A nagyváradi villamoshálózat modernizációjának finanszírozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Blog Fülöp Dávid MCT, MCPD Egy blog sémája Use Case-ek – Blog áttekintése – Egy blogpost megtekintése – Blogpost írása – Blogpost.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Projektbemutató.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
1 A Transz-európai Közlekedési Hálózat (TEN-T) M8-8. sz. főút folyosóján a KÖZOP keretein belül megvalósulandó fejlesztések 2013-ig Hajmáskér, március.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Közmeghallgatás.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
SZÁMVITEL.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Tömegközlekedés, közszállítás Nagyváradon
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjáról
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A nagyváradi villamosok megbízhatósági modellezése
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Merre tovább a középiskola után?
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A társadalmi egyeztetés számokban
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

A nagyváradi villamoshálózat modernizációjának finanszírozása 8/23/2018 8:22 PM A nagyváradi villamoshálózat modernizációjának finanszírozása Csuzi István okleveles villamosmérnök, vezérigazgató Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat (OTL RA Oradea) dir.gen@otlra.ro © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 1

A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban 8/23/2018 8:22 PM A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban Lóvasút tervek voltak már 1868-ban Gőzüzemű teherszállítás kezdete– 1882 augusztus Gőzüzemű személyszállítás– 1896 júniusa Villamos vontatású személyszállítás pályázatának nyertese a Nagyváradi Gőzmozdonyú Vaspálya Társaság, felvéve a Nagyváradi Városi Vasút elnevezést (N.V.V.) Nagyvárad Városi Tanácsának döntése alapján közfinanszírozás útján megkezdődik a kivitelezés A szükséges 550V-os tápfeszültség biztosítását 2 darab egyenáramú 185kW csúcsteljesítményű Ganz “unformer” áramátalakítóval oldották meg Sikeres villamos próbajáratok 1906 márciusában © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 2

Az NVV első villamosai a belvárosi forgatagban 3

NVV villamosok Nagyvárad központjában 1906 április 25-én ünnepélyes keretek között megindult az első hivatalos villamosjárat NVV villamosok Nagyvárad központjában 4

Kezdetben három vonalat létesítettek: I-es vonal: Főpályaudvar – Fő utca – Bémer tér – Kishíd – Szent László tér – Kossuth Utca – Nagyvásár tér – Kolozsvári utca – Várad Velencei pályaudvar, (észak és kelet összekötése a központon keresztül) Egy év múlva ezt kettéosztották, úgy, hogy minden viszonylatnak a Szent László téren lett a végállomása, egy fő csomópontot kialakítva II-es vonal: Szent László tér – Teleky utca – Aradi út (központ-nyugat irány) III-as vonal: Szent László tér – Kert utca – Rhédey kert (központ-dél irány)

Útvonalhálózat A személyforgalomra használt vonalhálózat hamar eléri a 19,3 km-t, a teljes vágányhossz az iparvágánnyal együtt pedig 41,2 km-re nőtt Villamosvonalak térképe 1943-ból Villamosvonalak térképe 1957-ből

A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben Ma: A hatvanas évektől a gyér forgalmú vonalak felszámolása 1994-ig tartott Ma összesen 38.891 m egyvonalas hosszon van villamosforgalom Nagyváradon, az energiaellátást 5 táptrafós egység oldja meg. A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben

A nagyváradi villamosok: Az első világháború előtt már 22 motorkocsi és 10 pótkocsi közlekedett A huszas évektől kezdve az NVV saját műhelyében is épített villamosokat, emellett elkészített még egy villamos meghajtású áruszállításra alkalmas mozdonyt is Az NVV - SSW meghajtású villamosai

A nagyváradi villamosok: Az ’50-es években a craiovai Electroputere gyártól új, nagy befogadóképességű négytengelyes motorkocsikat rendeltek A craiovai Electroputere –„ pullmanos” motorkocsija

A nagyváradi villamosok: A ’60-as években a bukaresti I.T.B. gyártól pedig kis méretű kéttengelyes villamosokat hoztak, amelyek csak egy vezetőállással rendelkeztek I.T.B. villamos a Kolozsvári út elején

A nagyváradi villamosok: 1975-től megérkeztek Temesvárról az új Timiş típusú villamosok Timiş szerelvény a Szent László téren

A nagyváradi villamosok: A ’90-es évek közepétől Németországból vásárolt használt cseh gyártmányú, már akkor 20-25 éves Tatra villamosokkal bővítettünk Pótkocsis Tatra villamos

A nagyváradi villamosok: 2008- fordulópont: Bécs után, először Nagyváradon! Siemens ULF villamos a Nufarul (Várad-Szőllősi) végállomáson

Autóbuszok Az ötvenes évektől fejlődött ki, rugalmasabb járatváltoztatást biztosítva Liaz autóbusz Nagyvárad központjában Mercedes Connecto autóbuszok a vállalat udvarán

Nagyváradi tömegközlekedés számokban A járműparkunk és főbb statisztikai adatok 2006 végén: villamos: 42 drb. TATRA T4D / B4D, 22 drb. TATRA KT4D járatszámok: 5 (ebből 2 azonos útvonal két körkörös ellenkező irányban - azonos számjelzés színkülönbséggel: piros / fekete) autóbusz: 20 drb. Mercedes Conecto, 11 drb. LIAZ 5256, 5 drb. ROCAR U412, 8 drb. ROCAR U207, 1 drb. ROCAR U312, 3 drb. RENAULT VI, 10 drb. IKARUS 260 járatszámok: 9, főleg peremrészekre vonatkoznak Átlagutasszám: napi kb. 185.000 , éves mintegy 67.500.000 személy HKV összszemélyzet: 685 ( akikből villamosvezető: 117, buszsofőr: 105, jegyellenőr: 27, vezető beosztás: 35 )

A járműpark modernizációjának megvalósítására, a 2007 februári 191-es tanácsi döntés alapján Nagyvárad Polgármesteri Hivatala az Európai Befektetési Banktól 16.141.500 euró és a Dexia Kereskedelmi Banktól 12.948.500 euró kölcsönt vett fel. A kölcsön célja: 10 drb villamos és 20 drb autóbusz beszerzése Egy sikertelen tenderkiírás után (2007 augusztus), az újraindított procedurában (2007 november) nyertest hírdethettünk a SIEMENS ROMÁNIA SRL személyében, miután egy lengyel fellebezést is elutasított a román illetékes hatóság (CNSC) A szerződés értelmében 2.735.000 euró + ÁFA egységáron 10 darab Siemens ULF vadonatúj villamos érkezett Nagyváradra 2008 április 30 és 2009 április 2-a között az ULF technikai jellemzői minden követelménynek eleget tesznek, gazdasságos működése nem kétséges (25m hossz/2,4m széles, 45 ülő és 195 összszemély, 45 tonna maximális súly, max.70km/h sebesség) A garanciális megkötések 4 év/240.000 km teljesíthető vállalások FONTOS KIKÖTÉS: az infrastruktura regenerálása és karbantartása

Az autóbusz tender 2007-től több fellebezési és bírósági lépcsőfokot megjárt procedúrákkal lett tarkítva, mai nap is tart a végkifejlet 2009 októberében sikerült a negyedik tendert lezárni, a nyertes székesfehérvári ALFA BUSZ Kereskedelmi KFT leszállította a 12 darab VOLVO LOCALO 12 m-es buszokat 160.000 eurós egységáron A kialakult fizetésképtelenségére hivatkozva, bár megkésve, de 2010 márciusában lemondta a szerződés második részében szereplő 24 darab ATOMIC ALFA IVECO midibuszok szállítását, így kénytelenek voltunk velük szerződést bontani A megmaradt pénzösszeget (1.560.000 euró) pedig a 34./2007 számú igencsak vitatható közbeszerzési törvény abszurditásai alapján eddig még nem sikerült felhasználnunk Az ALFA buszok szerződésbontás utáni garanciájának teljesítésére a kötbérekre és garanciákra letett biztosított összegét használhatjuk, 174.000 euró értékben, partnerként csatlakozva a többi érdekelt félhez (pld. a debreceni INTERTANKER KFT-hez)

INFRA és SZUPRA STRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSEK: 2003-2006 között: 9.659 m teljes felújítás, 5.600.000 euró értékben 2005: Nagyállomás-Olaszi között 1.670 m javítás, 320.000 euró 2004-2008 között: 6.699 m főjavítás, 1.100.000 euró értékben 2008: villamos és buszmegállók modernizációja, 100.000 euró 2000 és 2008 között összesen mintegy 7.000.000 euró értékben volt külsős cégek által végzett felújítás, főjavítás, amiből a Városi Tanács közel 3.000.000 eurós önrészt vállalt magára A krízis új helyzetet teremtett, csakis belső erőforrásból csupán 150.000 euróból gazdálkodva sikerült közel 1.000 m-et felújítani teljes síncserével, egy végfordulót pedig teljesen átépíteni 2010-re a nagyvásártéri kereszteződés (Cele 3 Crisuri-Centru Civic) teljes átformálása a terv, a tender nyertese mintegy 1.900.000 euróért vállalta a komplett felújítást, beleértve 7 váltó teljes automatizálását is

Fejlődés irányai Villamos járműpark modernizálása (kijelzők, chopperek) Villamospályafelújítások: belvárosi hármaskereszteződés és hídszakasz főjavítása, váltók automatizálása Autóbusz parkunk bővítése: további autóbuszok vásárlása (2010) és a meglévő járművek fejlesztése (kijelzők, klíma) Elektronikus jegyrendszer integrált rendszerű bevezetése Forgalomirányítási rendszer (GPS monitorizálás) bővítése a trolibuszok bevezetési lehetőségének tanulmányozása a Nagyvárad metropolisz övezet felé való nyitás megkezdése a város rövid, közép és hosszútávú tömegközlekedési stratégiájának elfogadtatása a város döntéshozóival

Következtetések Az üzemeltetés, a befektetések, a munkadíjak mind közelítik az európai árszinteket Az összevető statisztikáink mérleghiányt mutatnak más nyugatibb városhoz képest harmada-ötöde a váradi jegyár vagy bérletár NAGYVÁRAD-i Helyi Közlekedési Vállalat (OTL) tarifái: 1 jegy 2 utazásra: kb.0,75 euro (3 lej) 1 havi bérlet minden HKV vonalra: kb.11 euro (45 lej) A finanszírozási terheket a Városi Tanács és a HKV általában közösen viseli 40 - 60% közti változó arányban

A villamos vontatású tömegközlekedés tartós fejlődését sajnálatosan rossz (pld. politikai!) döntések is gátolták, ám az életképessége a villamosközlekedésnek mindig erősebb volt és átvészelt mindenféle ellenszelet. A statisztikáink bizonyítják, hogy ma Nagyváradon a tömeg- közlekedés kb.75%-a villamosokon zajlik, ennek megfelelően kell a döntéseket előkészíteni és meghozni, de úgy, hogy az autóbusz közlekedést, mint kiegészítő és kiteljesítő szolgáltatást, szintén fel kell fejleszteni mihamarabb a gazdaságossági szintre. A fejlődéshez szükséges pénzeket nagyon nehéz megszerezni pld. pályázatok közösen Szeged (2009), Miskolc (2010) A 34-es közbeszerzési törvény pontosításokra szorul, nem egyértelműek az előírásai, nem permisszív és nem flexibilis, az életszerű módosítások egyszerűen lehetetlenek és törvénytelenek

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! 8/23/2018 8:22 PM Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Várjuk Önöket Nagyváradon, látogassanak meg bennünket, állunk rendelkezésükre! BÁRHOL, BÁRMIKOR, HKV - OTL © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 22