„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Didaktika Oktatási stratégiák Orosz Ildikó. Tanítási-tanulási stratégiák (Bátori) Forrásvidéke a skinneri programozott oktatás. Magyarországon Gyaraki.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Gyűjtőköri szabályzat
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kockázat és megbízhatóság
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
szakmai referens, országos versenyszervező
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
HHR.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Környezeti Kontrolling
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A tehetséggondozás és a felzárkóztatás lehetőségei az Újgenerációs matematika könyvekkel

„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)

A hatékony tanulásszervezés alapelvei tanulóközpontú pedagógiai gyakorlat - differenciált módszertan - személyre szabott tanulási utak - önszabályozó stratégiák kialakítása változatos tanulásszervezési megoldások - tevékenységre épülő tanulói szerepek - kooperatív technikák metakogníció - a gondolkodási műveletek fejlesztése - a tanulási folyamat önkontrollja

a tanítási-tanulási folyamat tanulókhoz történő hozzáigazítása. Differenciálás A differenciálás megszervezésének első fázisa: a tanulók megismerése, hasonlóságuk és különbözőségük megfigyelése. Lényege: a tanítási-tanulási folyamat tanulókhoz történő hozzáigazítása.

Képességfejlesztés A differenciálás célja Helyes tanulási szokások gyakorlása Az önálló tanulás megtanítása Sikerélményhez juttatás Egyéni lehetőségek fejlesztése Az együttműködés fejlesztése Önellenőrzésre szoktatás Reális önértékelés kialakítása

Megálló (1. évfolyam) A témakörök után Megállók vannak, ezek feladatai a differenciált rétegmunka megszervezéséhez adnak segítséget.

Megálló (4. évfolyam)

Kitekintő Az 1. évfolyamon a szorzás és az osztás előkészítése történik.

Kitekintő A 2-4. évfolyamon tehetséggondozásra alkalmas feladatok találhatók a Kitekintőkben.

Differenciált munkaformák Egyéni munka Differenciált rétegmunka Páros munka Differenciált csoportmunka „Szabad tanulás”

Differenciálás a feladatok szintjén

Kooperatív technikák alkalmazása Ellenőrzés párban Villámkártya Ötletbörze Kerekasztal …

Ötletbörze

Kerekasztal

Kidolgozott példák A tankönyvben kidolgozott példák könnyítik a tananyag megértését.

Mintafeladatok

Számolási eljárások bemutatása

Számolási eljárások bemutatása

Algoritmikus gondolkodás A célhoz általában nem egyetlen út vezet.

Többféleképpen

Többféleképpen

Többféle megoldás keresése

Képről műveletek írása

Szövegalkotás

Mindennapok matematikája

Mindennapok matematikája

Mindennapok matematikája

Összefüggések, következtetések

Gondolkodás fejlesztése

Fordított rejtvény

A tanulók kritikai gondolkodását fejlesztő feladatok fölösleges adat van; hiányzik adat, hiányoznak adatok; becsülni kell adatot; már ismert adatot kell alkalmazni; a tanulónak kell kikeresni (pl. lexikonból) adatot; kétféleképpen értelmezhető a feladat.

Letölthető kiadványok Vázolólapok Matematika gyakorlófüzet 2. osztályosoknak

Köszönöm a figyelmet!