Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL."— Előadás másolata:

1 9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL SA (OTL) © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 1

2 A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban
9/8/2018 9:39 PM A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban Lóvasút tervek voltak már 1868-ban Gőzüzemű teherszállítás kezdete– 1882 augusztus Gőzüzemű személyszállítás– 1896 júniusa Villamos vontatású személyszállítás pályázatának nyertese a Nagyváradi Gőzmozdonyú Vaspálya Társaság, felvéve a Nagyváradi Városi Vasút elnevezést (N.V.V.) © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 2

3 Az NVV első villamosai a belvárosi forgatagban
3

4 NVV villamosok Nagyvárad központjában
1906 április 25-én ünnepélyes keretek között megindult az első hivatalos villamosjárat NVV villamosok Nagyvárad központjában 4

5 Kezdetben három vonalat létesítettek:

6 Útvonalhálózat – 1945-ig: A személyforgalomra használt vonalhálózat hossza eléri a 19,3 km-t, a teljes vágányhossz az iparvágánnyal együtt 41,2 km-re nőtt

7 Legkiterjedtebb útvonalhálózat - 1957
Ezzel a két vonallal, valamint a Püspökibe vezető vágány meghosszabbításával a váradi villamosvonalak elérik a maximális hosszukat. Ekkor 11 vonal létezett amin 36 Siemens típusú, részben saját építésű kocsik teljesített szolgálatot.

8 A gyér forgalmú vonalak felszámolása 1960 - 1994
1968 1990 1975 1983 1978 1960 1972 1960-ban megkezdődik az egyvágányú, főként kis forgalmú vonalak felszámolása. Ma már csak néhány a házak falán maradt felsővezeték tartó rozetta árulkodik arról, hogy erre is villamos járt. Megjelenik az autóbusz, ami legyőzni látszik a villamost. Sok városban be is szűntetik a villamosközlekedést. Talán a 70-es évekbeli üzemanyagválság is közrejátszott abban, hogy mégse szűnjön meg a villamosközlekedés. 1975 1994 1963

9 MA:

10 A nagyváradi villamosok:
tizennégy motorkocsi érkezik 1906-ban a győri vagongyártól, SSW (Siemens Schuckert Werke.) berendezésekkel és Aradról két villamos mozdony „A nagyváradi villamos kocsik a legmodernebb berendezésű alkotások, tetszetős, elegáns formával … csinos, szép művek, a magyar ipar remekei ”

11 SSW D54-es motor és kontroller
Ezek a villamosok két darab SSW D54-es típusú motorral voltak ellátva 2x25 kW teljesítménnyel, marokcsapágyas felfüggesztéssel

12 SSW D54-es motor és kontroller

13 Saját építésű villamosok
Az első világháború előtt már 22 motorkocsi és 10 pótkocsi közlekedett A harmincas évektől kezdve az NVV saját műhelyében is épített villamosokat, emellett elkészített még egy villamos meghajtású áruszállításra alkalmas mozdonyt is

14 Útvonalhálózat A személyforgalomra használt vonalhálózat hamar eléri a 19,3 km-t, a teljes vágányhossz az iparvágánnyal együtt pedig 41,2 km-re nőtt Villamosvonalak térképe 1943-ból Villamosvonalak térképe 1957-ből

15 A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben
Ma: A hatvanas évektől a gyér forgalmú vonalak felszámolása 1994-ig tartott Ma összesen m egyvonalas hosszon van villamosforgalom Nagyváradon, az energiaellátást 5 drb. táptrafós egység oldja meg. A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben

16 A nagyváradi villamosok:
Az első világháború előtt már 22 motorkocsi és 10 pótkocsi közlekedett A huszas évektől kezdve az NVV saját műhelyében is épített villamosokat, emellett elkészített még egy villamos meghajtású áruszállításra alkalmas mozdonyt is Az NVV - SSW meghajtású villamosai

17 A nagyváradi villamosok:
Az ’50-es években a craiovai Electroputere gyártól új, nagy befogadóképességű négytengelyes motorkocsikat rendeltek A craiovai Electroputere –„ pullmanos” motorkocsija

18 A nagyváradi villamosok:
A ’60-as években a bukaresti I.T.B. gyártól pedig kis méretű kéttengelyes villamosokat hoztak, amelyek csak egy vezetőállással rendelkeztek I.T.B. villamos a Kolozsvári út elején

19 A nagyváradi villamosok:
1975-től megérkeztek Temesvárról az új Timiş típusú villamosok Timiş szerelvény a Szent László téren

20 A nagyváradi villamosok:
A ’90-es évek közepétől Németországból vásárolt használt cseh gyártmányú, már akkor éves Tatra villamosokkal bővítettünk Pótkocsis Tatra villamos

21 A nagyváradi villamosok:
2008- fordulópont: Bécs után, először Nagyváradon! Siemens ULF villamos a Nufarul (Várad-Szőllősi) végállomáson

22 Nagyváradi tömegközlekedés számokban
A villamos járműpark főbb statisztikai adatai 2010-ben: villamosok: 42 drb. TATRA T4D+B4D drb. TATRA KT4D drb. SIEMENS ULF járatszámok: 5 (ebből 2 azonos útvonalon körkörösen ellenkező irányban - azonos számjelzés színkülönbséggel: 1 és 3 mint piros és fekete színben) Átlagutasszám a villamosokon: napi kb , éves szinten mintegy személy HKV összszemélyzet: 675 ( akikből villamosvezető: 107, buszsofőr: 109, jegyellenőr: 27, vezető beosztásúak: 35 )

23 A járműpark modernizációjának megvalósítására, a 2007 februári 191-es tanácsi döntés alapján Nagyvárad Polgármesteri Hivatala az Európai Befektetési Banktól euró és a Dexia Kereskedelmi Banktól euró kölcsönt vett fel. A kölcsön célja: 10 drb villamos és 20 drb autóbusz beszerzése Egy sikertelen tenderkiírás után (2007 augusztus), az újraindított procedurában (2007 november) nyertest hírdethettünk a SIEMENS ROMÁNIA SRL személyében, miután egy lengyel fellebezést is elutasított a román illetékes hatóság (CNSC) A szerződés értelmében euró + ÁFA egységáron 10 darab Siemens ULF vadonatúj villamos érkezett Nagyváradra 2008 április 30 és 2009 április 2-a között az ULF technikai jellemzői minden követelménynek eleget tesznek, gazdasságos működése nem kétséges (25m hossz/2,4m széles, 45 ülő és 195 összszemély, 45 tonna maximális súly, max.70km/h sebesség) A garanciális megkötések 4 év/ km teljesíthető vállalások FONTOS KIKÖTÉS: az infrastruktura regenerálása és karbantartása

24 INFRA és SZUPRA STRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSEK:
között: m teljes felújítás, euró értékben 2005: Nagyállomás-Olaszi között m javítás, euró között: m főjavítás, euró értékben 2008: villamos és buszmegállók modernizációja, euró 2000 és 2008 között összesen mintegy euró értékben volt külsős cégek által végzett felújítás, főjavítás, amiből a Városi Tanács közel eurós önrészt vállalt magára A krízis új helyzetet teremtett, csakis belső erőforrásból csupán euróból gazdálkodva sikerült közel m-et felújítani teljes síncserével, egy végfordulót pedig teljesen átépíteni 2010-ben a nagyvásártéri kereszteződés (Cele 3 Crisuri-Centru Civic), a tender nyertese mintegy euróért vállalta a komplett felújítást, beleértve 7 váltó teljes automatizálását is. A munka kezdete július 26 - részleges beindítás szeptember 13 -, várható teljes átadás október vége !!!

25 Fejlődés irányai Villamos járműpark modernizálása (kijelzők, chopperek) Villamospályafelújítások: belvárosi hármaskereszteződés és hídszakasz főjavítása, váltók automatizálása Autóbusz parkunk bővítése: további autóbuszok vásárlása (2010) és a meglévő járművek fejlesztése (kijelzők, klíma) Elektronikus jegyrendszer integrált rendszerű bevezetése Forgalomirányítási rendszer (GPS monitorizálás) bővítése a trolibuszok bevezetési lehetőségének tanulmányozása a Nagyvárad metropolisz övezet felé való nyitás megkezdése a város rövid, közép és hosszútávú tömegközlekedési stratégiájának elfogadtatása a város döntéshozóival

26 Következtetések Az üzemeltetés, a befektetések, a munkadíjak mind közelítik az európai árszinteket Az összevető statisztikáink mérleghiányt mutatnak más nyugatibb városhoz képest harmada-ötöde a váradi jegyár vagy bérletár NAGYVÁRAD-i Helyi Közlekedési Vállalat (OTL) tarifái: 1 jegy 2 utazásra: kb.0,75 euro (3,5 lej) 1 havi bérlet minden HKV vonalra: kb.11 euro (50 lej) A finanszírozási terheket a Városi Tanács és a HKV általában közösen viseli % közti változó arányban

27 A villamos vontatású tömegközlekedés tartós fejlődését sajnálatosan rossz (pld. politikai!) döntések is gátolták, ám az életképessége a villamosközlekedésnek mindig erősebb volt és átvészelt mindenféle ellenszelet. A statisztikáink bizonyítják, hogy ma Nagyváradon a tömeg- közlekedés kb.75%-a villamosokon zajlik, ennek megfelelően kell a döntéseket előkészíteni és meghozni, de úgy, hogy az autóbusz közlekedést, mint kiegészítő és kiteljesítő szolgáltatást, szintén fel kell fejleszteni mihamarabb a gazdaságossági szintre. A fejlődéshez szükséges pénzeket nagyon nehéz megszerezni pld. pályázatok közösen Szeged (2009), Miskolc (2010) A 34-es közbeszerzési törvény pontosításokra szorul, nem egyértelműek az előírásai, nem permisszív és nem flexibilis, az életszerű módosítások egyszerűen lehetetlenek és törvénytelenek

28 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
9/8/2018 9:39 PM Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Várjuk Önöket Nagyváradon, látogassanak meg bennünket, állunk rendelkezésükre! BÁRHOL, BÁRMIKOR, HKV - OTL © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 28


Letölteni ppt "9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL."

Hasonló előadás


Google Hirdetések