Tartalom Doktori iskolám Kutatási témám Kulcsszavaim MIT?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Internet tudományos használata
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
OvidSP és az értéknövelt szolgáltatásai
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
2017. Szeptemberében induló képzések
TF Digitális Könyvtár
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pszichológiai források
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Műszaki Anyagtudományi Kar Öntészeti Intézet
SZÁMVITEL.
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
Szervezetfejlesztés II. előadás
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
SZÁMVITEL.
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
A doktori képzés aktuális kérdései
Vasas Lívia, PhD 2017 MTMT Vasas Lívia, PhD 2017.
Természettudományi kiselőadás címe
Személyek/Szerzői azonosítói
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Merre tovább a középiskola után?
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Publikációs stratégia Szakirodalmi forrásanyagok használata MTMT
Személyek/Szerzői azonosítói
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Készletek transzformációja
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Dr. Vasas Lívia, PhD december
Rappai Gábor, szeptember 25.
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
Vasas Lívia, PhD 2019 Témaközpontú irodalmazás, publikációs stratégia, tudományos közösségi hálók Közlési kötelezettség,
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Tartalom Doktori iskolám Kutatási témám Kulcsszavaim MIT? Adatbázisok és keresési módok HOL? HOGYAN? Publikációs stratégiám MIÉRT? Következtetések 3/27

Doktori iskolám Tudományági Doktori Iskola: Program: Kutatási téma: Klinikai Orvostudományi Doktori Iskola Száma: 2 Vezető: Prof. Dr. Tulassay Zsolt Program: Szemészet Száma: 10 Vezető: Prof. Dr. Süveges Ildikó Kutatási téma: A szemlencse elülső tokjának biomechanikai vizsgálata Vezető: Prof. Dr. Nagy Zoltán Zsolt 2/27

A szemlencse elülső tokjának biomechanikai vizsgálata Kérdésfelvetés: Intraoperatív tapasztalat: a tok könnyebben szakad rövidlátó szemekben Vajon ezt a tok megváltozott biomechanikája okozza? Célkitűzés: A tok biomechanikai viselkedésének leírása a tengelyhossz függvényében Betegek és módszerek: Emmetrop és myop betegek Kollaboráció a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Polimertechnikai-, ill. Biomechanikai Tanszékeivel Ejtősúlyos vizsgálat A várható eredmények értéke: Csak Magyarországon több mint 65000 műtét/év Kutatásunk aktuális és indokolt Eredményeink közelebb vihetnek a műtét biztonságosságának és hatékonyságának növeléséhez 4/27

A kulcsszavak… „anterior capsule” „anterior capsule” 5/27 A kulcsszavak… „anterior capsule” „anterior capsule” „anterior capsule” „capsulorhexis” „capsulorhexis” „capsulorhexis” „cataract” „cataract” „cataract” Forrás: http://faculty.washington.edu/kepeter/119/images/cow_eye_dissections.htm Forrás: http://faculty.washington.edu/kepeter/119/images/cow_eye_dissections.htm Forrás: http://jgwolfe.com/virtualmentor.html Forrás: http://jgwolfe.com/virtualmentor.html Forrás: http://www.campuseyegroup.com/ceg-cataracts.htm Forrás: http://www.campuseyegroup.com/ceg-cataracts.htm „biomechanics” „basement membrane” „basement membrane” „basement membrane” „accomodation” „accomodation” „accomodation” Forrás: http://www.engineeringtoolbox.com/bollard-force-d_1296.html Forrás: http://thegist.dermagist.com/how-to-increase-collagen-and-elastin-production Forrás: http://thegist.dermagist.com/how-to-increase-collagen-and-elastin-production Forrás: http://www.wpclipart.com/medical/anatomy/eye/accommodation_eyesight.png.html Forrás: http://www.wpclipart.com/medical/anatomy/eye/accommodation_eyesight.png.html

ProQuest 6/27

7/27

Web Of Knowledge 8/27

9/27

Scopus 10/27

11/27

Ovid 12/27

13/27

PubMed 14/27

15/27

ChemSpider 16/27

17/27

EndNote 18/27

19/27

35% 20/27

Doktori (PhD) fokozatszerzési követelmények A 2009-es hatályos Doktori Szabályzat értelmében: Az értekezés témájában impakt faktorral (IF) rendelkező nemzetközi lapban megjelent közlemények száma legalább kettő, ebből: egy elsőszerzős cikk, és egy további, nem feltétlenül elsőszerzős közlemény. Az állami ösztöndíjas és költségtérítéses képzésben részt vett hallgatók számára az impakt faktor összeg (IF) minimuma Szemészet tudományszakban: 1,5 „ […] hiába van valakinek egyetlen, akár igen magas impakt faktorral rendelkező közleménye, a bírálati eljárás megkezdéséhez ez nem elegendő. A PhD fokozat megszerzéséhez folyamatos, aktív tudományos teljesítményről kell számot adni.” Forrás: http://phdtest.sote.hu/hu/node/97#2 21/27

Közlési stratégia Az eredményeket publikálni kell! Cél a minőségi és nem a mennyiségi munka Cél minél magasabb IF-ú folyóiratban való közlés Bátran de reálisan 22/27

Mik a releváns folyóiratok? 23/27

Mik a releváns folyóiratok? 2010 értékek PROGRESS IN RETINAL AND EYE RESEARCH IF=10.340 OPHTHALMOLOGY IF=5.017 INVESTIGATIVE OPHTHALMOLOGY & VISUAL SCIENCE IF=3.466 JOURNAL OF CATARACT AND REFRACTIVE SURGERY IF=2.942 EXPERIMENTAL EYE RESEARCH IF=2.817 24/27

A kurzus elvégzése előtt A kurzus elvégzése után Számos adatbázis megismerése (pl: Proquest, OVID…) Összetett keresés megismerése (logikai operátorok, kifinomult találatok…) Keresési stratégia felállítása Értéknövelt szolgáltatások Egyetlen ismert adatbázis (PubMed) Egyszerű („alap”) keresés Adhoc keresések 26/27

A kurzus elvégzése előtt A kurzus elvégzése után EndNote döbbenetes funkció-repertoárja Önbizalom – kreatív keresés (pl: ki az aktív szerző?) Kutatói „személyiségfejlődés”: stílus, igényesség Újabb területek iránti érdeklődés: publikáció-etika Távoli asztal minden előnye Nehézkes a gyűjtemény készítése 25/27

Nathalie Beloeil-Jones 27/27