A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
E-learning modellek osztályozása
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Pedagógus szerep és változásai
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A humán kognitív architektúra és a tanulás
Eger /16. második félév Komenczi Bertalan
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A szaktanácsadásról.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
A program általános célja
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Villamosmérnök képzés a BME-n
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A személyiség mint komponensrendszer
BTMN.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
4. IPARI FORRADALOM HATÁSA A KKV-KRA
Előadás másolata:

A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák Inkluzív iskola – inkluzív társadalom VI. Nemzetközi Tudományos Szimpózium Selye János Egyetem Tanárképző Kar Neveléstudományi Tanszék és Biológia Tanszék Komárom, 2017. november 8–9. 2018.08.26.

Mottó „A pedagógia a különbségek világa.” (Báthory Zoltán) 2018.08.26.

Báthory Zoltán üzenete Differenciális Tanításelmélet 2018.08.26.

„A kitűnőségnek számos arca van.” 2018.08.26.

A tanulási piramis

Tudományelméleti alapok Idegtudomány Kognitív pszichológia Tanulástudomány Kreativitáskutatás 2018.08.26.

IDEGTUDOMÁNY 2018.08.26.

„Hogyan tanul az agy?” 2018.08.26.

A belső világ http://www.youtube.com/watch?v=6ug2OIErll8

DIAGNOSZTIKA DIFFERENCIÁLÁS INGERGAZDAGSÁG 2018.08.26.

KOGNITÍV PSZICHOLÓGIA 2018.08.26.

Gondolkodási műveletek Deklaratív és procedurális tudás Információszerzés Sémák mennyisége Tudás szervezettsége és minősége Tudástranszfer 2018.08.26.

2018.08.26.

TANULÁSTUDOMÁNY 2018.08.26.

A tanulás paradigmái Asszociáció, ismeret, emlékezet Gondolkodás, problémamegoldás Magatartás, visszacsatolás, egyéni fejlődés Személyiség, tapasztalat, tanulási folyamat Konstrukciók, előzetes tudás, fogalmi váltás

A tanulás típusai Verbális (szövegek, képek, ábrák, jelek, táblázatok, fogalmak) Szenzoros (színek, látványok, zörejek, hangok, dallamok, ízek, illatok) Motoros (mozgások) Szociális (társas interakciók, beleélés, azonosulás, személyiség) (Báthory, 2000)

A tanulási folyamat szakaszai Tapasztalatszerzés Megfigyelés Gondolkodás Alkalmazás (Kolb)

A személyre szabott tanulás A személyre szabott tanulás lényege, hogy az oktatást az egyéni igényeknek, szükségleteknek, érdeklődésnek és attitűdöknek megfelelően formáljuk, hogy biztosítsuk minden diák számára a lehető legjobb eredmény elérését.

KREATIVITÁSKUTATÁS 2018.08.26.

A kreatív személyiség Originalitás (eredetiség) Átalakítás képessége Problémaérzékenység Adaptív flexibilitás Spontán flexibilitás Fluencia (folyékonyság) Elaboráció (az ötletek kidolgozásának, továbbfejlesztésének képessége) Értékelő gondolkodás

BIZALOM

2018.08.26.

3A

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! 2018.08.26.