Bódis – Kleiber – Szilágyi – Viszket

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

TRADER KURZUS 2015/2016-OS TANÉV TAVASZI FÉLÉV. Alapvető információk 2 Fang Xin A kurzus oktatója Heller Farkas Szakkollégium Helyszín A Szakkollégium.
A tartalomelemzés kockázatai László János PTE BTK Pszichológiai Intézete.
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Térinformatika a Soproni Vízmű Rt. - nél Bódis Gábor Varga Ákos Sopron és Környéke Víz- és Csatornamű Rt.
Új utak a hazai aszálykezelés területén A vízügyi ágazat aszálykezelése – aszálystratégia L ÁNG I STVÁN M ŰSZAKI F ŐIGAZGATÓHELYETTES - Törzsvezető O RSZÁGOS.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Csorbai Hajnalka stratégiai igazgató Kockázatkezelés a kapcsolatok hálójában.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A korai beavatkozás pszichológiai vonatkozásai rizikó csecsemők (0-3 év) és családjuk ellátásában Készítette: Fadgyas-Székely Orsolya ELTE BGGYK MA levelező.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A TISZA MENTŐCSOPORT MŰKÖDÉSE
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
„EGÉSZSÉGESEBBÉ TESSZÜK A SZŐLŐT”
Program utasítássorozat
Magyar Tudományos Művek Tára
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
Műszaki Anyagtudományi Kar, Energia- és Minőségügyi Intézet
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
13. Gyakorlat Dr. Pauler Gábor, Egyetemi Docens
  Iskolánkban a kisdiákok informatika oktatását a 2013/14-es tanévtől az első osztályban kezdtük. Az alsó tagozatos nevelőkkel célként tűztük ki, hogy.
Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Hatékony és pontos munkavégzés
Tananyagfejlesztés a sporttudományi képzés területén
Geréby-Kúria október 28-29
Leíró nyelvtan - adatbázisból
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Miért Választottam a BME-t?
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
HEFOP P /1.0 A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER
„Adjunk esélyt mindenkinek
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Információs Rendszerek Tanszék
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
NEMZETKÖZI STAND UP COMEDY KUTATÁS
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Mennyit ér a zajterhelés csökkenése
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
beruházás-tervezési ABCD
Retorikai alapfogalmak
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
SZÉN NANOSZERKEZETEK (FULLERÉNEK, SZÉN NANOCSÖVEK, GRAFÉN)
Rappai Gábor, szeptember 25.
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
AZ ÚJ TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK ALAPJÁN BEKÖVETKEZETT TISZK ÁTALAKÍTÁSOK HELYZETE ÉS NYOMON KÖVETÉSE A kutatás az NGM felkérésre az NFA KA 3/2013 KÓDSZÁMÚ „JAVASLAT.
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Bódis – Kleiber – Szilágyi – Viszket LiLe projekt: Adatbázis mint „dinamikus korpusz” Az előadás felépítése: ki (quis) hol (ubi) milyen segítséggel (quibus auxiliis) mit (quid) miért (cur) hogyan (quomodo) mikor (quando) (Quintilianus alapján)

ki (quis) LiLe: Linguistic Lexicon Viszket Anita Kleiber Judit LiLe Projekt Kleiber Judit Szilágyi Éva LiLe: Linguistic Lexicon Bódis Zoltán

Nyelvtudományi Tanszék hol (ubi) PTE BTK Nyelvtudományi Tanszék

milyen segítséggel (quibus auxiliis) Lőcsei Gábor Lucza Gábor Molnár István

mit (quid) létező szövegekből: morfémák szóalakok szószerkezetek korpusz létező szövegekből: morfémák szóalakok szószerkezetek annotálások „dinamikus” korpusz elméleti alapokon: morfémák annotálások szabályok generálva: szóalakok szószerkezetek mondatok LiLe

kereshető korpusz, nyelvtani keret miért (cur) kutatóként adatbázis- kezelőként hallgatóként, oktatóként LiLe: nyelvtani keretként működő adatbázis a magyar leíró nyelvtannal mint adattal feltöltve kereshető korpusz, nyelvtani keret leíró nyelvtan SQL-adatbázis

hogyan (quomodo) adatbázis lexikai egységek (morfémák) LiLe: elemző dinamikus korpusz adatbázis adott nyelvű morfémák lexikai egységek (morfémák) grammatikai szabályok aktív szabályok elemző szabályok generáló szabályok GASG nyelvtani modellje

hogyan (quomodo) illusztráció

mikor (quando) 2003. december 10. MSZNY 2003 2004. december 9. - adatbázis-építés feltöltőprogram 2004. tavasz - kurzus a PTE BTK-n - főnévi inflexiós morfológia/fonológia 2004. ősz - kurzus a PTE BTK-n - igei inflexiós morfológia/fonológia - nonszensz szavak elemzése - a natív program átültetése webes környezetbe - generálás - oktatás-támogatás - képzők kezelése - szemantika - szintaxis - automatikus adatbázis-töltés - n-nyelvűség

Köszönjük a figyelmet! elérhetőségeink: lile@btk.pte.hu http://lingua.btk.pte.hu/lile.asp