A márkázás Marketing gyakorlat 6..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Kuti Éva Civil trendek az adatok és a szakértői benyomások tükrében Reflektorfényben a civilek – Hova jutottunk, merre tovább? Útkeresésben a szektor NIOK.
BKÁE- ÁFK, BCE-KIK Közigazgatás szervezéstan és technológia A funkcionális, a divizionális, a programorientált és a team- orientált szervezet bemutatása.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
HEREND MINT VILÁGMÁRKA VÉDELME MÁRCIUS 17.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
:: TvNetWork Rt. :: Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: Bemutatkozás :: :: :: március 2., szerda Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: sajtótájékoztató.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Főnix Országos Szociális Szövetkezeti Hálózat Bocskay József Tudásalapú szociális társadalom Szociális gazdaság fejlesztése Modern menedzsment eszközökkel.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow Bőcs, január 20.
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A év értékelése és a év újdonságai
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Teljesítési garanciák a svájci építőiparban
Gyűjtőköri szabályzat
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
ELŐNYÖK – megbízható működés
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Magyarország: logisztikai központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Egészségügyi közbeszerzések
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A külső környezet elemei
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Vállalatgazdaságtan (BAI0030L; GZB2320L) 2017/18 tanév I. félév
SZÁMVITEL.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Pénzügyi kontrolling bemutatása
Válság – kezelés – válságkezelés
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

A márkázás Marketing gyakorlat 6.

Ismétlő kérdések (30-35 perc) Mit értünk a márka fogalmán? Melyek a márka legfontosabb alkotóelemei? Melyek az egyes márkázási formák előnyei és hátrányai? Melyek a márkaérték dimenziói? Mit értünk márkahűségen és mi annak jelentősége? Milyen formái ismertek a márkakiterjesztésnek? Miben különbözik a márkaidentitás és a márkaimázs? Melyek a csomagolás legfontosabb funkciói? http://rtl.hu/rtlklub/brandmania/brandmania-2017-03-16 +szlogen és logófelismerő játékok

Előnyök, hátrányok Termékmárka Vállalati márka Erős megkülönböztetés lehetősége, jó pozícionálás képessége A negatív események csak az adott termék imázsát rontják Költséges A termékelfogadásra gyakorolt hatás a termékek között nem jellemző. V.ö. vállalati márka Költséghatékony A termékek segíthetik egymás elfogadását, hisz a név garancia a jó minőségre Kockázata azonban, hogy a negatív események valamennyi terméket gyengíthetik Erős megkülönböztetésre nincs lehetőség, jó pozícionálás hiánya

Feladatok – Igaz-Hamis (7 perc) A vállalati márka kialakítása drágább, mint a termékmárkáé. A márkaidentitás a márka tulajdonosa által szándékolt megjelenését jelenti. A márkamenedzselést illetően létezik hosszú távú optimális megoldás. A márkaértéket azon tulajdonságok adják, melyek révén az egyes termékek, szolgáltatások fogyasztóiknak és tulajdonosaiknak értéktöbbletet képesek nyújtani. A védjegy a márkának az a része, mely jogi oltalmat élvez. A márkahűség nehezíti a fogyasztó választását. A márkanév ereje hat a vállalat pénzügyi eredményeire. H I H I I H

Válassza ki a kakukktojást! Feladatok (2 perc) Válassza ki a kakukktojást! Nissan Note Nissan Micra Nissan Infiniti

Feladatok (7 perc) Válassza ki a csomagolás funkcióit! (7db) A termék védelme Termék minőségének javítása A környezet védelme Kockázatcsökkentés Informáló, tájékoztató funkció Törvényi előírásoknak való megfelelés Finanszírozási funkció Figyelemfelhívás, megkülönböztetés Promóció Árukapcsolás Az elosztás egyszerűsítése

Forrás Bauer-Berács-Kenesei(2014) : Marketing alapismeretek, Akadémiai Kiadó Józsa-Piskóti-Rekettye-Veres(2005): Döntésorientált marketing, KJK-Kerszöv Kiss Mariann(2014): Alapmarketing példatár, Akadémiai Kiadó