Kakusziné Körtvélyesi Anikó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Ezt egy életen át kell játszani”
Advertisements

„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szociális kompetencia
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Együtt egymásért és magunkért
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Informatika bemeneti mérés
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Érzelmi intelligencia
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Társadalmi kiscsoportok, konformitás és deviancia
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2006
Bemeneti kompetencia mérés
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
SZFP II Kompetenciamérés
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Szociális kompetencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Kakusziné Körtvélyesi Anikó kortvelyesi.aniko@gmail.com Szociális kompetencia mérésének kialakulása, szerepe és továbbfejlesztése az SZFP iskoláiban Kakusziné Körtvélyesi Anikó kortvelyesi.aniko@gmail.com

1. Fogalmak tisztázása Kompetencia Szociális kompetencia Értelemzése Célja

2. Vizsgálandó elemek kiválasztása Társadalmi normák és az egyén Önvezérlés Realitásérzék Racionalitás Szenzibilitás Szociális extenzivitás Legitimitás

Egyén és a közösség Kooperativitás Önmenedzselés Konfliktuskezelés Kommunikáció Konfliktuskezelés Empátia Kezdeményezőkészség Önmenedzselés

Egyén a társadalomban Önbecsülés Önszabályozás Önmotiválás Egyéni arculatformálás Információ kezelés

Környezeti kompetenciák Ökológiai ismeretek Környezeti attitűd Problémaérzékenység Felelősségvállalás Környezet- és természetvédelmi tevékenységek Mindennapi életvitel

3. Szintek meghatározása Elvárható szint és célzott kívánatos szint meghatározása Elvárható szint Célzott, kívánatos szint A deviancia felismerése, elhatárolódás a szélsőséges magatartástól. A normatív elvárásokhoz való alkalmazkodáson túl azok megalapozottságának felülvizsgálata.

Legitimitás szintek: Az egyén nem ismeri fel a deviáns, szélsőséges, előítéletes viselkedést Felismeri, de nem utasítja el a társadalmi devianciákat A devianciákat felismeri, elhatárolódik a szélsőséges magatartástól. A normatív elvárásokhoz való alkalmazkodáson túl felülvizsgálja azok megalapozottságát

Kódolás: Szöveges értékelés Fejlett: 44; 43; 34; Átmeneti: 23; 32; 33 Nem tudatos/ önállótlan: 41; 42; 31; 14; 24; 13; 22 Alacsony: 11; 12; 21; Szöveges értékelés Cél: A tanuló kapjon visszajelzést a tesztről. Az értékelések és a javaslatok a gyerekek nyelvezetét kövesse.

4. Próbamérés, mérés 2006 Két feladatlap Feladatlap összeállítása A kiválasztott 13 kompetencia terület lefedése Ekvivalens? Feladatok száma

Próbamérés 5 iskola 149 tanuló A próbamérés adatainak feldolgozása után meg kellett vizsgálnunk, mi okozhatja az alacsony megbízhatósági szintet (crombach α 0,4767), valamint az alacsony korrelációk számát. Módosítás

Mérés 3054 fiú és 1699 lány Szülők iskolai végzettsége: 70 iskola 4753 tanuló 3054 fiú és 1699 lány Szülők iskolai végzettsége: Apa: 54,05 % szakmunkás (86,95%) Anya: 36,86% szakmunkás (80,87%) crombach α 0,9 reális 2530 Irreális 2089 korrelációk (99% valószínűségi szint mellett)

Kompetencia területek feladattípusainak „együttmozgása” Átlag Szórás Válaszok száma pont % Felelősségvállalás1 4569 3,46 82,1 0,9 25,6 Felelősségvállalás2 3,08 69,3 0,8 26,1 Felelősségvállalás3 3756 1,99 32,9 1,1 55,2

Önértékelés problémás 1 2 3 4 Bárhol legyek is, mindig igyekszem úgy viselkedni, ahogy kell. 1 2 3 4 Mindenkinek eleget tenni úgyse tudnék. Igyekszem jól érezni magam, és kész!

Változtatás: Szerintem mindenkinek azt kell csinálnia, ami számára a legjobb, és azzal másokat sem sért! Szerintem csinálja mindenki azt, ami számára a legkellemesebb, és ne törődjön mással! Vannak emberek, akik másokat felháborítva tesznek ezt-azt. Az ő dolguk. Én nem törődöm velük. Legjobb, ha elkerüljük a „balhés” embereket. Én semmiképpen nem szeretnék közéjük tartozni. 1 2 3 4

5. Mérés 2007 10. osztályosok újra mérése Belépő 9. osztályosok mérése

6. Vélemények Pedagógus Diák Szülő

Csoport tagok: Bartha Júlia Budainé Gulyás Gabriella Dr. Fülöpné Strohner Irén Kakusziné Körtvélyesi Anikó Kovács Béla

Köszönöm a figyelmet! kortvelyesi.aniko@gmail.com