MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG? Médiapiac 2010 Gulyás János Ipsos Zrt.
2009. nem volt egy jó év…
Technológia vezérelt megatrendek 2009. nem volt egy jó év… VÁLSÁG Technológia vezérelt megatrendek Digitalizáció Web 2.0 Töredező közönség „azonnal, de ingyen!”
2010: BUSINESS AS UNUSUAL egy-két dolog végleg megváltozott…
Baj, hogy többet fogyasztunk médiát??? Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
Több időben és többfélét Forrás: RádióNapló elsősorban elektronikus médiumokat….
Többet, főleg ha ingyenes Forrás: AGB Nielsen Hungary
Ingyenes lapok olvasótábora
Bár fizetünk tartalmakért, csak ne tűnjön úgy… Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009
„Infrastruktúráért” OK fizetni Internethez való hozzáférés Internet használat gyakorisága Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: Nemzeti Médiaanalízis Forrás: AGB Nielsen Hungary
Nehezebb helyzetben a nem ingyenes sajtó… Másodlagos lapok iránti kereslet csökken Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS ERŐS MÉDIAMÁRKÁK CSAPODÁR FOGYASZTÓK PLATFORM FÜGGETLEN GONDOLKODÁS LEHETŐSÉG A PLATFORM ÁTJÁRÁSRA TARTALOM A KIRÁLY MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS
MÉGSEM TÖRTÉNT (MÉG???) MEG A PLATFORM FÜGGETLEN ÁTTÖRÉS Lapolvasók (RPI), átlag napi látogatók, tévénézők* száma (ezer fő) *: naponta legalább 5 percet nézők Forrás: Nemzeti Médiaanalízis, gIA, AGB Nielsen
ITTHON IS LÁTSZIK, HOGY EGYRE KEVÉSBÉ BIZONYOS MÉDIUMOKAT, HANEM EGYRE INKÁBB BIZONYOS TARTALMAKAT FOGYASZTUNK
Komplex médiafogyasztási csoportok, 2007-2009 Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
A tájékozottság fontosságának megítélése Az adott témakört inkább fontosnak tartók (ötfokú skálán 4-5) aránya Forrás: Nemzeti Médiaanalízis
Sztárok média megjelenésének megítélése, 2008-2009 Válságban a szeriőz felértékelődik? Válságban a bulvár felértékelődik? Tájékozódás pénzügyi-gazdasági kérdésekkel kapcsolatban Sztárok média megjelenésének megítélése, 2008-2009 Az adott állításokkal inkább egyetértők (hatfokú skálán 4-6) aránya Forrás: Product Media Index Forrás: Ipsos Válságmonitor 2009
Nem csak fogyasztjuk, készítjük is Egy megyei jogú városnyi :-) blogger? Forrás: gIA, 2010. január
orulunkvincent.blog.hu magyar focitörténelem sorozat, kb. 200 fő részvétele a szerkesztésben hol van ekkora sportosztály???
Egyre több médiát fogyasztunk Egyre kevesebb időt és hűséget szentelünk egy-egy médiumnak Egyre inkább a tartalom felé megyünk és egyre kevésbé a szerkesztőségeket követjük Az ingyenesség és azonnaliság mítosza erős gyökeret eresztett, marad velünk Az online megállíthatatlanul tör előre, de (még) inkább az offline mellett és nem ellen Lassan, de biztosan nő a „peer-to-peer” tartalomra fordított média-idő, tovább folytatódik a bulvárosodás
be vannak rendezkedve… Ezekre a változásokra, kihívásokra már más válaszokat kellene adni, mint amire az iparág média tulajdonosok, ügynökségek, hirdetők be vannak rendezkedve…
2010: BUSINESS AS (YET) UNUSUAL
2012: BUSINESS AS USUAL