Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Advertisements

Elfogadlak Alapítvány
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A Hallgatói Mentorprogram működése
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Iskolánkról.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
"Legyen az esély egyenlő ..."
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Szakmai munkánk a pályázatban
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Napközis beszámoló 2010/2011 I. félév.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
tanév. Munkaközösségünk tagjai: 19 fő - névváltozás és átalakulás új tagok: Hriczóné Csizmadia Judit Tóth Eszter - Gyermekfelügyelők.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
DARUS a gyermekekért.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Szolnoki Tagintézmény
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
MURAVIDÉKI PEDAGÓGUSOK
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich

www.amaped.at - office@amaped.at Egyesületünk 2004-ben alakult, 2010-ben megújult Célja: a magyar tanárok összefogása, szakmai támogatása Ausztria szerte, Oktatási Nevelési Központ működtetése Egyik legfőbb tevékenysége a magyar nyelv oktatása és a magyar nyelvű oktatás Foglalkozások heti és kétheti rendszerességgel Csecsemőkortól fiatal felnőtt korig. www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Ringató www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Ovisok www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Iskolások www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Táboraink www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Táboraink www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Táboraink www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Tevékenységek Oktatás: Magyar mint anyanyelv Magyar mint származási nyelv Magyar nyelvi és nyelvű képzés gyerekeknek és fiataloknak Felzárkóztatás: fejlesztőpedagógussal Tehetséggondozás: Tehetségpont (Ausztria első TEHETSÉGPONTJA) Saját koncepció: a kisebbségben élő tehetséges gyerek iskolán kívüli tehetséggondozása Koncepciónk útmutató lehet más származású, többnyelvű gyerekek támogatására is. Felnőttképzés szülőknek Szakmai továbbképzések pedagógusoknak Ifjúsági klub Táborok, szakmai kirándulások www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Tananyag és tanterv Az óvodai és az iskolai program alapkövei: a magyarországi pedagógai program A Magyar nyelv és irodalom magyarországi tanmenete A Magyar, mint idegen nyelv tanítására és céljaira vonatkozó osztrák rendszabályok www.amaped.at - office@amaped.at

Megújuló technikai rendszer diákoknak és pedagógusoknak modern nyelvi képzés tudományos irányba tekintő magas színvonalú prezentációk kapcsolattartási lehetőség a világ más tájain élő magyar származású gyerekekkel és fiatalokkal, szervezetekkel és kollégákkal bekapcsolódás és aktív tevékenység a Tehetségpontok nemzetközi hálózatába (2013) bekapcsolódás a magyar (nyelv)oktatással foglalkozó intézmények nemzetközi kapcsolatrendszerébe (OFI egyezmény 2014.10.17) www.amaped.at - office@amaped.at

Felnőttképzési programok 2011 második felétől Hosszú távú cél: Ausztriában élő magyar pedagógusok és a szülők továbbképzése oktatási oktatásszervezési és nevelési kérdésekben www.amaped.at - office@amaped.at

Társadalmi összefogás szülők pedagógus egyesületek más egyesületek egyházak cégek és más adományozók anyagi, fizikai és szellemi támogatásával folyik a munka www.amaped.at - office@amaped.at

Az egyesület tevékenységének célcsoportjai az Ausztriában élő magyar származású gyerekek és fiatalok (magyar nyelvi képzés) az Ausztriában élő és dolgozó magyar vagy magyar szakot végzett pedagógusok Ezt kiegészítendő tevékenységek: A nyelvi fejlesztésen keresztül értékeik felismertetése, kibontakoztatása a többnyelvű környezetben használt közös nyelv által megerősítve Esetleges hiányosságok, lemaradások pótlása Vetélkedők, versenyek: országos szintű magyar nyelvű versmondó verseny magyarországi olvasási verseny más bécsi versenyek Fellépések biztosítása: zenei, táncos és más adottságok kibontakoztatása www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Ringató Vedd ölbe, ringasd, énekelj! Célja: magyar népdalok, népi játékok (ölbeli játékok, ujjszámolók, lovagoltatók, hangutánzók) megismerése, elsajátítása zenei ingerek megtapasztalása Célcsoport: a leendő vagy már gyakorló szülők és kisbabáik www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Óvodapedagógia Egy komplex nevelési rendszert követve (3-6 évesek) Játékba ágyazottan: mondókázás, mesélés, dramatizálás, versek, énekes játékok, matematikai tartalmú játékok és vizuális tevékenységek Mozgásos tevékenységek sokaságával www.amaped.at - office@amaped.at

Zene ovi: Zenemanók Ének, mondóka, tánc, játék, muzsika 3-6 éves korig Korai magyar nyelvű és zenei fejlesztés www.amaped.at - office@amaped.at

Óvodai foglalkozás – Bóbita Céljai: anyanyelvápolás: szókincsfejlezstés, kontextusos beszéd fejlesztése a néphagyomány ápolása, népművészet és népi életmód értékeinek megőrzése a kreativitás fejlesztése mondókák, mesék, énekek versek tanulása a környezettudatos életmódra nevelés www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Résztvevők Az egyesület foglalkozásain jelenleg közel 300 gyerek vesz részt. Ehhez kapcsolódik a közel 400 szülő valamint 27 pedagógus Szakmai továbbképzések résztvevői. www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Kommunikációs terv interneten, Facebook-on (www.amaped.at), helyi újságokban, A Duna TV-ben, MTV1 és ORF több híradásában jelent meg. Az egyesület vezetősége előadásokon, szakmai fórumokon mutatja be az egyesület munkáját. www.amaped.at - office@amaped.at

Pozitív visszajelzés az osztrák iskolákból: Sok osztrák iskola és tanár felismerte az anyanyelvi képzés előnyös hatását a gyerekek osztrák iskolában nyújtott teljesítményére. Helyeslik és biztatják a gyerekeket a magyar órákon való részvételre. 2013 őszétől magyar A. Sattler Gasse GTEMS www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Hosszú távú célok Magyar nyelvű modern oktatási intézmény létrehozása, mely az oktatási feladatokon túl képes ellátni a pedagógus szakképzés összefogásával kapcsolatos feladatokat is. Médiahálózat megteremtése, mely elengedhetetlen feltétele az ausztriai és a nemzetközi folyamatos kapcsolattartásnak. www.amaped.at - office@amaped.at

Együttműködő pedagógusok Az AMAPED elnöke és a projekt vezetője Mentsikné Hoffer Szilvia. Több éves szakmai és oktatásszervezési tapasztalattal rendelkezik Bécsben, Ausztriában és a magyar, mint származási nyelvet illetően. Bécs város Oktatási Hivatalának munkatársa Helyettese: Sági Zsuzsanna ECHA- képzés, tehetséggondozás, tehetségkutatás főiskolai képzés és nyelvész Bánkfalvi Andrea - tanár Barta Krisztina – óvodapedagógus Csík Erika - tanár Csomor-Neugebauer Jeanette - tanár Felföldi Anna - rajz és müvészet Fodor Orsolya - tolmács-fordító, Ringató Hornyák Anita - tanár Horváth Bernadett – óvodapedagógus Kancsó Zoltánné Ibolya - zenetanár Kern Viktória - tanár Kis-Bocz Erika - tanár Koleszár Ildikó - tanár Krasznai-Kvassay Ildikó - tanító Lőrincz Réka - óvodapedagógus Máté Krisztian tanító, Capoeira- és táncoktató Máté-Kakuk Zsófia – balettművész Nagy Barnabás - tanár Piszker Ágnes – népi kézműves, tanár Raska Szabina – tanár Simon Ágota – gyógypedagógus, logopédus Svincsók Katalin - óvodapedagógus Szentgróti Tünde pszihológus Sztéhlóné Horváth Mónika - gyógypedagógus Tóth Tünde – fejlesztőpedagógus, kineziológus Vígné Hováth Zsuzsa - tanító www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Az új tanév AZ INDULÓ TANFOLYAMOK és PROGRAMOK A magyar, mint anyanyelv és származási nyelv 1-12. osztály hetente 2 óra Magyar honismeret, nyelvi fejlesztés projektek kéthetente szombaton Óvodai csoport MINDEN szombaton Előadások szülőknek és pedagógusoknak Baba-mama Klub – Ringatóval, Ifjúsági Klub, Tanulószoba, Ringató, Zenemanók, Zeneoktatás, zenei nevelés, színjátszó csoport, Német nyelvoktatás, felzárkóztató 6 éves kortól Magyar, mint idegen nyelv gyerekeknek és felnőtteknek, Játszóház, gyermek néptánc Fejlesztőpedagógia, tehetséggondozás, Felkészítés magyar vizsgára és érettségire, ECL nyelvvizsga Tanácsadás www.amaped.at - office@amaped.at

Legfontosabb intézményes osztrák kapcsolataink 1. ECHA-Österreich 2.Bundeslandkoordinatorin für Begabungs- und Begabtenförderung Wien SSR für Wien 3.Institut TIBI - Thomasianum - Institut für Begabtenförderung und Begabungsforschung, Integrative Initiativen 4. Kinderuni Wien Kinderbüro Universität Wien www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Oktatás helyszínei Schwedenplatz 2/11 Floridsdorf – hétfőn Ringató és óvoda, szerdán iskola Gersthof - kedden iskola Külső helyszínek: Schwechat – hétfőn óvoda és iskola Baden – Hétfőn Ringató Eisenstadt – pénteken iskola Klosterneuburg – hétfőn iskola Parndorf – csütörtökön óvoda www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at

www.amaped.at - office@amaped.at Köszönet Külön köszönet azoknak, akik segítik a munkánkat: Bagári Kinga oktatási asszisztens Nagy Eleonóra könyvelés Mentsik Gergely honlapszerkesztés Farkas Dorina design, fotók Lovász Márta gondnok www.amaped.at - office@amaped.at