A HELLÉN KOR Összefoglalás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patrik TV KÉPÚJSÁG. 0 ELADÓ TAHITÓFALUN Régi házak kereshetek élőben. Tel.:
Advertisements

Készítette: Szabóné L. Éva
Szent Pál missziós tevékenysége és a „pogánykeresztény” közösségek.
Izrael Jézus idejében. 1. Vallási csoportok  Szaddúceusok. Legbefolyásosabb csoport voltak: A főtanács tagjai, a papok és a jeruzsálemi „arisztokrácia”
Kis országok – nagy örökség.  Földrajzi környezet  Jordán folyó – Holt-tenger  földművelés és állattenyésztés  Kánaán nevezik  XIII. században itt.
PANDORA SZELENCÉJE 3. forduló. Szakirodalom
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Keletkezése és sugalmazottsága. Kánon és történeti hitelesség.
A JÖVEDELEM ELSZÁMOLÁSA Készítette: Lévai Márk. A témakör tartalma  A jövedelemmel kapcsolatos analitikus nyilvántartások  A jövedelem részei  A levonások.
Velence, a „víz városa”. Kialakulása: ◊Velence kialakulása egyaránt köszönhető a természetnek, illetve az ember munkájának, környezeti feltételeit viszont.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
Kezdő Ének Mialatt mély csend borult mindenre, és az éjszaka sietôs útja közepén tartott, mindenható Igéd, Urunk, királyi trónjáról eljött közénk. (Bölcs.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
Izrael „történelem előtti” kora. 0. Mi az a „történelem előtti kor”? A zsidó történetírás Kr.e körül jelent meg Kánaánban:  Az éppen megszülető.
Erkölcsteológia - I. Jegyzet: Dr. Veres András: Erkölcsteológia megtalálható.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Összefoglalás. 1.) Csoportosítsd a felsorolt dolgokat aszerint, melyik anyag, melyik nem! labda, felhő, ünnep, gravitációs mező, nap, Nap, hétfő, szám.
Készítette: Csonka Gábor Geográfus MSc I. évfolyam.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
Szent László- Könyves Kálmán Szent László- Könyves Kálmán uralkodása A királyi hatalom megszilárdítása
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Isten Nagy Terve 2 rész: Isten, ma is Teremtő.
IZRAEL TÖRTÉNETE.
Közlekedés a bibliai korokban
Készítette: Molnár Csenge 5.c.
Készítette: Rubik László 5/c
(Dávid és Salamon uralkodása)
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
„Mert Néha kell a romantika”
FELADATOK AZ ÓKORI KELET című tananyaghoz
1. dia A szakdolgozat címe
Az Írások könyvcsoportja
„Választott előadáscím”
Ókori görög olimpiák.
Az orosz állam birodalommá válása a Romanovok idején
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
AZ ANTIK GÖRÖG SZÍNHÁZ Takács Szilvia
A Hazug paradoxona Minden krétai hazudik. (Mondta egy krétai.)
Madách Az ember tragédiája elemzés
Csongor és Tünde és a Varázsfuvola
Asztrológiai továbbképzés
A középkor kultúrája.
Az életvezetés etikája - a döntésről
A korai Egyház Az első közösségek.
A novellaelemzés szempontjai
Portia ládikái (ld. A velencei kalmár)
Izrael a hellénizmus korában
Kommunikációs kampánytervezés
A várak urai.
Halloween Kovács Lilla
Nem az a kurva, aki a placcon áll, hanem akinek megveszed a bundát meg a kocsit, aztán este fáj a feje...
Hívő tanúságtétel, hitvalló őrállás
Felebarát – vagy tán egészen az?
ARAB SZÁMOK … 5.
Hogyan legyünk kiváló költők?
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 1. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
A romantika.
CIVILIZÁCIÓS ÖVEZETEI
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
A reneszánsz zene és tánc
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
A kutatás etikai vonatkozásai
Kommunikációs kampánytervezés
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
Németh Antal Színházi credójának fontosabb pontjai
A reneszánsz művészet Giorgione: Ifjú képmása.
Tristan Tzara: A dadaizmus kiáltványa
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

A HELLÉN KOR Összefoglalás

1. Évszámok, események Kr.e. 333. Nagy Sándor legyőzi a perzsákat, és elfoglalja Júdát. Kr.e. 333-323. A hellenizáció kezdete. Kr.e. 323-198. A Ptolemaioszok uralma. Kr.e. 198-164. A Szeleukidák uralma. Kr.e.167. IV. Antiokhosz (Epifánész) Zeusz szentéllyé alakítja át a Templomot. A Makkabeus-lázadás kezdete. Kr.e. 164. A Makkabeusok visszafoglalják Jeruzsálemet, és megtisztítják a Templomot. Kr.e. 164-63. A Hasmóneusok uralma. Kr.e. 63. Júda római provincia lett.

2. A hellén kor bibliai irodalma a. Az épületes irodalom műfajába sorolt szövegek célja bemutatni a hellén kor egy-egy jelentős történelmi személyiségének életét. HAMIS (cél: olvasók, hallgatók vallási, erkölcsi „épülése”) b. Az épületes irodalom műfajába tanulságokat megfogalmazó novellák, legendák tartoznak. IGAZ c. Az apokalipszis szó jelentése: „A világ katasztrófák során bekövetkező pusztulása”. HAMIS (jelentés: „Isten megnyilvánulás, kinyilatkoztatása”) d. Az apokaliptikus szövegek – a próféciákkal ellentétben, amelyek a jelen helyzetből kiindulva következtetnek a jövőre – a jövő leírására alapozva értékelik a jelent, és írják le, hogy mit kell tenni. IGAZ e. A patetikus történetírás – az ünnepélyes, emelkedett hangvétel révén – az olvasók, illetve hallgatóság érzelmeire kíván hatni. IGAZ

3. Hellén kori szövegrészek. 2 Makk 6, 1-16. Jón 3, 1 – 4, 11. Zak 9, 9-10. Dán 12, 1-3. 2 Makk 10, 1-8.