Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER 2017. május 25-26 Halász.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Finanszírozási reformok a felsőoktatásban: nemzetközi összehasonlító elemzés „Felsőoktatás finanszírozás – egyetemi gazdálkodás” Budapesti Corvinus Egyetem.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Kormányzás a felsőoktatásban A felsőoktatás modernizációja workshop 2007 október 10.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
2 Az oktatás továbbgyűrűző hasznossága „Education is expected to enhance knowledge and skills, which in turn affects productivity and income, which is.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Régióközi tudáshálózatok minőségének hatása a kutatási teljesítményre Sebestyén Tamás és Varga Attila.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Tájékoztató a területfejlesztésért felelős főigazgatók üléséről Drahos Zsuzsanna Budapest, április 7.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
A TÁMOP / „FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt Az innovációs foglalkoztatási kezdeményezések tématerületen megvalósuló.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
Nemzeti Képesítési Keretrendszer Romániában A jelenlegi helyzet - áttekintés Liliana Voicu Nemzeti Felnőttképzési Tanács - NQA Budapest, október.
Bevezető gondolatok a II. MAKE konferenciához Fertő Imre MAKE május 3.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
Az növénytermesztési ágazat kutatási és innovációs kilátásai között Research and innovation prospects of the crop production sector between
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Workshop ‘International reflections’ Meghívott előadók: Maruja Gutierrez Diaz Tom Schuller Stephan Vincent-Lancrin Levezető elnök: Bodnár Viktória.
Innováció az oktatásban – innováció a gazdaságban Készítette: Szabó Gábor Szeged, szeptember 21.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Learning Hospitals projekt – az EU kórházaiban zajló betegoktatás fejlesztése Bethleni Zsuzsanna Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Budapest.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Szervezeti tanulás és innováció a magyar felsőoktatásban
Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER május Halász.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Ingatlanpiac és építőipar
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
Magnetic Miskolc Gergely Virág
A nyílt innováció egyik eszköze: Living Lab?
Az interdiszciplináris oktatás felé
Az interdiszciplináris oktatás felé
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Vasas Lívia, PhD december
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Az SZMBK Intézményi Modell
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Az intézményi pedagógiai innováció A református köznevelési intézmények vezetői és fenntartók képviselői számára szervezett intézményvezetői konferencia.
Előadás másolata:

Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER 2017. május 25-26 Halász Gábor ELTE/OFI Budapest Ennek az előadásnak hátterét az „Innova kutatás” (OTKA/NKFIH azonosító: 115857) adja A narancssárga képekre rá kell klikkelni!

Miért kell az oktatási innovációval foglalkoznunk? „The role of education is to develop critical skills for improved conditions for innovations in the economy, which requires innovations within the educational sector itself” (Innovations in education for better skills and higher employability. European Expert Network on Economics of Education EENEE Analytical Report No. 23. 2015)

Lehet-e mérni az oktatási innovációt? Sok olyan adatgyűjtés történik, amelyekből az oktatási innovációs folyamatokra vonatkozó adatok is kinyerhetőek Néhány példa az OECD oktatási innovációs stratégiáját megalapozó elemzésekből 3

Mit jelent az oktatási innováció? Az innováció meghatározása és megragadása általában igen nehéz A nemzeti innovációs politikák értékelését szolgáló adatgyűjtés az Oslo Kézikönyv alapján történik Két ok miatt szükséáges kilépni az Oslo Kézikönyv keretei közül: a közszférában zajló innováció specifikumai a dinamikus folyamatok vizsgálata (pl. keletkezés, terjedés, ágensek szerepe) Innova elemzési keret 4

Az Innova kutatás empirikus részének első eredményei A bemutatott elemzési keretre épülő kérdőíves adatgyűjtés történt 2016/2017 fordulóján Adataink vannak csaknem 5100 oktatási egységtől (óvodák, általános iskolák, gimnáziumok, szakmai középiskolák, egyetemi tanszékek és intézetek, doktori iskolák, piaci felnőtt-képző intézmények) Előzetes eredmények és következtetések 5

Hogyan serkenthető az oktatási innováció? Nemzeti innovációs politikák Ágazati innovációs stratégiák Oktatási ágazati innovációs stratégia Magyarországon Az oktatási ágazati innovációs stratégia beépítése a nemzeti innovációs politikába 6

Köszönöm a figyelmüket!