Zsolnai László Gazdaságetikai Központ Budapesti Corvinus Egyetem A vállalati társadalmi felelősségvállalás magyarországi jelentőssége Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2004. november 10.
CSR (Corporate Social Responsibility) = vállalati társadalmi felelőssége alkalmazva a kis- és közép- vállalatokra: responsible entrepreneurship = felelős/etikus vállalkozás társadalmi és környezeti szempontok figyelembe vétele a vállalatvezetés során
Etikus (felelelős) vállalatvezetés az etikai normák betartása és az érintettekkel való törődés „jót és jól” tenni lakóhelyi speciális közösség érdek-csoportok
Az etikus vállalatvezetés költségekkel jár. A relatív költség számít (azaz az etikus és a nem etikus cselekvés költségeinek az összehasonlítása).
Az etikus vállalatvezetés hasznai (már rövid távon is) (i) az opportunista viselkedés csökkentése a vállalkozáson belül (ii) jó kvalitású alkalmazottak rekrutációja (iii) az alkalmazottak elkötelezettségének erősítése a vállalkozás iránt (iv) a fogyasztók lojalitásának és ragaszkodásának a megnyerése (v) bizalmon alapuló kapcsolat kialakítása a beszállítókkal és más partnerekkel
Hazudjunk etikát? A haszonleső módon alkalmazott, látszat etika többet árt, mint használ. Csak a hiteles, igaz etika működik. A kevesebb több - mindenki annyit vállaljon, amennyit komolyan tud teljesíteni.