Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Pannon Autóipari Klaszter (PANAC) évi Szellemi Tőke Jelentése 2006 MTA Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intéztet.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Munkaesély Szövetség. Székhely: Budapest Alapítás éve: 2008 Tagok: foglalkozási rehabilitációs célú munkaerő-piaci szolgáltatók Fő tevékenység: tagok.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
A vidéki tér sikertényezői
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Nyilas Misi Alapítvány „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” ÁROP – 2012 – 2012 –0008 „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén.
Foglalkoztatás-politika
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Workshop ‘International reflections’ Meghívott előadók: Maruja Gutierrez Diaz Tom Schuller Stephan Vincent-Lancrin Levezető elnök: Bodnár Viktória.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Új innovatív beszerzési modellek (PcP – Pre-Commercial Procurement) és alkalmazásuk Fenntarthatóság és energiahatékonyság a közbeszerzési eljárásban Miskolc,
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
ÖNKORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK FIGYELEMMEL KÍSÉRÉSE II. 1. ÖNKORMÁNYZATI HORIZONTÁLIS ÉS VERTIKÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSI ÉS KOORDINÁCIÓS MECHANIZMUS KITERJESZTÉSÉT.
Gáspár Mátyás – Dömötör Ildikó. o A mintaadó közigazgatási jó gyakorlatok jelentősége ismert, de jelenleg nem kihasznált erőforrás o Hatalmas tapasztalati.
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
A magyarországi K+F politika
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás Tudásbővítő fókuszrendezvény - sorozat i. Előadó: Prof. Dr. Makó Csaba Dátum: 2017.11.27.

A közigazgatás fejlesztése - elméleti-módszertani ajánlások: Tartalom A közigazgatás fejlesztése - elméleti-módszertani ajánlások: 1.1 Az un. kiterjesztetett Triple-helix megközelítés igénye 1.2. Az intézményi (szervezeti) átalakulás útjainak tipizálása 1.3. Fejlesztési gyakorlatok elemzésének dimenziói 2. Globális kontextus: az OECD Government at a Glance – 2017 néhány megállapítása: bizalom deficit az OECD 35 országában. 2016). Jó példa: a Szolgáltató Kormányhivatal Modell: gyakorlati alkalmazás (Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal) 3. ÖFFK II. projekt, 1-3. kutatás központi célja: a „szolgáltató önkormányzat” tartós működésének elősegítése. 3.1. Szabályozók hatásvizsgálata, 3.2. Inkluzivitás, 3.3. Információ – tudás „gazdálkodás” 4. Fenntartható ‘kölcsönös tanuló hálózat’ létrehozása

1.1 Az un. kiterjesztetett Triple-helix megközelítés igénye és az ‘intézményi vállalkozó’ (1) A közigazgatási szervezet-rendszer vizsgálatában az un. triple-helix megközelítés szűk megközelítése helyet annak bővített/kiterjesztet változatát (‘Quintuple Helix’) indokolt használni: A kiterjesztett triple-helix modell jellemzői: Közszféra, magánszféra, kormányzati szféra, civil szervezetek stb. – több-szereplős kapcsolatrendszer, Egyetemeken és kutatóintézeteken kívül, más tudás-transzferálással foglalkozó szereplők (pl. tanácsadó cégek, fejlesztési ügynökségek stb.) is részt vesznek a közigazgatási szervezet-rendszer fejlesztésében. Munkaerő-piaci intézmények és a munkaügyi kapcsolatok rendszere. A közigazgatási szektorban, a kutatási-fejlesztései projektek az „intézményi vállalkozó” szerepét töltik be: a változások olyan kollektív „ügynökei” (‘change-masters’) akik az érintett terület képviselőivel együtt képezik a sikeres változások kritikus forrását. A hosszútávon sikeres változások konszenzuson – kollektív tanuláson alapuló „közös alkotás” termékei.

1.1 Az un. kiterjesztetett Triple-helix megközelítés igénye és az ‘intézményi vállalkozó’ (2)

1.3. Fejlesztési gyakorlatok elemzésének dimenziói (3) A fejlesztési programok (gyakorlatok) elemzésének szempontjai (német és finn tapasztalatok alapján (1-6): 1. Kontextus. A kezdeményezés forrása: gyakorlati döntéshozók (politika), a gyakorlat (pl. helyi önkormányzat) vagy a kutatás-fejlesztési szektor képviselői. Orientáció. Cél új, helyi szervezeti-intézményi gyakorlatot átalakító vagy országos, nemzetközi szabályozók (standardok) bevezetése. 3. Részvétel: fentről vezérelt, szakember centrikus vagy az érintettek bevonására építő megközelítés. „Monológ” vagy „Dialógus” vezérelt fejlesztési program. Infrastruktúra. A fejlesztést fejlett nemzeti infrastruktúra támogatja (pl. bőséges szakember ellátottság) Horizontális hálózat A fejlesztési programban érintettekre a hálózati kooperáció jellemző. 6. Cél és az erőforrások kapcsolata. Erőforrások típusa: 1: Anyagi erőforrás (pl. pénzügyi, emberi és idő), 2: Intellektuális (pl. programvízió, fejlesztési koncepció), 3: Társadalmi (pl. társadalmi tőke, eredmények elterjesztésének képessége stb.)

2. Globális kontextus: az OECD Government at a Glance – 2017: bizalom deficit az OECD 35 országában (2016) (4) A nemzeti kormányokban vetett bizalom csökkent a 2008-as pénzügyi válságot követően: 45 %  42 % A 35 OECD ország bizalmi rangsorában M.o. a 28-ik helyet foglalja el. A tanulmány a következőt javasolja: az állampolgári kezdeményezésre építő döntéshozatal fejlesztése a cél. 1: Állampolgárok és az önkormányzati tevékenység összehangolása. 2: Inkluzív önkormányzati működési gyakorlat létrehozása. Új veszély: az un. E-kívülmaradás (e-exclusion) létrejöttének megakadályozása, csökkentése.

4. Fenntartható ‘kölcsönös tanuló hálózat’ létrehozása (5) Előzetes javaslatok: 1: Nemzetközi (európai szinten) a közszféra (közigazgatás) innováció legfontosabb akadályozó tényezői: 1.1. Hiányzik a egységes elfogadott értelmezési keret, 1.2. Innovációs menedzsment/megközelítés hiánya, 1.3. Minimális tudás az innovációs folyamatokról és módszerekről, 1.4. Megfelelő minőségű kvantitatív és kvalitatív adatok hiánya. 2: Kutatási, vizsgálati tematikák szerint felépített egységes - közösen felhasználható - adatbázis létrehozásának igénye 3: A résztvevő kutatóműhelye (műhelyek) által képviselt, ‘téma-centrikus’ rendezvények. A résztvevők kutatási témái: 3.1. Fenntarthatóság, tudásközpont, települései terek, 3.2. Elméleti-módszertani, történeti és jogi szabályozás, 3.3. Erőforrások (humán, pénzügyi, információ-tudás stb. 3.4. Munkavégzési praxis, munkaszervezet (feladat-gazdálkodás, szolgáltatás minősége, tudás-menedzsment stb.) 3.5. Inkluzivitás, részvétel (participáció), 3.6. E-közigazgatás, 3.7. Hálózatfejlesztés, nemzetközi összehasonlítás. (Megjegyzés: ‘emberi’, ‘strukturális’ és ‘ hálózati’ tőkék minősége a közigazgatás intelligens infrastruktúrájának színvonala)

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!