Elvárások és a realitás egy agilis pilot projektben a tanácsadó szemszögéből agilitas.hu 2013 www.agilitas.hu | Copyright © 2013 Agile Coaching Kft. |

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Magyar Telekom e-health víziója és megoldásai
Advertisements

Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Valós idejű tesztlefedettség- monitorozás JEE környezetben Dr. Ferenc Rudolf, Szegedi Tudományegyetem Bakota Tibor, FrontEndART Szoftver Kft.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
Fischer Norbert. Szoftverfejlesztés jelenlegi problémái  Folyamatosan rövidülő határidők  Projekt indulásakor nem teljesen tiszta a funkcionalitás,
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Trendek a világban /140 ország, tanácsadó/ Dr. Szilágyi Judit.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Építési projektek megvalósítása a generálkivitelező szemszőgéből
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Évközi beszámoló Képfeldolgozás csapat 2.
CRM Customer Relationship Management –
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
Agilis szoftverkészítés (Agile software development)
Készítette: Bertalan Adrienn Csurgó Krisztina Vincze Bernadett Erika
Szoftvertechnológia Módszertanok.
Szoftvertechnológia Szoftvergyártás 2..
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
INFORMATIKAI TANÁCSADÁS
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
R.U.M. Testing KftAGY 5. Szakmai Szeminárium Vállalkozói anyagvizsgálat a szolgáltatói oldalról avagy Megrendelők a Vizsgálólaboratórium szemszögéből.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
1 Vállalati együttműködések általános tapasztalatai Gyimóthy Tibor Szoftverfejlesztési Tanszék.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Szoftver születik Eötvös Konferencia Köllő Hanna.
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
Szoftver projektek Agilis
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Barna Róbert KE GTK Informatika Tanszék Követelmények a beadandó feladattal kapcsolatban.
Continuous delivery: cél a működő szoftver. Forráskód és értéke A műszaki adósság és a csődhelyzet „Kódjátszma”: irány a kiváló minőség A kód újraírásának.
Continuous delivery: cél a működő szoftver
Continuous delivery: cél a működő szoftver
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Szoftvermenedzsment A szoftver fogalma programmodulok rendszerdokumentáció konfigurációs adatok, és ezeket tároló fájlok felhasználói dokumentáció a szoftver.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Drótváz Gerstweiler Anikó Éva május 3.. Wireframe I. Más néven képernyőterv vagy sematikus oldal Egy vizuális útmutató, amely honlapok felépítését.
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Folyamat-, illetve állapotjelentés
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
A hardware fejlesztő KKV-k valósága Magyarországon
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
A problémafeltárás technikái
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
BÁN KRISZTIÁN KOVÁCS ZOLTÁN
Kire milyen szerep vár egy mobil projekt során
Szoftver projektek Agilis
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
Üzleti terv bemutatása
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Cégnév Üzleti terv.
Szoftver projektek Agilis
Varga Péter, közszolgálati CMC
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

Elvárások és a realitás egy agilis pilot projektben a tanácsadó szemszögéből agilitas.hu 2013 www.agilitas.hu | Copyright © 2013 Agile Coaching Kft. | Minden jog fenntartva.

Kritikus problémák – IT oldalról A piacra kerülő/készülő termék: Nem készül el határidőre Nem az készül el amit a megrendelő szeretett volna UAT tesztelés során sok a hiba és a módosítási igény Olyan fejlesztéseken is dolgoznak, ami átadás után nem termel hasznot Feszültség és bizalmatlanság a menedzsment és a fejlesztők között Prioritások folyamatos változása (csapatnak kezelhetetlen)

Kritikus problémák – az ügyfél szemszögéből A fejlesztés költsége túl magas és ezért nem eléggé versenyképes a piacon Az ügyfél nem látja a fejlesztés valódi állapotát (transzparencia hiánya) A szoftver nem kiemelkedő minőségű Nagyon sokáig tart az élesíthető szoftver előállítása Az elkészült szoftver nem tartalmaz elég hozzáadott- és/vagy piaci értéket (középszerű, vagy még rosszabb) A fejlesztés folyamata nem elég rugalmas ahhoz, hogy időben reagálni tudjon a piaci változásokra

Mit kell megváltoztatni? Projekt vezetési módszertant Gondolkozás Hozzáállás Kultúra Szükség lehet szervezeti- és működési szabályok, struktúrák, folyamatok megváltoztatására is!

A legfontosabb agilis princípiumok Számunkra a legfontosabb az elégedett ügyfél, amit az értéket képviselő szoftver korai fázisban történő átadásával, majd az értéknövelő fejlesztések folyamatos szállításával érjük el. A követelmények változását a fejlesztés késői fázisában is elfogadjuk. Az agilis folyamatok a megrendelői versenyelőny növelésének eszközeként fogják fel a változást.

A legfontosabb agilis princípiumok II. Az előrelépés elsődleges mértékegysége a működő szoftver. Simplicity- a nem elvégzett munka maximalizálásának művészete - esszenciális. A legjobb architektúrákat, specifikációkat és terveket az önszerveződő csapatok képesek letenni az asztalra. Előre meghatározott időszakonként a csapat elgondolkozik azon, hogy miként lehetnének még hatékonyabbak, és ezután a megbeszélés eredményének megfelelően formálják át a viselkedésüket, hozzáállásukat.

Üzleti érték teremtés CM 100% Iteratív módszer Business Value WF

Mik az ügyfél elvárások Azonnal Probléma- és kockázatmentesen Kevés pénzből Felelősség vállalással

Mik a tanácsadó dilemmái I. Kell –e a projekt egyáltalán? Csak azért ne legyen, mert az az „agilis pilot”, értéket képviselő szoftvert állítunk elő. Felkészült –e az üzlet a folyamatos együttműködésre? Kevés pénzből márpedig nem lehet. Az eleve forráshiánnyal beindított projekt lesz bukáskor a legdrágább.

Mik a tanácsadó dilemmái II. Havi vagy egyösszegű elszámolás? Eszkalációs szintek: Mi van akkor, ha valaki a kijelölt szereplők közül nem hajlandó alávetni magát a módszertani alapkérdéseknek? Ha a vezetőség elhatározza magát, akkor tudunk felelősséget vállalni. Ha a tanácsadó határozott vezetői commitment nélkül elvállaja a projektet, az felettébb gyanús…

Contact information Janovszki Zsolt Agile Coaching Kft. zsolt.janovszki@agilitas.hu www.agilitas.hu