Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csoport munka.
Advertisements

AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
MTA Regionális Kutatások Központja A HATALOM TÉRBELI MEGOSZTÁSÁNAK DILEMMÁI Regionális reform-forgatókönyvek Pálné Kovács Ilona, MTA Regionális Kutatások.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
A nemzetközi üzleti élet etikája
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Hatalomfelfogások, a hatalom minőségei és a hatalomgyakorlás eszközei
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
Az ellátási láncok biztonsága
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
Bauer András - Berács József:
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Nemzetközi menedzsment
Az igazi változásokhoz szemléletbeli váltásra van szükség ? Az energiaszektor szerepe a versenyképesség javításában Energiatudatosság.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Menni vagy maradni – mit tanácsol a modern közgazdaságtan? Varga Attila PTE KTK KRTI Teret adó miliő? Pécs, november 25.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
Vállalkozásmenedzsment I.
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Operatív menedzsment és versenyképesség
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Győr, 2012.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban Brányi Tamás SZE RGDI – PhD hallgató

Felépítés ellátási lánc hipotézis identitások kapcsolati szintek, hatalom, versenyképesség konklúzió

Ellátási lánc Több vállalat értékláncának vállalatokon átívelő és összekapcsolódó sorozatát nevezzük ellátási láncnak (supply chain).

Ellátási lánc „A vállalatok arra használják a „supply chain” kifejezést, hogy leírják mindazon üzleti folyamatokat, amelyek a vállalaton kívül zajló kapcsolatokra fókuszálnak és a lehető legtöbb értéket adják végső fogyasztónak.” [LaLonde – Pohlen, 1996]

Ellátási lánc kialakulása

Ellátási lánc feladata lánc termelékenységének, hatékonyságának javítása a vállalatok közötti kapcsolatok menedzselése intenzív kommunikáció, tudáskoncentrálás a partnerek között (beszállítóktól a vevőkig) fogyasztói kiszolgálási szint folyamatos mérése hosszú távú, kölcsönös előnyökön alapuló partneri viszony közös stratégia egy közös cél érdekében

Hipotézis Partneri kapcsolatok mélysége, hatalom kérdésköre és a versenyképesség, mint az ellátási lánc tényezői erősítik a vállalatok közös céljait és ezen keresztül egy közös identitás felé mozdítják az ellátási láncot, mely egyes régiókban erősebben megnyilvánul.

Identitás tényezők: kultúra, földrajzi lehatárolás, nemzet egyéni, nemi és etnikai hovatartozás szociális, ideológiai aspektusok politikai és gazdasági háttér

Identitás identitás képe átalakul erősödik: globalizáció, klaszterek, hálózatok „… fellazulnak a személyhez köthető önmotiváló, eredetiséget mutató tényezők” [Castelles, 2005]

Identitás Státusz és a régióban lévő pályázható munkahelyek száma a legfontosabbak között vannak a regionális identitás tényezőit nézve. [Bugovics, 2007] válaszadók 2/3-a elsők közé teszi a fenti szempontokat egyes emberek a munkahellyel azonosítják magukat elfogadják a normákat

Vállalati identitás integrálja a vállalat kinézetét, lelkületét, atmoszféráját, terveit, magatartását és kommunikációját cél az egyediség arculatnál több energiát kell rá fordítani találkozók, közös munka, információáramlás meghatározza az egyén vállalattal kapcsolatos gondolkodását

Vállalati identitás visszafele is működik egyén magáénak vallja a vállalti identitást logó, jelleg mögötti tartalmat elfogadja vállalat karakterisztikája átszövődik a mindennapokra, gondolkodásra egyén magatartását formálja tapasztalatokat átülteti más területre is „kiszivárog a gyárból”

Vállalat perspektívája identitás részei: vállalti stratégia és kultúra szervezeti hierarchia és menedzsment piaci versenyhelyzet vállaltban dolgozók elhivatottsága, értékei vállalti és személyes kapcsolatok

Partneri kapcsolatok – identitás mélysége szerződéses kapcsolat, ad-hoc jellegű vevő – eladó, gyors tranzakció, helyettesítés partneri viszony hosszabb távú szemlélet, közös célok stratégiai szövetség együttműködés, klaszterek bizalmon alapuló szövetség minél mélyebb a kapcsolat, annál erősebb az identitás

Hatalom – identitás erőssége A hatalom az az esély, hogy akaratunkat mások ellenállásával szemben is érvényesíteni tudjuk. … Bármin nyugodjon is az esély. [Max Weber, 1920 és 1987] a hatalom erővel is párosul kimenet alapján másra is kihat más szándék esetén is ha ellenáll, ha nem, akkor is

Hatalom – identitás erőssége identitást befolyásolja, kihat az egyénre hatalom erőssége és forrása változhat más – más cég is lehet különböző időpontokban erősebb, így befolyásolhatja a lánc tagjait beszállító – gyártó gyártó – vevő megoldás diverzifikáció, kutatás, fejlesztés, bizalom, vevő identitása, nyerteshez való húzás

Versenyképesség – identitás formálása A vállalat versenyképessége a teljesítményén és a képességén múlik, melyek révén terméket és szolgáltatásokat értékesít a piacon. képesség megfelelő minőség és ár profitorientáltság

Versenyképesség – identitás formálása egész láncra vonatkozik, nem csak egy vállalatra egész folyamatot figyelembe veszi vertikálisan is versenyképesnek kell lennie a szektornak, rálátás a piacra a lánc csak egy adott időben versenyképes közös innováció információ és tudásmegosztás azonos üzleti kultúra

Konklúzió Kapcsolati szintek, hatalom, versenyképesség tényezői figyelembe veszik az ellátási lánc céljait és utalást adnak a vállalati identitásra. A régióra való hatás ténye elfogadható, de az azonosnak tűnő ellátási láncok más-más országokban eltérő identitást formálnak. A folyamatos, közös fejlesztés és a bizalom erősíti a vállalati identitást, ez kihat az egyén identitására.

KÖSZÖNÖM SZÉPEN A FIGYELMET!