A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pedagógus szerep és változásai
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Szociális kompetencia
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Wölfling Zsuzsanna köznevelési szakértő mesterpedagógus
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
1993-as közoktatási törvény
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
Konfliktusok az iskolában
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A gyermeki jogok érvényesítése
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A személyiség mint komponensrendszer
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Iskolai szociális segítő
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban Nevelőtestület által összeállított dokumentum bemutatása

A törvényi háttér és az alapprogram 20/ 2012. EMMI rendelet 63.§ Alapprogramra épülő Helyi Pedagógiai Program ( A fejlődés jellemzői az óvodáskor végére)

A gyermek fejlődésének nyomon követése Csak azt a gyereket tudom fejleszteni, akit megismertem ( Montessori) A megismerés és megfigyelés szerepe a gyermek folyamatosan változik a megfigyelés csak akkor hiteles, ha folyamatos ( nap bármely szakaszában, és természetes helyzetben) ha minden funkcióra kiterjed ha nem tesz különbséget és nem állít értékrendet a képességek között ha figyelembe veszi a gyermek előzetes ismereteit

A gyermek szükségletei Alapvető biológiai szükségletek Érzelmi biztonság és védettség Új tapasztalatok, tudás, képességek és készségek iránti szükséglet A dicséret és elismerés iránti szükséglet Az egyediség, individuum, a szabadság iránti szükséglet Az önállóság, önmaga és mások iránt érzett felelősség szükséglete Az esztétikai élmények iránti szükséglet A belső állapotok spontán kifejezése iránti szükséglet

A személyiséglap kidolgozásának alapelvei A személyiség alaprendszerének alapkompetenciái ( Nagy József: XXI. Század és nevelés) Személyes ( perszonális) kompetencia Nyelvi kompetencia Szociális kompetencia Kognitív kompetencia

A személyiséglap felépítése, részei Anamnézis A gyermek fejlődésének nyomon követése Szükséges fejlesztési feladatok meghatározása Nyilvántartó lap a szülők tájékoztatásáról Szakvélemény Gyermekmunkák, rajzok Egyéb

A gyermekek fejlődésének nyomon követése A személyiséglap felépítése Területek: Szociális képességek 2. Értelmi képességek 3. Verbális képességek 4. Testi képességek

Területek Szociális képességek: Értelmi képességek: -társas kapcsolatok, szociális viselkedés -érzelmi-akarati élet Értelmi képességek: -kognitív képességek, tájékozottság -pszichikus funkciók, motiváció és problémamegoldás -kreativitás

Területek Verbális képességek: Testi képességek -nyelvhasználat -beszéd és nyelvi kifejezőkészség Testi képességek -nagymozgások -finommotorika

A személyiséglap vezetése A rendszeresség a fejlesztés alapja Meghatározott időkeretek Táblázatos forma A fejlettségi szintek meghatározása A szükséges fejlesztési irányok, feladatok megjelölése A szülők tájékoztatása Együttműködés a fejlesztést segítő szakemberekkel

Köszönöm a figyelmet