Új autóbusz-hálózat Székesfehérváron Nagy Zsolt Székesfehérvár MJV Polgármesteri Hivatal Közlekedési Iroda
Célok - megoldások Javaslat: 3.082.000 km Cél: 3 millió km-re csökkentsük a teljesítményt Javaslat: 3.082.000 km Csökkentsük a járművek számát Javaslat: összesen 55 db járműre van szükség Cél: vonjunk be új területeket a kiszolgásába Javaslat: Maroshegy, Bregyó köz, Nagyszombati utca, Donát utca
Célok - megoldások Cél: csökkenjen az átszállások száma Javaslat: részben sikerült megoldani, elsősorban hivatásforgalmi időszakban Cél: új városrészi kapcsolatok Javaslat: Kisfaludról Videoton, Öreghegy-Köfém, Feketehegy-Videoton-Köfém, Fecskepart-Piac tér, Öreghegy-Kórház, Maroshegy-kórház
HÁTRÁNYOK: Utasok szempontjából: Megrendelő szempontjából Teljesen új menetrend, mindent újra kell tanulni Napközben, hétvégén a menetidő hosszabbodik a járatösszevonások miatt néhány városrész esetében Szolgáltató szempontjából: Feszesebb menetrend A váltások több helyen nem a megszokott rend szerint történnek (nem decentrum a végállomás) Megrendelő szempontjából Új infrastruktúrális beruházások, a hivatásforgalmi időszakoknak magas a járműigénye
Előnyök Kiszámítható, ütemes menetrend minden napszakban a törzsjáratok esetében (40 perces követési idők) Rugalmas rendszer, viszonylag könnyű a beavatkozás Utasok szempontjait jobban figyelembe vevő rendszer Független, akár több szolgáltató egyidejű bevonását teszi lehetővé
Köszönöm a figyelmet!