Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

A reklamációs szabályok változása
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség
MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Általános áruismeret Termékfelelősség
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
 2001/95/EK (általános termékbiztonságról szóló) irányelv 12.cikke hozta létre a RAPEX-et  Az irányelv 11. cikke tartalmazta az értesítési eljárásra.
Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)
TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
Játszótéri eszközök piacfelügyeleti ellenőrzése
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
Minőségbiztosítás és megfelelőség az ingatlanfejlesztésben
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
A fogyasztók tájékoztatása
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Általánosságban A kötelezett helytáll azért, hogy a termék vagy szolgáltatás 1. megfelel a minőségi követelményeknek,
Versenyjog és fogyasztóvédelem
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Webshopok nemzetközi ügyleteinek adótervezése Mihály Péter
1 A NEMZETI MINŐSÉGÜGYI SZABÁLYOZÁSI RENDSZER Dr. Veress Gábor egyetemi tanár 2003.
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Az egészségügyi szakmai felelősségről
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Évi 1 tonnánál nagyobb mennyiség? Mit tegyek? Honnan kérjek segítséget? El tudja dönteni, hogy CMR anyag-e? Előzetes bejelentés REACH-IT, ICLUID5 CMR anyag?
ÉLELMISZER-BIZTONSÁGI ISMERETEK
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE
1169/2011/EU jelölési rendelet
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
Nagyvállalati dokumentumkezelés alapjai Irat, szerződés, számla, megrendelés, árajánlat, megbízás, hivatalos levél, tervrajz, műszaki rajz, vázlat, ütemterv,
FOGYASZTÓVÉDELEM Kiterjedt követelményrendszer, amely a kereskedelem minden szereplőjét érinti (gyártó is lehet fogyasztó egy más üzleti kapcsolatban,
Változások az áramforrások területén Schmidtka Gábor október 13.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
A SZAVATOSSÁGGAL, JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS FOGYASZTÓI KIFOGÁSOK INTÉZÉSE június.
A békéltető testületek hatékonyságának növelése – az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok gyakorlata január 20.
Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya dr. Pethő Hajnalka Katalin Gyomaendrőd, 2016.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
A Fogyasztóvédelmi Hatóság piacfelügyeleti tevékenysége. A évi LXXXVIII. törvény a termékek piacfelügyeletéről előadó: Harmati Andrea Borsod-Abaúj-Zemplén.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
1 ÖKO-KORD Országos Nonprofit Kft Kós Szabina Környezetvédelmi mérnök.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET Az információ szükségessége Piaci verseny (piacra jutás, piacon maradás, piacbővítés) Alkalmazkodás, feltételek.
Piacfelügyelet = Veszélyes termékek kiszűrése Az áruk és szolgáltatások biztonságosságával és megfelelőségével kapcsolatos ellenőrzési és felügyeleti feladatok.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
Békés Megyei Kormányhivatal
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
FOGYASZTÓVÉDELEM.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Bogos Csaba GAZEK Safety Expert Ügyvezető - Tulajdonos
Fogyasztói reklamációk (szavatosság, jótállás, termékszavatosság) Előadó: Lehotkai Péter.
Horváth Sándor Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
ÉMI Kht. Mechanikai Tudományos Osztály
Červinka - P6Če tűzoltó készülék – visszahívási eljárás
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter

Fogyasztóvédelem Gyártó és Forgalmazó (Importőr) kötelezettségei Termékmegfelelés (tanúsítványok, CE, jelölés) Garancia / Szavatosság / 3 napos visszavétel / Elállás Fogyasztók tájékoztatása Panaszkezelés szintjei Formanyomtatványok, Iratkezelés, Kommunikáció Márkanév védelme

Gyártó és Forgalmazó (Importőr) kötelezettségei Gyártó kötelezettségei: -jogszabályokban meghatározott követelmények megfelelő terméket hozhat forgalomba -a jogszabályban előírt műszaki dokumentációt, kiállítatni a megfelelőséget igazoló dokumentumot -Termék regisztrációja, bejelentése -Azonosításra alkalmas jelöléssel ellátni, -Köteles a terméken feltüntetni a termék kereskedelmi nevét, a székhelyét, -a gyártó köteles mellékelni az ott meghatározott formában, módon és tartalommal használati és kezelési útmutatót, valamint a biztonságot érintő figyelmeztetéseket a termékhez. A használati és kezelési útmutatónak közérthetőnek és egyértelműnek kell lennie.

Gyártó és Forgalmazó (Importőr) kötelezettségei Forgalmazó kötelezettségei: -forgalmazása előtt köteles meggyőződni arról, hogy a gyártó elvégezte a megfelelőségértékelési eljárást, a terméken elhelyezte a jogszabály által előírt megfelelőségi jelölést és egyéb jelöléseket, mellékelte hozzá a jogszabály által előírt dokumentumokat, valamint a feltüntette a gyártó a nevét, kereskedelmi nevét vagy bejegyzett kereskedelmi védjegyét és a székhelyét, illetve ellátta a terméket azonosító jelöléssel. Amennyiben a gyártó vagy az importőr nem mellékelte a használati és kezelési útmutatót, valamint a biztonságot érintő figyelmeztetéseket magyar nyelven, akkor a forgalmazó köteles azt pótolni vagy pótlása iránt intézkedni. A forgalmazó a terméket addig nem forgalmazhatja, amíg meg nem győződött arról, hogy a termék megfelel az általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó európai uniós jogi aktusoknak, e törvény előírásainak és más jogszabályoknak. Köteles a hazai termék regisztrációt megtenni (veszélyes áru, kozmetikum,..) Környezetvédelmi termékdíj megfizetésére kötelezett első adóköteles értékesítés

Termékmegfelelés -Jogszabály szerinti minőségi követelmények (Magyar élelmiszerkönyv) -Szabvány előírások (MSZ…) -EU tanúsítvány (DOC), Minőségi előírások -CE jelölés -Tiltott alapanyagok, toxikus anyagok -Fogyasztói követelmény (használati, minőségi,…)

Garancia / Szavatosság / 3 napos visszavétel / Elállás -Szavatosság (12 hónap / 6 h.) Ptk évi V. eladó kötelezettsége -Termékszavatosság (12 hónap) gyártó kötelezettsége -Garanciális követelmények (gyártói kötelezettség, tartós fogyasztási cikkek, Ft felett, 12 hónap) -3 napos visszavétel (jogalkotói bizonytalanság) nem küldhető szervizbe, kizárólag csere, ha akadályozott a rendeltetésszerű használat (jelentéktelen hiba esetén nem érvényesíthető) -Elállás joga (távollévők között) 14 napon belül indoklás nélkül. Nem rendeltetésszerű használat bizonyításával és higiéniai eszközökre nem érvényesíthető.

Fogyasztók tájékoztatása Kötelező termék információk: termék megnevezés, rendeltetés, összetétel, mennyiség, ár, használatra vonatkozó információk, minőségmegőrzési információ, felhasználói figyelmeztetések, környezetvédelmi és egyéb jelölések Hiányos tájékoztatás esetén: hatsági szankció + termékvisszahívás + fogyasztói kártérítés + rossz hírnév

Panaszkezelési szintek 1.Közvetlen fogyasztói panaszkezelés / Közvetett: partner által továbbított fogyasztói kifogás 2.Panaszkezelés elsődleges felügyeleti hatóság bevonásával (fogyasztói v. forgalmazói oldalról) 3.Panaszkezelés Békéltető Testületi szinten 4.Panaszkezelés kúria/hatóság bevonásával polgári peres igénnyel

Formanyomtatványok, Iratkezelés, Kommunikáció -Közvetlen fogyasztói panaszkezelés: fogyasztói kifogásról szóló jegyzőkönyv, vásárlást igazoló bizonylat, fogyasztóval történő levelezés (kizárólag írásos kommunikáció) 5/10 év megőrzés ideje -Közvetett: partner által továbbított fogyasztói kifogás (fogyasztói kifogás jkv., eladást igazoló bizonylat, írásos partner igény) 5év megőrzés -Panaszkezelés hatósági szinten: Fogyasztóval történő levelezés, kompenzációs megállapodás/javasat, jegyzőkönyv, eladást igazoló bizonyllat. (5/10 év megőrzés ideje)

Márkanév védelme -Nyilvános fogyasztóvédelmi határozatok -Tiltólistát nemzetközi termék lista (Rapex) -Termékvisszahívás: kötelező országos szintű nyilvános médiamegjelentetése -Közösségi média/fórum bejegyzések több éven keresztüli nyilvánossága (pl. paprika botrány 22 éve) -Márkanév: több éves bizalmi hátrány, termék megszűnés.

Márkanév védelme -Hatósággal való szoros együttműködés, pozitív minősítés elérése -Gyors hatósági kommunikáció, megállapodásra törekvés, elmarasztaló határozat megelőzése -Bizonytalan minőségű termék típusok forgalmazásának mellőzése -Diszkrét termékvisszahívás, kiigazító/pozitív kampány indítása – termékfelelősségi biztosítás -Negatív fórum bejegyzések töröltetése, rossz hírnév keltés ellen, PR cikkek

Köszönöm a figyelmet!