Tehetségpontok kapcsolattartóinak felkészítése Előadók:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
Készítette: Végh Nóra Nemzetközi referens, az EPSA 2013 hazai projektkoordinátora Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Tehetségazonosítás gyakorlata
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tehetségpont létrehozása
2.2. A tehetséggondozás koordinálása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A pedagógusminősítési rendszer
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Tehetség tartalmak a pedagógusképzésben
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése - Pályázati kiírás civil szervezetek.
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Csoportos tehetségsegítő tevékenységek támogatása TÁMOP Tehetséghidak Program – Kiterjesztés Szakmai és pénzügyi felkészítő nap január 3.
Az elektronikus vizsgázás menetének rövid ismertetője.
Gazdagodjunk az idei tanévben is!. Csoportos tehetségfejlesztő programok – 7. alprojekt Tervezett 250 millió forintos keret A korábbi Tehetséghidak három.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Tehetségpont Akkreditációs eljárás
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Tehetségpont - Akkreditációs eljárás
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Útmutató a click4suppliers easy használatához
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
2018/2019 tanév.
1. Írja be a böngészője címsorába:
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Az SZMBK Intézményi Modell
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Tehetségpont - Akkreditációs eljárás a 2017-ben induló eljárások esetén Tehetségpontok kapcsolattartóinak felkészítése Előadók: Balaskó Judit ( balasko.judit@tehetseg.hu Kormos Dénes (kormosnet@gmail.com) Szántó Judit (szanto.judit@tehetseg.hu ) 2017. December 01. December 09. FELHASZNÁLT FORRÁS: DR. MEZŐ FERENC, SZÁNTÓ JUDIT, BALASKÓJUDIT: Tehetségpont - Akkreditációs eljárás - 2016 CÍMŰ RPREZENTÁCIÓJA A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Tehetségpont akkreditációs lehetőségek 2017-ben Új, jelenleg regisztrált tehetségpont akkreditációk (151) 2014-ben szerzett tehetségpont akkreditációk megújítása (83 ebből 27 személyes látogatás, 56 online akkreditáció) A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Új, jelenleg regisztrált tehetségpont akkreditációk Akkreditációs adatok feltöltése online felületen történik. A személyes konzultációt két fő szakértő végzi. Szakértő a személyes látogatás és online felületre töltött adatok alapján javasolja a tehetségpont minősítését: regisztrált tehetségpont, akkreditált tehetségpont vagy akkreditált kiváló tehetségpont A minősítés a szakértői vélemény alapján történik. Oklevelek ünnepélyes átadása a Matehetsz 2018 tavaszi rendezvényén történik. Akkreditációs időintervallum: Első akkreditáció esetén az akkreditációs kérelmet megelőző két év. ( Amennyiben a regisztráció és az akkreditáció között kevesebb, mint két év telt el, a két évbe beszámíthatók a regisztrációt megelőző időszak tevékenységei is.) A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

2. 2014-ben szerzett tehetségpont akkreditációk megújítása 3 évente történik, idén a 2014-ben akkreditált tehetségpontok újraminősítésére kerül sor. Személyes konzultációt és minősítés Egy fő szakértő végzi és dönt a minősítésről. Online felületen is történhet Az online felületre töltött adatokról, a minősítésről 2 fő szakértő dönt. A rendszer „puhítása”: a személyes szakértői konzultáció nem kötelező (ha valaki nem igényelt szakértői látogatást, az nem hátrány; ha a szakértő az online felületre töltött adatokat nem találja elégségesnek, úgy dönthet a tehetségpont személyes látogatásáról) A Matehetsz a feltöltött adatokat szúrópróbaszerűen ellenőrizheti. Oklevelek ünnepélyes átadása a Matehetsz 2018 tavaszi rendezvényén. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

a tehetségpontok érdekvédelme. A TP akkreditáció során a minimum követelményeknek, illetve a kiválósági kritériumoknak való megfelelést (részben) külön vizsgáljuk. Változtatások oka: a tehetségpontok érdekvédelme. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Minimum követelmények: min. 1 fő tp. hatókörnek megfelelő végzettségű pedagógus min. 1 (tehetségdiagnosztikát, gondozást és hatásvizsgálatot tartalmazó) tehetséggondozó program megvalósítása min. 1 témakörben tehetség tanácsadás min. 1 partnerrel tehetségsegítő együttműködés megvalósítása. Változatlanul minden hatókör esetében! A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Változás: a pszichológus közreműködése a kiválósági (nem kötelező, de javasolt) követelmények közé került; a tehetségazonosítás és – gondozás összevonása tehetségterületek helyett, programok vizsgálata; a kutatás kikerült az értékelési szempontok közül, a rendezvényszervezés valamennyi hatókörű TP számára érvényesíthető kiválósági követelmény lett. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Kiválósági követelmények: a kötelező minimum követelmények túlteljesítése pszichológus munkatárs/keretszerződés kutatási tevékenység rendezvényszervezési tevékenység Változás: a korábbi minimum követelményekből kiválósági követelmények lettek A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Belépés a Tehetséghálózat Online felületre: http://online. tehetseg Belépés a Tehetséghálózat Online felületre: http://online.tehetseg.hu/   Akik még nem használták a rendszert, azok a „Jelszókérés” fülnél (a még korábban megadott) e-mail címüket és a kért biztonsági kódot beírva egy automata levélben kapnak hozzáférést, amivel már be tudnak lépni.   Akinek időközben megváltozott az e-mail címe, kérjük, jelezze a projektirodának: Balaskó Judit balasko.judit@tehetseg.hu Amennyiben a tehetségpontjuknak új képviselője/kapcsolattartója van, kérjük, a „Regisztráció” fülnél található adatlapot töltse ki, majd jelezze a projektirodának, hogy szeretné kezelni a tehetségpontjuk adatait. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Belépés után: Tehetségpont alapadatok ellenőrzése (alapítók, címek, felhasználók, elérhetőségek), aktualizálása a TP profilon „TP minősítés” fülre kattintva TP regisztrációs adatok ellenőrzése, aktualizálása „TP minősítés” fülre, majd a TP akkreditációkra kattintva akkreditációs adatok feltöltésének megkezdése A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

A mentést követően megjelennek az akkreditációs adatlapok. Új TP akkreditáció gombra kattintva felugrik egy ablak, amelyben be tudják állítani a tehetségpont hatókörét, az állapot automatikusan „előkészületben” státuszban marad és mentünk. A mentést követően megjelennek az akkreditációs adatlapok. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Státuszok A tehetségpont által választható státuszok: „előkészületben” – az akkreditációs adatok feltöltése alatt folyamatosan „igénylés” – az adatfeltöltés befejezését követően a tehetségpont kapcsolattartója „igénylésre” állítja a tehetségpont státuszát, ezzel jelzi az akkreditációs szakértő számára, hogy a feltöltött adatok értékelhetők. A szakértő által választható státuszok: A szakértő az „igénylés”-re állított státusznál elkezdi az adatok értékelését. Amennyiben a feltöltött adatokhoz a tehetségpont szeretne még hozzátenni, úgy a saját akkreditációs szakértője visszaállíthatja a státuszát „előkészületben”-re, majd ha a tehetségpont ismét befejezte a feltöltést, a kapcsolattartó újra igénylésre állíthatja az adatlapot. A szakértő az adatok értékelése után a státuszt „feldolgozás alatt” állapotra állítja. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZEMÉLYI minimum követelmények Helyi/Intézményi/Települési hatókör: Min. 30 órás akkreditált továbbképzést végzettek száma: minimum 1 fő (ha több van, azt is be kell írni!) A 30 óra több elemből is összetevődhet! Térségi hatókör: A tehetségfejlesztő szakértő végzettségűek száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* Regionális hatókör: tehetségfejlesztő szakértő végzettségűek száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* felsőoktatásban tehetség témakörben tárgyat oktatók száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* *a Helyi/Intézményi/Települési hatókör esetében is figyelembe vehetők! Fontos: A tanúsítványok, oklevelek, szerződések mellett annak bemutatása,hogy a szakemberek milyen konkrét tevékenységet végeznek! Csak olyan szakember fogadható el, akinek a tevékenysége igazolható módon megjelenik a tehetségpont tevékenységében! A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Személyi feltételek Változás a határon túli tehetségpontok esetében! A magyarországi tehetségpontokra vonatkozó feltételek mellet, vagy helyett elfogadható: legalább 5 éves tehetségsegítési tapasztalattal rendelkező szakember, akinek tevékenysége eredményekkel is igazolható (pl.: versenyeredmények, produktumok, továbbtanulási mutatók); valamilyen mesterségben, szakmában, művészeti ágban kiemelkedő szakember, aki igazolható módon részt vállal a tehetségek segítésében, fejlesztésében; tudományos minősítéssel rendelkező szakember, aki igazolható módon részt vállal a tehetségek segítésében, fejlesztésében. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZEMÉLYI feltételek bemutatása A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZAKMAI minimum követelmények: PROGRAM bemutatása Beválogatás rövid bemutatása Mit és milyen módon vizsgálnak? Pl. a) Vizsgálat tárgya: ritmusérzék. Módszer: Tapsolt ritmus utánzása; vagy: b) Vizsgálat tárgya: intelligencia. Módszer: OTIS-I. intelligenciateszt; vagy: c) Vizsgálat tárgya: motiváció. Vizsgálat: interjú, önkéntes jelentkezés és a próbaidő során történő aktivitás figyelembe vétele stb. Tehetséggondozás rövid bemutatása Pl. Program neve: … Célja 1 mondatban: … Jelleg: gazdagító és/vagy gyorsító és/vagy differenciáló és/vagy anyagi támogatást nyújtó és/vagy menedzsment támogatást nyújtó. Gazdagító program esetén: ismeretátadó és/vagy ... képességet fejlesztő és/vagy ... személyiségjellemzőt fejlesztő és/vagy ... teljesítményre ösztönző és/vagy ... módszereket átadó program. A program főbb tartalmi elemei: 1. témakör: ..., 2. témakör: ... 3. témakör. Ha pályázati forrásból valósult meg, akkor a pályáztató megnevezése és a pályázati azonosító is szükséges! A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZAKMAI minimum követelmények: PROGRAM bemutatása Hatásvizsgálat rövid bemutatása A tehetséggondozás rövid bemutatása során meghatározott fejlesztési cél elérésének mik voltak a teljesítménykritériumai, hogyan történt annak vizsgálata, hogy sikerült-e elérni azokat? A hatásvizsgálat eredménye: a kitűzött célokat sikerült elérni, részben sikerült elérni (ok:...), nem sikerült elérni (ok: ...) A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZAKMAI követelmények: Program bemutatása A „+ új program” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány programunk van, annyiszor kattintunk a „+új program” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZAKMAI követelmények: Tanácsadás bemutatása A „+ új tanácsadás” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány tanácsadásunk van, annyiszor kattintunk a „+ új tanácsadás” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

A tanácsadás fogalma Az emberek közötti interakció majd minden formája, amely mások megerősítésére és segítésére szolgál, amennyiben a folyamat hivatalos tevékenység formáját ölti. Egy célorientált problémamegoldó tevékenység. Pszichológiailag alapvetően egészséges tanácskérők segítését szolgálja, fejlődési és szituációs problémáik megoldásában. A tevékenység központjában egy specifikus szakterület áll, pld. családi, párválasztási, életvezetési, iskolai, pályaválasztási, vagy tehetség tanácsadás (Páskuné Dr. Kiss Judit)

A tanácsadás ötlépcsős illetékességi modellje (Wiegersma, 1978) Pterápia Fokális TA, pszichoterápia Tanácsadás/gondozás (counselling) Konzultáció – személyre szabottan (guidance) Információszolgáltatás (advising) Adaptív potenciál személyközpontúság

SZAKMAI követelmények: Együttműködés bemutatása A „+ új együttműködés” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány együttműködésünk van, annyiszor kattintunk a „+ új együttműködés” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. Csak konkrét, igazolható tevékenységekben megnyilvánuló együttműködés fogadható el! A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZAKMAI kiválósági követelmények Rendezvények A„+ új rendezvény” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány rendezvényünk van, annyiszor kattintunk a „+ új rendezvény” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

SZEMÉLYI kiválósági követelmények: + Pedagógus(ok) + Pszichológus(ok) Fontos: A tanúsítványok, oklevelek, szerződések mellett annak bemutatása,hogy a szakemberek milyen konkrét tevékenységet végeznek! Csak olyan szakember fogadható el, akinek a tevékenysége igazolható módon megjelenik a tehetségpont tevékenységében! SZAKMAI kiválósági követelmények: + Program: A kötelező 1 programon túl megvalósult további (beválogatást, gondozást és hatásvizsgálatot is megvalósító) tehetséggondozó program az akkreditációs időszakban? +Tehetség tanácsadás: A kötelező 1 témán túl megvalósult további témakörben tehetség tanácsadás az akkreditációs időszakban? + Együttműködés: A kötelező 1 együttműködésen túl megvalósult további tehetségsegítő együttműködés az + Rendezvény: Az akkreditációs időszakban történt-e a tehetségsegítéssel, tehetségkutatással kapcsolatos tudományos rendezvényekkel kapcsolatos aktivitás a tehetségpontban? Tartalmi elemek: a tehetségsegítéssel összefüggő témaköröket érintő szakmai előadás és a tehetségsegítéssel összefüggő jó gyakorlat, fejlesztő, innovációs program bemutatása. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Értékelés a tehetségpontoknak Itt lehet a tehetségpont akkreditációs státuszát „előkészületben”-ről „igénylés”-re módosítani. Ezzel jelzi az akkreditációs szakértőknek, hogy az adatok feltöltését befejezte, a szakértők minősíthetik a tehetségpontot. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Értékelés tapasztalatainak összefoglalása, a szakmai megállapítások, javaslatok és az akkreditáció eredményének ismertetése A személyes látogatás keretében lefolytatott akkreditáció esetén: A szakértők, szakértő szóbeli összefoglalást ad az akkreditációs eljárás tapasztalatairól. Ebben kitérnek: a tehetségpont alapfeladatainak megvalósulására, a tehetségpont helyzetéből, működési körülményeiből adódó sajátosságokkal kapcsolatos tevékenység(ek) értékelésére, értékek, eredmények megerősítésére, a tevékenyég továbbfejlesztésére irányuló javaslat(ok)ra (pl.: jó gyakorlat közzététele). Ezeknek a megállapításoknak, javaslatoknak röviden meg kell jelenni az online adatlap értékelés, szöveges értékelés ablakában! Minden akkreditációs forma esetében az online felületen a szakértők, szakértő egy 1000 karakteres értékelést készít, amit megküld a Matehetsz részére. A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

TEHETSÉGPONT AKKREDITÁCIÓ ÉRTÉKELŐLAP- Minimum követelmények I. TP MINIMUM KÖVETELMÉNYEKNEK VALÓ MEGFELELÉS VIZSGÁLATA: Pontozás A) Részt vesz legalább egy (a TP hatóköri követelményeknek megfelelő végzettségű) pedagógus a TP munkájában? (A határon túli TP esetében alternatívaként elfogadható legalább 5 éves tehetségsegítési tapasztalattal rendelkező szakember vagy valamilyen mesterségben, szakmában művészeti ágban kiemelkedő szakember vagy tudományos minősítéssel rendelkező szakember.) nem = 0 pont igen = 1 pont B) Megvalósult legalább egy (beválogatást, gondozást és hatásvizsgálatot is megvalósító) tehetséggondozó program az akkreditációs időszakban? C) Megvalósult legalább egy témakörben tehetség tanácsadás az akkreditációs időszakban? D) Megvalósult legalább egy tehetségsegítő együttműködés az akkreditációs időszakban? F) MINIMUM KÖVETELMÉNYEKNEK VALÓ MEGFELELÉS PONTSZÁMA (A+B+C+D): F=…….. PONT (min.= 0; max.= 4) A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

TEHETSÉGPONT AKKREDITÁCIÓ ÉRTÉKELŐLAP- Kiválósági követelmények II. TP KIVÁLÓSÁG VIZSGÁLATA: Pontozás G) +Pedagógus: Részt vesznek még a kötelező 1 főn túl (a TP hatóköri követelményeknek megfelelő) pedagógusok a TP munkájában? +1 fő = 2 pont +több fő = 3 pont H) +Pszichológus: Részt vesz pszichológus a TP munkájában? +1 fő = 1 pont +több fő = 2 pont I) +Program: a kötelező 1 programon túl megvalósult további (beválogatást, gondozást és hatásvizsgálatot is megvalósító) tehetséggondozó program az akkreditációs időszakban? +1 prog. = 2 pont +több prog. = 3 pont J) +Tehetség tanácsadás: a kötelező 1 témán túl megvalósult további témakörben tehetség tanácsadás az akkreditációs időszakban? +1 téma = 2 pont +több téma = 3 pont K) +Együttműködés: a kötelező 1 együttműködésen túl megvalósult további tehetségsegítő együttműködés az akkreditációs időszakban? +1 partner = 2 pont +több partner = 3 pont L) +Rendezvény: az akkreditációs időszakban történt-e a tehetségsegítéssel,tehetségkutatással kapcsolatos rendezvényekkel összefüggő aktivitás a Tehetségpontban? Nem = 0 pont A TP tagjai részt vettek: Hallgatóként = 1 pont Előadóként = 2 pont (Társ)szervezőként=3 pont N) TP KIVÁLÓSÁG VIZSGÁLATÁNAK PONTSZÁMA (G+H+I+J+K+L): N=…….. PONT (min.= 0; max.= 17) A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

TEHETSÉGPONT AKKREDITÁCIÓ ÉRTÉKELŐLAP- Javaslattétel a végeredményre III. JAVASLATTÉTEL A TEHETSÉGPONT AKKREDITÁCIÓ VÉGEREDMÉNYÉRE: ELÉRT PONTSZÁM JAVASOLT AKKREDITÁCIÓS MINŐSÍTÉS F<4 (F<100%)  Regisztrált Tehetségpont F=4 (F=100%) és N < 10 (N<60%)  Akkreditált Tehetségpont F=4 (F=100%) és N=> 17 (N=>60%)  Akkreditált kiváló Tehetségpont A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.

Köszönjük a figyelmet! A program az EFOP-3.2.1-15-2016-00001 Tehetségek Magyarországa című pályázat és az NTP-HTSZ-M-17-es pályázat támogatásával valósul meg.