Unity.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Devosa Iván Szegedi Tudományegyetem C#. A C# A C# (kiejtése: szí-shárp, esetenként cisz) a Microsoft által a.NET keretrendszer részeként kifejlesztett.
Advertisements

A digitális kép bevezetés. A digitális kép tulajdonságai 1. Egyszerű Windows Intéző nézet És még: IrfanView (társított alkalmazás), KB („nagy”
Unity alapjai. Új projekt Asset Import Másoljuk be a boltív modellünket az asset könyvtárba.
Karakter animáció. Animáció alapok (ismétlés) Új 3D project (CharacterAnimation) Adjunk a jelenethez egy gömböt Hozzunk létre egy AnimatorControllert.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Karakter Animáció és Kontroller Unity. Kezdeti lépések Alap projekt letöltése Egy statikus geometriát láthatunk Meg vannak a fizikai befoglalók is.
Platformer játék Pálya generálás. Új projekt Csináljunk új 2D projektet Neve legyen Platformer Kép asseteket töltsük le, és importáljuk a projektbe Majd.
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Függvénytranszformációk
Nagyméretű állományok küldése
Unity programozási gyakorlatok
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Cím Szerző Konzulens.
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Gyűjtőköri szabályzat
Programstruktúrák.
A színkezelés alapjai a GIMP programban
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Unity alapjai.
3d alakzatok, fizikai anyagok, kényszerek
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek
JátékLogika.
„Designer-barát” játéklogika
Unity 3D alapok + gyakorlás.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Programozás III. Gyakorlás.
A C++ programozási nyelv
PHP - függvények.
A KINOVEA mozgáselemző rendszer használata
Az integrált áramkörök (IC-k) típusai és tervezése
Bevezetés a Unity-be.
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
Mária utca fejlesztése:
Függvénytranszformációk
Programozás I. Gyakorlás egydimenziós tömbökkel Többdimenziós tömbök
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
GUI.
C# SZINTAKTIKÁJA Az egyes utasítások végén pontosvessző áll
JNSZM PSZ Törökszentmiklósi Tagintézmény Fegyverneki Telephelye
  Iskolánkban a kisdiákok informatika oktatását a 2013/14-es tanévtől az első osztályban kezdtük. Az alsó tagozatos nevelőkkel célként tűztük ki, hogy.
A mozgási elektromágneses indukció
PHP-SQL adatbáziskezelő parancsai
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások.
Animációk.
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Izoterm állapotváltozás
☺ Programozási környezetek Validátorok Fazekas Judit PTI 2010.
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Alapvető tudnivalók Írásjelek mindig előtte lévő szóhoz tapadjanak
Rendszerfejlesztés gyakorlat
Ptolemaiosztól Newton-ig
STRUKTURÁLT SERVEZETEK: funkció, teljesítmény és megbízhatóság
Változás Egy februári megbeszélés, a márciusi terepszemle és a szóbeli megállapodás után hosszabb távú együttműködésben hittünk – szerveztük a nyári művésztelepet.
Ghost Hunter Game logic/HUD.
Munkanélküliség.
Beépített assetek (Standard Assets).
Programozás I. 4. gyakorlat.
B M Java Programozás 4. Gy: Java GUI IT A N Tipper, MVC kalkulátor
A KRÉTA rendszer céljai, fejlesztési irányai
REND ÉS RENDEZETLEN a molekuláktól a társadalmakig
B M Java Programozás 9. Gy: Java alapok IT A N Adatkezelő 5.rész
Vojtina Mátyás Fontos! Amit tudunk: Fűzfapoéta
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
B M Java Programozás 2. Gy: Java alapok IT A N Adatszerkezetek
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
„Mi a pálya?”.
FÜGGVÉNYEK ÉS GRAFIKONJUK
Előadás másolata:

Unity

Feladat UFO Landing 3D Repülő csészealjat irányítunk (ami a tengelye körül pörög) Épületeket, robbanó objektumokat ki kell kerülni Jelenet közepén lévő piros gömbre kell leszállni Bal-jobb-előre-hátra x-z síkban mozgat Space felfele ható erő

Feladat Véletlen pálya Kis körben robbanó objektumok Nagy körben véletlen magasságú háztömbök

Feladat Ufo méretén nem változtattam Robbanót 3X-osan nagyítottam Kis kör: 5-40 egység Nagy kör: 40-70 egység

Feladat A pályának vannak határai, nem mehetünk ki belőle, nem szállhatunk túl magasra sem

Fealdat Ha a piros gömböt megszerezzük, újraindul a pálya, de épületből és robbanóból is kétszer annyi lesz Ha épületnek, robbanónak, talajnak megyünk nagy sebességgel, vagy a pálya szélén kimegyünk, újraindul a pálya (változatlan akadályszámmal)

Új projekt

A Unity felülete

Hierarchia panel I.

Inspector nézet

Projekt panel

Asset Import Másoljuk be a modellünket az asset könyvtárba Megjelent az Asset-ek között:

Szkript létrehozása Dupla Klikk

Alap Script using UnityEngine; using System.Collections; public class LevelGenerator : MonoBehaviour { // Use this for initialization void Start () { } // Update is called once per frame void Update () { Indításkor hívódik Minden képkocka számításakor hívódik

Szkript gondolatok Egy szkriptet több objektumhoz is hozzácsatolhatunk, új komponenspéldány jön hozzá létre A szkriptek publikus adattagja megjelennek a GUI-n (lehet alap típus, de GameObject típusú is …) Az általunk írt osztályok egy névtérben vannak, látják egymást (static)

Prefabok Több azonos példány Ha a prefab válozik, a példányok is Asset-eknél lehet üres prefabot létrehozni A hierarchia nézetből húzzhatjuk az elkészült objektumot (teljes hierarchiáját) a prefab-ra az Asset nézetbe Ha a prefabot húzhatjuk később a jelenetbe, vagy lehet szkriptből példányosítani)

Fontos osztályok, függvények Vector2D (x,y,magnitude,Normalize()) Vector3D (x,y,z,magnitude,Normalize()) Random (value, Range(min,max), insideUnitCircle Mathf (sin …) Time (.time, .deltaTime) GameObject (Instantiate(), GetComponent<>()) MonoBehaviour (gameObject, transform, …) Input (GetAxis()) Transform (position, Rotate(), Translate(), …)

Fontos osztályok, függvények RigidBody (AddForce(Vector3, mode)) Pályabetöltés: using UnityEngine.SceneManagement; SceneManager.LoadScene(0); Fizikai események (MonoBehaviour függv) void OnCollisionEnter(Collision other) void OnTriggerEnter(Collider other) Példányosítás

Jó munkát!!!