Minőségbiztosítás
A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás
A minőség A termék vagy szolgáltatás azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják azok meghatározott és elvárt igények kielégítésére vonatkozó képességét (ISO)
A minőséget befolyásoló tényezők Külső piaci viszonyok társadalmi, gzdasági, környezeti tényezők Belső vezetés ösztönzés emberi erőforrások gyártás, gazdálkodás
A minőségügyi rendszer Magában foglalja: folyamatokat eljárásokat, tevékenységeket eszközöket felelősségeket, hatásköröket
Szabványosítás A minőség szabályozása Ismételhetőség, többszörözhetőség Cserélhetőség, csatlakoztathatóság Alkalmasság Vevők tájékoztatása
Nemzetközi szabványosítás EN ISO IEC CEN
Az ISO 9000 szabványcsalád MSZ EN ISO 9001 MSZ EN ISO 9002 9001: tervezés, fejlesztés, gyártás, telepítés és vevőszolgálat 9002: gyártás, telepítés, vevőszolgálat 9003: végellenőrzés és vizsgálat