Kanyó Kristóf Milacski Zoltán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Advertisements

Grafikus tervezőrendszerek programozása 10. előadás.
GoldWorks grafika. Grafikus objektumok  előre definiált keretek  images (egy vagy több rés értékének reprezentálása)  canvases (image-ek megjelenítésére)
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
ShelfMan Kézikönyv.
Számlanyitás, vps, metatrader, robot telepítés
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Operációs rendszerek Mappa és file-kezelés.
Gazdi László – mérnök informatikus Bsc. Tipikus viselkedési minták felismerése Bsc. Önálló labor téma Készítette: Gazdi László Konzulens:
Excel: A diagramvarázsló használata
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Fejlett Programozási Technológiák II. Világos Zsolt 12. gyakorlat.
Táblázatkezelés alapjai MS Excel, OpenOffice Calc
Klaszterező algoritmusok smart city alkalmazásokhoz Gonda László Témavezető: Dr. Ispány Márton.
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Mátrix függvények Keresőfüggvények
Leszámoló rendezés Készítette: Várkonyi Tibor Zoltán VATNABI.ELTE
Táblázatkezelés Az Excel.
Delphi programozás Delphi programozás SRTNB előadás - Borland Delphi – fontosabb komponensek tárgyalása Nagyváradi Anett.
Cellák és tartalmak formázása táblázatkezelő programokban Készítette: Péter Tünde Felkészítő tanár: András Izabella Iskola: Gábor Áron Iskolaközpont,
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
1 Operációs rendszerek Signal kezelés. 2 SIGNAL kezelés Egyszerű folyamatok közötti kommunikációs (IPC – Inter Process Communication) megoldás. A signal.
Start 0 levél Nincs kapcsolat 0 levél Nincs kapcsolat Önnek nem érkezett új levele. Kérjük adja meg felhasználó- nevét.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
A képernyő kezelése: kiíratások
Visual Basic 2008 Express Edition
1 Verseny 2000 gyakorlat ASP. 2 Gyakorlat Web létrehozása: Frontpage 2000 New Web:
Web-grafika II (SVG) 3. gyakorlat Kereszty Gábor.
1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.
Egyenesvonalú (lineáris) adatszerkezetek
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Fizetési mód változtatása Amennyiben szeretnél másik fizetési módot választani (pl. bankkártyáról AlertPay-re), vagy megváltoztatni a helyet (pl. másik.
Objektum orientált programozás 3. Függvények Nagy Szilvia.
ZAJMÉRÉSI KÉZIKÖNYV NL_20
Objektum orientált programozás
Webprogramozó tanfolyam
2. Feladat. És akkor kezdjük is el!
Webprogramozó tanfolyam
2. Feladat. És akkor kezdjük is el! Menü Mint ahogy már megszokhattuk módosítsuk az editek text mező tulajdonságát a minta szerint! Tovább.
V 1.0 Programozás III. További ablakok készítése Továbbított események.
9. osztály Táblák létrehozása. Létrehozás Tervező nézetben  Üres adatbázis létrehozása.  Adatbázis mentése.  Objektumok oszlopban a Táblák sorra kattintunk.
Az operációs rendszer feladata
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Programozás, programtervezés
Operációs rendszerek II Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra.
Szövegszerkesztés Középszint: 60 perc, 40 pont Emelt szint: komplex feladat részeként (60 perc 30 pont)
Bucket sort avagy lineáris idejű rendezés. Pszeudo kód n hosszú L listára for i = 1..n If B[L[i]] != üres Akkor [L[i] Beszúrásos rendezéssel B[L[i]]-be.
Szövegszerkesztés.
Grafikus programozás Készítette: Csernok László
Fájlszervezés Adatbázisok tervezése, megvalósítása és menedzselése.
Dolgozat változók alkalmazására Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
A Mozilla magyar nyelvű szerkesztőjének használata
  Az archiválás egy olyan eljárás, ahol könyvtárakat és fájlokat egyetlen állományba tesszük tárolás vagy továbbíts céljából.  Az archiválás azonban.
A Google Drive használata. Mire jó? A Google Drive segítségével a fotókat, videókat, fájlokat és sok más tartalmat egy biztonságos felhőtárhelyen keresztül.
Kinetikus Monte Carlo  Bevezetés  Véletlen bolyongás  Residence time algoritmus.
Gyakorlat. postafiók készítése: 1. Nyissuk meg a oldalt! 2. Válasszuk a Fiók létrehozása gombot! 3. Töltsük ki az űrlapot! 4. A nyitólap.
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
Számítógépes ismeretek
Információ és kommunikáció
Függvények használata
Továbbított események További ablakok készítése
Neumann János Informatikai Kar
Neumann János Informatikai Kar
„Designer-barát” játéklogika
Fizikai inga lengése 11. évfolyam.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Bankszámlatranzakciók feldolgozása és könyvelése Gyorsan és egyszerűen
Táblázatkezelés Az Excel.
Neumann János Informatikai Kar
Előadás másolata:

Kanyó Kristóf Milacski Zoltán EVA – 3. óra Kanyó Kristóf Milacski Zoltán

Kasztolás (Leírás) Az eseménykezelő segítségével meg tudtuk oldani, hogy egy objektumhoz valamilyen signal hatására (pl.: click) hozzárendeltünk az eseménykezelőt Az eseménykezelőnk pedig módosította a megadott gombnak a tartalmát Mi van akkor, ha több gombunk is van, és az összesre ugyanazt az eseménykezelőt szeretnénk rákötni úgy, hogy annak a gombnak a tartalmát módosítsa amelyikre rákattintottunk? Megoldás: sender() - függvénnyel lekérni a küldő objektumot qobject_cast<típus>(változó) – segítségével konvertálni a megfelelő típusra

Kasztolás (Header)

Kasztolás (Source)

Kasztolás (Run)

Időzítő (Leírás) Sok feladat megoldásához szükség van az időzítő használatára: Mérni az időt Az ellenfél adott időközönként lép ... Időzítőnél meg kell adni, hogy az időzítő objektum hány ezredmásodpercenként jelezzen Majd az időzítő timeout() signal-hoz hozzá kell rendelni egy eseménykezelőt Start() – tal lehet elindítani az időzítőt Stop() – pal lehet leállítani

Timer (Header)

Timer (Source)

Timer (Run)

Küldő objektum megkeresése (Leírás) Gyakran van szükség arra, hogy meg tudjuk határozni, hogy az adott objektum a vektorban hol helyezkedik el Pl.: tudni akarjuk, hogy az adott gomb, amelyre rákattintottunk a rácsban hányadik sorban és hányadik oszlopban helyezkedik el 1. megoldás: A qobject_cast<QPushButton*>(sender()) segítségével meghatározzuk a küldő QPushButton-t Majd lineáris kereséssel megkeressük a vektorban az adott gombot Hátránya: Sok objektum esetén nagy a keresés műveletigénye

Küldő objektum megkeresése (Header)

Küldő objektum megkeresése (Source-1)

Küldő objektum megkeresése (Source-2)

Küldő objektum megkeresése (Run)

Saját PushButton (Leírás) Gyakran van szükség arra, hogy meg tudjuk határozni, hogy az adott objektum a vektorban hol helyezkedik el Pl.: tudni akarjuk, hogy az adott gomb, amelyre rákattintottunk a rácsban hányadik sorban és hányadik oszlopban helyezkedik el 2. megoldás: Hozzunk létre egy saját PushButton-t, amely a QPushButton-on felül eltárolja a sort és az oszlopot is

Saját PushButton (mypushbutton.h)

Saját PushButton (mypushbutton.cpp)

Saját PushButton (widget.h)

Saját PushButton (widget.cpp)

Saját PushButton (Run)

MessageBox(Leírás) Az egyik legegyszerűbb módja a felhasználó tájékoztatására Több fajtája van: Question Information Warning Critical Több féle gombot lehet elhelyezni rajta: Yes No Cancel … Könnyen lekezelhető, hogy melyik gombra kattintott a felhasználó

MessageBox (Header)

MessageBox (Source - 1)

MessageBox (Source - 2)

MessageBox (Run)

SaveFileDialog(Leírás) Segítségével a felhasználó meg tudja adni a file mentési útvonalát és a file nevét Meg lehet adni, hogy milyen kiterjesztések közül tudjon választani a felhasználó A dialog csak az útvonalat adja vissza, arról külön kell gondoskodni, hogy el is mentse a file-t

SaveFileDialog (Header)

SaveFileDialog (Source)

SaveFileDialog (Run)

OpenFileDialog(Leírás) Segítségével a felhasználó meg tudja adni a file betöltési útvonalát és a file nevét Ellenőrzi is, hogy létezik-e a file Meg lehet adni, hogy milyen kiterjesztések közül tudjon választani a felhasználó A dialog csak az útvonalat adja vissza, arról külön kell gondoskodni, hogy be is töltse a file-t

OpenFileDialog (Header)

OpenFileDialog (Source)

OpenFileDialog (Run)

Mini Program (Leírás) Hozzunk létre egy olyan programot, amely létrehoz n x n méretű gombrácsot (10, 15, 20) A gombok kezdeti szövegei üresek Ha egy üres gombra kattintunk rá, akkor az értéke legyen 0 Ha nem egy üres gombra kattintunk rá, akkor az értékét növeljük 1- el Ha egy gomb értéke eléri a 10-et, akkor az értéke legyen újra 0 Új játék kezdésénél gondoskodjunk az előző pálya törléséről

Mini Program (Megvalósítása) Mellékelve

Köszönöm a figyelmet!