Projektmunka Földrajzolok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Gyűjtőköri szabályzat
Dr. Kovács László Főtitkár
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
HHR.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
DARUS.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Önkormányzati adattárház
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Stratégiai gondolkodás
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Projektmunka Földrajzolok Cserháti Tamás Fazekas Melinda Kiss Vivien

Mivel is foglalkoztunk a projektünk során? Téma: A rajzolás szerepe a földrajzórákon Földrajzi ismeretszerzés rajzos módszereinek feldolgozása Cél: egy általános iskolai természetismeret- és földrajztanítást támogató feladatgyűjtemény elkészítése

A rajzos feladatok szerepe A térszemlélet, a vizuális intelligencia kibontakozásának megalapozása Tanulói érdeklődés felkeltése Motiváció a tanuláshoz Megismerés eszköze Ismeretek rögzítése Bizonyos készségek kialakításának segítői

Egyes feladatok a szövegértési képességeket is fejlesztik Kreativitás fejlesztése Személyiség fejlesztése, önkifejezés lehetősége Esztétikai érzék fejlesztése

A projekt lépései 1. Munkaterv kialakítása Miket építsünk bele Mire fektessük a hangsúlyt Határidők kitűzése Nehézségek: Szoros határidők Iskolai tesztelések megszervezésének nehézségei

2. Feladatok elkészítése Feladatok kitalálása, megfogalmazása 10-15 feladat fejenként Törekvés a változatosságra Hosszabb-rövidebb feladatok Egyszerűbbek-gondolkodtatóbbak

3. A tesztelés folyamata Problémát jelentett: Bizonyos feladatok előismereteket igényelnek Főként kisebb gyerekek voltak a tesztalanyaink

A szerkesztés Nehézségek Formai sokszínűség ( betűstílus, sorköz) Eltérő tanári kérdéskultúra Évfolyamonként eltérő mennyiségű kérdésszám Alapelv: Egységes kérdésformátum létrehozása Tantervi logika betartására való törekvés

A projektet hátráltató tényezők eltérő órarendi beosztás iskolai tesztelés korlátozott lehetőségei eltérő formázási sablonok eltérő tanári kérdéskultúra a feladatkészítés évfolyamonkénti felosztásának hiánya A projektet támogató tényezők aktív kommunikáció a felek között külső iskolai kapcsolatok kreatív problémamegoldó készség másik tanári modulban való jártasság a pontosságra való törekvés

Kutatási, anyaggyűjtési módszereink A feladatokat mi magunk találtuk ki Szépirodalom felhasználása Korábbi olvasmányok Iskolai feladatgyűjtemények

A feladatgyűjtemény Három nagy fejezet 1. természetismeret tanítását támogató feladatok (külön a földrajzi és biológiai) Témakörök: Házkörüli élőlények és kerti növények Erdők és folyóvizek életközösségei Kontinensek élővilága Hangsúly: tájékozódáson és a térképolvasási képesség fejlesztésén

2. hetedikeseknek 3. nyolcadikosoknak Földrészek Európától a távoli kontinensekig 3. nyolcadikosoknak Összetettebb gondolkodást igénylő, valamint Magyarország földrajzához kapcsolódó feladatok

A feladatgyűjtemény felépítése

A feladatgyűjtemény felépítése 2. A feladatgyűjteményhez nem készült megoldókulcs Ennek oka: Ilyen típusú feladatoknál nincs rossz, legfeljebb csak elnagyolt megoldás Használati útmutató A rajzos feladatok megvalósításának rendje

Feladattípusok 1. rajzolás utasítás alapján Legegyszerűbb A diákoknak csak el kell készíteniük a rajzot 2. rajzolás szövegrészlet alapján A gyerekeknek szépirodalmi v. fiktív szöveg alapján kell dolgozniuk Ez a feladattípus javítja a tanulók szövegértési és lényegkiemelő képességét 3. rajzolás kép alapján Kreatív tevékenység végzése