feladata az intézmény formális ellenőrzése mellett.

Köszönöm a figyelmet!