Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Advertisements

Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
Bauer András - Berács József:
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Termék és márka.
A Hozzárendelési feladat megoldása Magyar-módszerrel
Kisvállalati marketing
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Primer és szekunder kutatás
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Versenyelemzés 8.fejezet.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Magyar vásárlók ártudatossága
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A kommunikációs mix elemei
Termékkategóriák a marketingben Készítette: Árendás Veronika Forrás: Törőcsik Mária-Jakopánecz Eszter: A fogyasztói ellenállást kiváltó termékek – egy.
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A költségvetési egyenes. A költségvetési egyenes Azon jószágkombinációk összessége, amelyeket a fogyasztó adott pénzjövedelméből megvásárolhat annak teljes.
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
Kérdések a második zh-hoz
Termékpolitika 6. szeminárium
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Termelésmenedzsment Production Management
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Kalkuláció.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
2007. február 15. Szikora Péter - Controlling - Költségek 1 Controlling Költségek osztályozása.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
Termék & Márka Kopcsay László.
Témazáró dolgozat Kiegészítések.
Marketing- és Reklámügyintéző – Számítástechnikai alapismeretek, fájlkezelés 1 AlapfogalmakAlapfogalmak Hardver, szoftver Bit, bájt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Minőségbiztosítási ismeretek
Értékesítési csatorna
KEZDJÜNK HOZZÁ 1.Ismerd meg magad! 2.Ismerd meg a területet! 3.Építs és elemezz 4.Dolgozz tökéletesen 5.Nézz a jövőbe.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Kérdések a második zh-hoz
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
Értékesítés, kereskedelem
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
TERMÉKPOLITIKA.
Használati útmutató Törölje a felesleges vonalakat és szöveget.
Előadás másolata:

Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.

Ismétlő kérdések (30-35 perc) Hogyan határozzuk meg a termék fogalmát a marketingben? Milyen termékszintek határolhatók el, s mi ezek marketinghatása? Hogyan csoportosíthatók a termékek? Melyek a termékkínálat dimenziói? Milyen szakaszokból áll a termékfejlesztés folyamata? Mit értünk innováción? Hogyan határozható meg a termékéletgörbe?

A termékek osztályozása Hétköznapi termékek A fogyasztónak a vásárlás előtt elegendő ismerete van. Egységára alacsony. Helyettesíthető. Megfontolást igénylő termékek Márkapreferencia Hajlandók komoly pénz-, idő- és energiaráfordítást kifejteni. Tartós, félig tartós és napi fogyasztási cikkek.

Feladatok – Igaz-Hamis A termékhagyma a termék alaphasznossága. A termékválaszték és a termékkínálat fogalma azonos jelentéstartalommal bír. A termékfejlesztés folyamatának befejező lépése a termék piaci bevezetése. Autó vásárlásánál a garanciavállalás az alaptermék része. Termékcsoporton meghatározott szempontok szerint egymással szoros kapcsolatban álló termékeket értünk. Az életbiztosítás a hétköznapi termékek közé tartozik. Termékpolitikán a termékkínálat piaci szempontok alapján végzett alakítását értjük. I I I H I

Feladatok Tegye a megfelelő sorrendbe a termékfejlesztés folyamatát! __ Ötletszelektálás __ Ötletgenerálás __ Gazdasági vizsgálat __ Termékkoncepció __ Marketingstratégia __ Piaci tesztelés __ Prototípus kifejlesztése __ Piaci bevezetés 2. 1. 4. 3. 5. 7. 6. 8.

Feladatok Építse föl a termékhagymát az alábbi termékekre (szolgáltatásokra) vonatkozóan! Gyógyszer (aszpirin) Televízió Szálloda-szolgáltatás Okostelefon

Keresztrejtvény (10 perc)

Forrás Bauer-Berács-Kenesei(2014) : Marketing alapismeretek, Akadémiai Kiadó Józsa-Piskóti-Rekettye-Veres(2005): Döntésorientált marketing, KJK-Kerszöv Kiss Mariann(2014): Alapmarketing példatár, Akadémiai Kiadó