MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Új kutatási megoldások a termékfejlesztésben Nobody’s Unpredictable május 30. What do we see? Szonda Ipsos.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
ELTINGA és MTA KRTK KTI Horváth Áron április 7. Lakásárak, támogatások és energiahatékonyság.
:: TvNetWork Rt. :: Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: Bemutatkozás :: :: :: március 2., szerda Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: sajtótájékoztató.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
Energiatakarékos megoldások Név: Szamosi Rozina Felkészítő tanár: Kiss Csaba Iskola: Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, Pusztavacsi Tagintézménye Cím:
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
1. 2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Sajtó és szabadság: a médiairányítás a 20. századi Magyarországon
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
MOBIL – PLT együttműködés
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Egészség az interneten
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
Egészséges táplálkozás
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Technikai lehetőségek, korlátok, kihívások
Öt éve az Európai Unióban
Vízkeresők csoport: Beke Szabolcs Bojtor Cintia Hegedüs András
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Befektetések II. Dr. Ormos Mihály, Befektetések.
A Dél-Alföldi régió innovációs képessége
A dinamikus WEB alkalmazásának lehetőségei a mezőgazdaságban
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
A Nemzeti Pályainformációs Portál
A rendszeres gyógyszerszedők aránya %
Nap és/vagy szél energia
Felhasználóképzés a kórházban
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Szerzője Konzulens neve
Háztartási termelés, család, életciklus
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A MATARKA és az EPA közötti együttműködés
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Várallyai László elnök
Előadás másolata:

MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG? Médiapiac 2010 Gulyás János Ipsos Zrt.

2009. nem volt egy jó év…

Technológia vezérelt megatrendek 2009. nem volt egy jó év… VÁLSÁG Technológia vezérelt megatrendek Digitalizáció Web 2.0 Töredező közönség „azonnal, de ingyen!”

2010: BUSINESS AS UNUSUAL egy-két dolog végleg megváltozott…

Baj, hogy többet fogyasztunk médiát??? Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

Több időben és többfélét Forrás: RádióNapló elsősorban elektronikus médiumokat….

Többet, főleg ha ingyenes Forrás: AGB Nielsen Hungary

Ingyenes lapok olvasótábora

Bár fizetünk tartalmakért, csak ne tűnjön úgy… Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009

„Infrastruktúráért” OK fizetni Internethez való hozzáférés Internet használat gyakorisága Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: AGB Nielsen Hungary

Nehezebb helyzetben a nem ingyenes sajtó… Másodlagos lapok iránti kereslet csökken Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS ERŐS MÉDIAMÁRKÁK CSAPODÁR FOGYASZTÓK PLATFORM FÜGGETLEN GONDOLKODÁS LEHETŐSÉG A PLATFORM ÁTJÁRÁSRA TARTALOM A KIRÁLY MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS

MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS Lapolvasók (RPI), átlag napi látogatók, tévénézők* száma (ezer fő) *: naponta legalább 5 percet nézők Forrás: Nemzeti Médiaanalízis, gIA, AGB Nielsen

ITTHON IS LÁTSZIK, HOGY EGYRE KEVÉSBÉ BIZONYOS MÉDIUMOKAT, HANEM EGYRE INKÁBB BIZONYOS TARTALMAKAT FOGYASZTUNK

Komplex médiafogyasztási csoportok, 2007-2009 Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

A tájékozottság fontosságának megítélése Az adott témakört inkább fontosnak tartók (ötfokú skálán 4-5) aránya Forrás: Nemzeti Médiaanalízis

Sztárok média megjelenésének megítélése, 2008-2009 Válságban a szeriőz felértékelődik? Válságban a bulvár felértékelődik? Tájékozódás pénzügyi-gazdasági kérdésekkel kapcsolatban Sztárok média megjelenésének megítélése, 2008-2009 Az adott állításokkal inkább egyetértők (hatfokú skálán 4-6) aránya Forrás: Product Media Index Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009

Nem csak fogyasztjuk, készítjük is Egy megyei jogú városnyi :-) blogger? Forrás: gIA, 2010. január

orulunkvincent.blog.hu magyar focitörténelem sorozat, kb. 200 fő részvétele a szerkesztésben hol van ekkora sportosztály???

Egyre több médiát fogyasztunk Egyre kevesebb időt és hűséget szentelünk egy-egy médiumnak Egyre inkább a tartalom felé megyünk és egyre kevésbé a szerkesztőségeket követjük Az ingyenesség és azonnaliság mítosza erős gyökeret eresztett, marad velünk Az online megállíthatatlanul tör előre, de (még) inkább az offline mellett és nem ellen Lassan, de biztosan nő a „peer-to-peer” tartalomra fordított média-idő, tovább folytatódik a bulvárosodás

be vannak rendezkedve… Ezekre a változásokra, kihívásokra már más válaszokat kellene adni, mint amire az iparág média tulajdonosok, ügynökségek, hirdetők be vannak rendezkedve…

2010: BUSINESS AS (YET) UNUSUAL

2012: BUSINESS AS USUAL