Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Hol szökik a hatékonyság
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Humánerőforrás Kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Tanuló szervezet.
Bauer András - Berács József:
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Munkavédelem és controlling
CIO’08, Siófok, április 17. Dr.Kornai Gábor AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. Gyümölcsöző változások az AAM-ben.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
OBJEKTÍV cégvezetés Vs. Vakon repülés.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Euromenedzser 1 2 VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK A szervezeti kultúra-váltás tanácsadói tapasztalatai két magyarországi esettanulmány alapján.
Az üzletek operatív működtetése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Humán-controlling.
Üzleti terv bemutatása
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
ROMA STRATÉGIAVÁLTÁS A MUNKAERŐGAZDÁLKODÁSBAN
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje A „Válság” szó azt a hamis reményt kelti, hogy vissza lehet térni a korábbi szervezeti modellhez. De nem….

Ugyanaz a munkakör, ugyanaz a cég – Kaotikus az együttműködés

Omnipotens szervezetből potens szervezetté válás… Amiért a cégvezetés vissza kell, hogy vegye a humán erőforrás menedzsmentet és a controllingot... A cégek gyakorlatában 99 mérőszám átlagosan, a munkatársak – úgy érzik - átlagosan 77 mérőszám értékére bírnak befolyással Folyamat-mérnökök tő Megfelelés Költségek Biztonság Emberek Logisztika Karbantartás Gyártás Technológia Minőség Lean-mutatók Pontos, gyors és „tiszta” szervezeti diagnosztika, nem a szervezetfejlesztő vélekedései, szervezet-ismerete számít, hanem, hogy leképezhető, hogyan működtetik a munkatársak a szervezetet. Folyamat-mérnökök mutatószám-alapú önértékelése Omnipotens szervezetből potens szervezetté válás…

Mi vezetett ide? A 20. század Növekedés-alapú, nagy komplexitású szervezeti modellje A Tudás (HR) és a Mérőszámok (Controlling) „leadása” szakmai szervezeteknek; közben ösztönzők, elkötelezés a folytonosan változó célok mellett Elfordulás a szervezettől - stratégia, vízió és misszió , a belső történések kontrolljának hiánya az utólagos mérés miatt – ha „zöld”, nem kérdezünk Bejövő, megosztott információ szűrése, közben bárkitől bármilyen információ bekérése – omnipotens benyomásnak megfelelés igénye KPI

Hatékonyság Operátor: bejön/nem jön be dolgozni Csoportvezető: Hányadik darabnál fogjuk meg a selejtet Mérnök:Ciklusidő Techn/Tény Gyártás- tervezés: Termék-mix Terv/Tény Mi a megoldás? Üzleti Hatás modell - Valós idejű, piac-alapú kommunikációs modell Mérnöki pontossággal megszerkesztett Üzleti hatás rendszer A mutatószámok mögé a pozíció üzleti hatásának megfelelő magatartást tesszük, és ezt mérjük.

Nem termék, szolgáltatás, hanem üzleti eredmények előállítása Piac-kontroll – Termék-mix Terv/Tény Piac-kontroll – Átállás Terv/tény Profit Kimenet A menedzsment rendszerek azonnali igazítása a piaci változásokhoz Azonnali vevő-kommunikáció, miközben a darabszámot, selejt-számot és az állásidőt is kontrolláljuk. Ösztönzők – nem a munkavégzést, hanem a korai probléma-észlelést jutalmazzák Profit - előállítás Piac Bemenet

Rossz üzleti döntések – Menedzsment eszközök Dobozos értékesítésről áttérés IT szolgáltatásra Dobozos értékesítő Key Account Lobbista Beszerzés Legolcsóbb ajánlat ?!!!! Téves beavatkozás StartUp-ok – Rakéta-korszakos ötletek, 1855-ös eredetű, függelmi viszonyokon alapuló szervezeti ábrák – nem kínálunk más alternatívát... Tévesen értékesítő munkakörben, értékesítési számok havi riportolása, a ténylegesen végzett tevékenység: disztribúció, havi kvóta-alapú éves terv alapján... Social Media – téves termék-meghatározás - a kínált termék az említési gyakoriság összesítése fórumok szerint, hanem a vevőigények fejlesztési szemponttá formálása... 1,5 hónapos kompetencia-felmérő projekt az átállásra való személyes képességekről, hajlandóságról 89 munkatárssal

Menedzsment rendszer Azok, amit nem szeretünk… Napi menedzsment – a vevő-igény a és a profit együttes kezelése (projekt-szervezet drága munkaerő a legolcsóbb műveletet végzi) Értekezletek, megbeszélések – egyéni teljesítmény-tervezés-, fejlesztés Problémamegoldó rendszer – folyamatfejlesztés, folyamatos szabványosítás Kimenet Profit Profit - előállítás Piac Bemenet

Szervezetfejlesztés jövője- a MOST cégvezetői, tanácsadói A mutatószám-alapú diagnosztika egyszerű, a tanácsadó szempontjából objektív, a szervezet szempontjából az üzleti szerep-értelmezésen alapul, gyors és „tiszta”, és pozícionálja, melyik munkakörben kell a változást kezdeni. A változás bevezetéséhez nincs szükség meggyőzésre, bevonásra, tréningre – hiszen azt kérdezi a szervezet mindenkitől, ami alapján a amúgy is működnek, és még kifogásokat sem kell keresniük – attól a műszaktól, naptól kezdve, hogy az „új” mutatószámok alakulásáról beszélünk a munkatársakkal, az eredmény azonnal megmutatkozik. A cégvezetők és tanácsadók elé nagy feladatot állít a modell: ugyanarról kell egészen másképp gondolkodni. A víziónk, hogy minden munkatársukról elmondhassák: „Sokat dolgozik a munkáján...”