Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Advertisements

A pozitív pszichológia hatása az (adaptív) tanulásban Czobor Zsuzsa Tanulás és Szervezet Fejlesztő Tanácsadó BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA Gazdasági.
1 Ferge Zsuzsa: A magyar „GYEP” ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata – MTA-KTI Gyerekprogram.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Készítette: Dr. Hautzinger Zoltán Budapest, február 16. A MIGRÁCIÓ BŰNÖZÉSI ÉS BÜNTETŐJOGI HATÁSAI.
2012. szeptember 26. Kristály Lélekvédő Egyesület Előadó: Kálóczi Andrea.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Magyarország a két világháború között
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Intelligens céginformációs megoldások
A régészeti örökség védelmének szabályrendszere
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az ellátottjogi képviselő feladata az
Gyűjtőköri szabályzat
Egyén és társadalom A személyiség társas meghatározói
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Fontos a tankönyv, de még fontosabb a tanár hozzáállása. Marci
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Egészségügyi közbeszerzések
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Az állatok és az ember egyedfejlődése
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Budapest, november Mentorálási tapasztalatok – Kalocsa.
Európai Uniós ismeretek
1993-as közoktatási törvény
A mozgási elektromágneses indukció
Konfliktusok az iskolában
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
A beteggé válás folyamata
Beszámoló magyar nyelvből Szerző: Csiszár Virág Palics
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A rendszerbe újonnan érkező tapasztalatai a betegpanaszok
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Főnix – me MEGÚJULÓ EGYETEM – FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSEK A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÉNEK ÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉGÉNEK EGYÜTTES JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN EFOP
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Színházi élet - Németh Antal
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Előadás másolata:

Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében EFOP-3.4.3-16-2016-00015 FŐNIX- ME Prof. Dr. Csepeli György

Ember embernek farkasa? Konfliktus és harmónia az emberi társadalomban Dia címsor Csepeli György Ember embernek farkasa? Konfliktus és harmónia az emberi társadalomban Miskolc, Főnix Közéleti Akadémia 2017. szeptember 21.

Mi a konfliktus? A „Semmi” üzenete A pusztítás, rombolás Küzdelem, háború, harc „Háború mindenek atyja és mindenek királya. És egyeseket istenekké tett meg, másokat emberekké, egyeseket rabszolgákká tett, másokat szabadokká” A változás ereje, az újjáépülés lehetősége

A szembehelyezkedés Egymástól való szétválás Egymással szembehelyezkedés Megmutatkozás, láthatóvá tétel Az elrejtetlenbe, az igazba emelkedés Kölcsönös kitettség a lényeginek „Mi” és „Ők” Magasság, nagyság (isteni) Mélység, iszonyatosság (rabszolgai)

Konfliktus és evolúció Élő szervezetek-egyedi és faji túlélés Az élet védelme- siker és bukás Genetikai szelekció Állatok „Umweltje”- fajok harca Emberek „Weltje” –nincs genetikailag adott Másik Az evolúció vége? Gének és mémek Nyelv és konfliktus (a tagadás)

Konfliktus és kultúra Konfliktus és kultúra „Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá, és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszómászó mindenféle állatokon” Emberré válás- csoporttá válás Kooperáció a csoporton belül, harc a csoportok között

Etnocentrizmus Eredeti minta Határ megvonás (kategorizáció, sztereotípia, előítélet) Saját perspektíva elsőbbsége Másik perspektíva meg nem értése, elutasítása Az Idegen szörnyűsége

Az egyén születése Az emberi egyén egyediség Más a lehetőség és más a valószínűség A kezdet nagyság (Ókori görög polisz) „Vagyok aki vagyok” Szembefordulás a közösséggel Lázadás, elbukás, katarzis A tragikus sors Az individuális és a kollektív szintek szétválása Az identitás

Konfliktus változatok Egyénen belül Egyének között Egyén és csoport Csoportok között

Egyénen belül Személyiség-szerep Szerepen belül Szerepek között Választás (két rossz között) Meghasadt tudat Megfékezhetetlen vágyak

Egyének között Önzés-irigység-féltékenység Empátiahiány Érvényesülési vágy Agresszió Tudattalan összetevők Szocializációs deficit „Üres individualizmus”

Egyén- csoport Egyén- csoport „Lehetetlen, hogy botrányok ne forduljanak elő, de jaj a botránkoztatónak” (Lk.1) A hős, a mártír, a bűnbak Kollektív emlékezet – versengő narratívák Hősök kisajátítása (pl. Hunyadi, Zrinyi) Az innováció, a felfedezés botránya (Semmelweis)

Csoportok között Az eredeti minta (mi-ők) Etnikai-nemzeti Vallási Politikai (ellenség-barát) Nemzedéki Szakmai

Tünetek Háború-Népirtás („mindent szabad”) Dehumanizáció Xenofóbia Destruktív jogosultság Többségi resszentiment Kisebbségi öngyűlölet

Konfliktus megoldás Külső perspektíva Diagnosztizálás, lokalizálás, a résztvevők azonosítása Igazságosság helyreállítása Bevonás/saját hang Forgatókönyv készítés Megvalósítás Ellenőrzés Utókövetés

Módszerek „Igazságos elme” (befejezetlen történetekkel szembesülés) Early warning (előrjelzés, szimuláió, Big Data) „Igazságos elme” (befejezetlen történetekkel szembesülés) Közösségi találkozások (Tolerancia Körök) Hálózatépítés (not in our town) Közösségi katarzis (Theatre of witness) Szociodráma Önsegítő csoportok (démonoktól való szabadulás) Mediáció Fölérendelt célok

A lét fenyegetettsége Megoldhatatlan konfliktusok A szenvedés és a halál Destruktív és konstruktív konfliktusok Illúzió mentesség A segítségnyújtás etosza A hiba és a bűn

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!