A márkázás Marketing gyakorlat 6.
Ismétlő kérdések (30-35 perc) Mit értünk a márka fogalmán? Melyek a márka legfontosabb alkotóelemei? Melyek az egyes márkázási formák előnyei és hátrányai? Melyek a márkaérték dimenziói? Mit értünk márkahűségen és mi annak jelentősége? Milyen formái ismertek a márkakiterjesztésnek? Miben különbözik a márkaidentitás és a márkaimázs? Melyek a csomagolás legfontosabb funkciói? http://rtl.hu/rtlklub/brandmania/brandmania-2017-03-16 +szlogen és logófelismerő játékok
Előnyök, hátrányok Termékmárka Vállalati márka Erős megkülönböztetés lehetősége, jó pozícionálás képessége A negatív események csak az adott termék imázsát rontják Költséges A termékelfogadásra gyakorolt hatás a termékek között nem jellemző. V.ö. vállalati márka Költséghatékony A termékek segíthetik egymás elfogadását, hisz a név garancia a jó minőségre Kockázata azonban, hogy a negatív események valamennyi terméket gyengíthetik Erős megkülönböztetésre nincs lehetőség, jó pozícionálás hiánya
Feladatok – Igaz-Hamis (7 perc) A vállalati márka kialakítása drágább, mint a termékmárkáé. A márkaidentitás a márka tulajdonosa által szándékolt megjelenését jelenti. A márkamenedzselést illetően létezik hosszú távú optimális megoldás. A márkaértéket azon tulajdonságok adják, melyek révén az egyes termékek, szolgáltatások fogyasztóiknak és tulajdonosaiknak értéktöbbletet képesek nyújtani. A védjegy a márkának az a része, mely jogi oltalmat élvez. A márkahűség nehezíti a fogyasztó választását. A márkanév ereje hat a vállalat pénzügyi eredményeire. H I H I I H
Válassza ki a kakukktojást! Feladatok (2 perc) Válassza ki a kakukktojást! Nissan Note Nissan Micra Nissan Infiniti
Feladatok (7 perc) Válassza ki a csomagolás funkcióit! (7db) A termék védelme Termék minőségének javítása A környezet védelme Kockázatcsökkentés Informáló, tájékoztató funkció Törvényi előírásoknak való megfelelés Finanszírozási funkció Figyelemfelhívás, megkülönböztetés Promóció Árukapcsolás Az elosztás egyszerűsítése
Forrás Bauer-Berács-Kenesei(2014) : Marketing alapismeretek, Akadémiai Kiadó Józsa-Piskóti-Rekettye-Veres(2005): Döntésorientált marketing, KJK-Kerszöv Kiss Mariann(2014): Alapmarketing példatár, Akadémiai Kiadó