Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
A tanári munka értékelése
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Than mint referencia intézmény
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Szervezetfejlesztési Program
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A nevelési-oktatási program előzményei
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A kerettantervek fejlesztése
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A beiskolázás előkészítése
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
EÖTVÖS JÓZSEF ISKOLAALAPÍTVÁNY SZAKKÖZÉPISKOLÁJA BÉKÉSCSABA.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Szakiskolai fejlesztési program
Nemzeti Köznevelési Portál
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Előadás másolata:

Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról Pompor Zoltán szakmai vezető

Az előadás célja Bemutatni a projekt során eddig elért eredményeket, a tartalomfejlesztés koncepcionális irányait, a tervezett fejlesztéseket 2018 végéig.

Eredmények számokban 2017. április – a projekt indulása Helyzetelemzés és alapvetések – összhangban a stratégiával. 19 pályázó 31 jó gyakorlatát bíráltuk el külső szakértők bevonásával. 10 munkacsoportot állítottunk fel 60 pedagógus bevonásával a tantárgyakhoz kapcsolódó fejlesztési igények feltárására. Közel 100 pedagógussal dolgoztunk együtt.

A fókuszcsoportos interjúk tanulságai „Én azért vagyok büszke a református iskolára, mert meg merjük lépni az újításokat. Gyorsabban alkalmazkodunk az új dolgokhoz, mint az állami rendszer. Meg van bennünk zsigeri módon az önállóság.” kulturális minták spontán áthagyományozása műveltségi minimum meghatározása – és ennek átadása továbbképzéseken történelem, irodalom, természettudományok – a református szellemiség átadásának legfontosabb terepe alsó és felső tagozaton nyomtatott, középiskolában online munkafüzetek feladatbankok – a kidolgozott anyagok megosztása egymással a kimeneti szabályozás fontossága

Koncepcionális kérdések A tananyag a teremtett világot annak teljességében mutatja be Isten a világot szép rendben alkotta meg, és a keresztyén iskola feladatai közé tartozik, hogy ezt a rendet megláttassa diákjaival, és rámutasson a Biblia segítségével, hogyan gyönyörködhetnek a teremtett világban és annak alkotójában. A tananyag korszerű pedagógiai módszerekkel segíti a teremtett világ megismerését A világ komplex jelenségeivel szembesülő tanulók kíváncsivá válnak, meg akarják érteni a működését, a vizsgálódás kérdésekre ösztönzi a diákokat. A jelenségek vizsgálata során a tanári magyarázat helyett a kérdésekre alapozott párbeszéd kerül előtérbe. 2005-ben az UNESCO a tankönyvekkel és a taneszközökkel kapcsolatos stratégiai útmutatójában kulcsfontosságúnak tartja, hogy a tankönyvek, oktatási segédanyagok tartalmukban és megjelenésükben megfeleljenek a tanulók fogalmi felkészültségének, nyelvi környezetének, hátterének, igényeinek, aktív, életközeli, minőségi oktatást tartja elfogadhatónak, amely valós és mérhető eredményekhez vezet. a tankönyvek, oktatási segédanyagok megfizethetők, elérhetők és tartósak legyenek.

A tananyagfejlesztés közösségi dimenziója Tananyagok nemcsak tantárgyakhoz kapcsolódóan – komplex tananyag Nevelőtestületi képzések – a nevelő közösség érezze magáénak a célokat Az intézményen belüli és a szaktanári egymástól tanulás, illetve a tananyagtartalmak, jó gyakorlatok megosztásának motiválása

Tanulási és innovációs készségek Koncepcióalkotás Alapvetések összegzése Teológia megalapozottság Neveléstörténeti tanulságok Nemzetközi példák Korszerű pedagógiai elvek Tanulási és innovációs készségek Kritikai gondolkodás Kommunikáció Kreativitás Kooperáció

Kutatás Szakirodalmi összefoglaló Esettanulmányok egyházi iskolákra, ezen belül református iskolákra vonatkozó eredményességi vizsgálatok elméleti és módszertani megközelítéseiről, a kapcsolódó problémákról, dilemmákról Esettanulmányok

Tananyagfejlesztés a fejlesztendő tartalmak körének meghatározása Témacsomagok a tananyagfejlesztők, szakmai lektorok, digitális módszertani szakemberek kiválasztása a forgatókönyvek elkészítése a digitális tartalmak létrehozása; a tanári segédanyagok, feledolgozási javaslatok elkészítése a kipróbálásban résztevevő intézmények és pedagógusok kiválasztása a kipróbálásban résztvevők felkészítése a tananyagok kipróbálása; visszajelzések gyűjtése Közel 1000 tananyagelemet szeretnénk létrehozni 2018. augusztusig.

Köszönöm a figyelmet! reftan@reformatus.hu http://reftantar.reformatus.hu