Értékesítés, kereskedelem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Teszt Eladási hely.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A direkt marketing fogalma
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
Termék és márka politika
E – Logisztika 1. szeminárium
Primer és szekunder kutatás
A disztribúciós rendszer a marketingben
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
B2B-marketing - Bevezetés
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
E-beszerzés Bravo csoport.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
1 Informatikai Szakképzési Portál Adatbázis kezelés Adatbázis feltöltés.
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Vizsga feladatok (Minta)
Online értékesítési modellek
Termék & Márka Kopcsay László.
Nemzetközi kereskedelem
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Értékesítési csatorna
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
az Akasztói Szikiponty
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
Adventure Works Értékesítési ajánlat, <év>.
A kereskedelem alakulása
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
Értékesítési képviselő – Food
Értékesítési képviselő – Food
Értékesítési képviselő – Food
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
Online vásárlás.
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Értékesítés, kereskedelem Marketing gyakorlat 8. Értékesítés, kereskedelem

Ismétlő kérdések (30-35 perc) Mit értünk értékesítésen, értékesítési rendszeren? Milyen feladatokat látnak el az értékesítési út szereplői? Milyen kapcsolatban állnak az értékesítési rendszerben ellátott funkciók? Miben tér el egymástól az intenzív és szelektív értékesítési út? Mondjon példákat! Milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki franchise rendszergazda akar lenni? Milyen funkciókat lát el a kereskedelem? Milyen típusú nagykereskedőket ismer? Milyen típusú kiskereskedőket ismer? Mi az a kereskedelmi márka?

Az alábbiak közül melyek az online vásárlás előnyei? Kényelmes Drága Olcsó Nagy választék Specializált Non-stop Laza Gyors Árösszehasonlítás Stresszes Termék kipróbálás Lassú Szűk szortiment Időben korlátozott

Feladat Válassza szét a kiskereskedelem és nagykereskedelem jellemzőit! Promócióra nem vagy kis figyelmet fordít Üzlethely választás nagyon fontos Üzleti tranzakciók volumene kisebb Épület külső, belső jegyei meghatározóak Nagyon sok üzleti partner Üzleti tranzakció volumene nagy Fontos és kiemelt jelentőségű promóciók Telephely választás fontos Épület külső, belső jegyei nem meghatározóak N K K K N N K N N

Igaz-Hamis A termék tulajdonjoga a vevőtől halad a termelő felé. A bizományosok jutaléka általában magasabb, mint a brókereké. A nagy- és kiskereskedelem nem a vállalkozás méretében különbözik. Push-stratégiánál a közvetítő kereskedőket/partnereket ösztönözzük a termék megvásárlására, forgalmazására. Az elektronikus kereskedelem a bolt nélküli kereskedelem legdinamikusabban fejlődő típusa. H H I I I

Keresse meg a kakukktojásokat! 1. . Szelektív Intenzív Extenzív 2. Push POS Pull 3. Bróker Bizományos Kiskereskedő 4. Auchan Tesco Agria Park 5. Diszkont Hipermarket Szupermarket 6. Automata Webáruház Piac

Feladat Hogyan rendezne be egy élelmiszer boltot? Készítsen rajzot róla! Jelölje a bejáratot, a kijáratot, a pénztár zónát, főbb termékkategóriákat, az első és a másodlagos kihelyezéseket! A vevő általában az óramutató járásával megegyezően vagy ellentétes irányban halad? Mit tudunk a vásárlás sebességéről? Nagyobb előszeretettel vásároljuk a kézmagasságban vagy szemmagasságban elhelyezett termékeket? Egy webáruházban a figyelem a bal vagy a jobb oldalon erősebb?

Megoldás A vevők általában az óramutató járásával ellentétesen haladnak A választási magatartás általában felgyorsul, ahogy közeledik az illető a kasszához Szemmagasságban, pénztárnál elhelyezett áruk jobban szem előtt vannak A legtöbb figyelmet a képernyő bal oldala kapja

Kahoot.it összefoglaló teszt https://play.kahoot.it/#/k/1fa7e0fd-9efe-41f6-a973-03fb92ea85e0

Beadvány témája Ismertessen és elemezzen egy webáruházat!

Forrás Bauer-Berács-Kenesei(2014) : Marketing alapismeretek, Akadémiai Kiadó Józsa-Piskóti-Rekettye-Veres(2005): Döntésorientált marketing, KJK- Kerszöv Kiss Mariann(2014): Alapmarketing példatár, Akadémiai Kiadó