Társadalmi célú reklám

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

…ami másolható az nálad is működhet! Tibai Eszter.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
LT01-KA OER Megjelenés Jó és Rossz tervezés Universidade Aberta Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Sajtó és szabadság: a médiairányítás a 20. századi Magyarországon
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Egészséges táplálkozás
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
Digitalizáció az IT üzemeltetésben
Összeállította: Horváth Józsefné
Egyén és társadalom A személyiség társas meghatározói
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Gyereknevelési axiómák a Bibliában
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Cipész, maradj a kaptafánál!
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
A gyermeki jogok érvényesítése
Szervezet-fejlesztés
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Állampolgári jogok és kötelességek
A gyermeki jogok érvényesítése
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Családi vállalkozások
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Tájékoztató LGM_ak002 LGM_ak004 LGS_ak011.
Fogyasztói vásárlói magatartás
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Előadás másolata:

Társadalmi célú reklám Marketing II. – 9. előadás Társadalmi célú reklám 2014. 04. 22. Magyar Mária - BME MVT 1

Beadandó - pontszámok Összesen 20 pont szerezhető!! Ebből: Dolgozat: 13 pont Prezentáció:7 pont A beadandóból szerzett pontok a vizsgapontszámokhoz adódnak hozzá!

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám Tartalom TCR fogalomtisztázás Ki, mit , miért és kinek mondja? Mire irányul? A dilemma – mi a felajánlott „csere-érték”? Kinek lesz jó, ha megvalósul? Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám Mit nevezünk TCR-nek? A társadalmi kommunikáció egyik részterülete. Az üzenet: közhasznú vagy közcélú. Míg egy kereskedelmi reklám egy cég érdekében akar változtatni az egyén vásárlói magatartásán, addig a TCR az egyén és a társadalom érdekében akar változtatni. Megjelenését köz- vagy magánjogi alapítvány, egyesület vagy társaság támogatja (a megjelenés finanszírozása adományokon alapul). Nem szolgál közvetlen profitcélokat. Célja, hogy a társadalom tagjaiban tanulási folyamatot indítson el. Eszközei hasonlóak a kereskedelmi rekláméhoz (főként érzelem). Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Children in trouble kampány, 2009 Barnardo, gyermekvédő szervezet (UK) Figyeljük meg, hogy az alábbi kampányfilmekben a kommunikáció nonverbális eszközeinek fokozott szerep jut a hatáskeltésben! What we hear http://origin.grazeourfield.com/barnardos/troubledyouth/wwh/ Break the cycle http://www.grazeourfield.com/barnardos/troubledyouth/btc/ Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám Nemcsak az a fontos, mit mondanak, az is fontos, hogy ki, miért és kinek mondja! A TCR-nél az is meghatározó, hogy: KI MONDJA! (kormányzati szerv, alapítvány, egyház, érdekvédelmi szerv, karitatív egyesület, profit érdekelt társaság, szponzor….?) MIÉRT MONDJA? (jobbító szándékból, erkölcsi meggyőződésből, saját szervezete népszerűsítéséért, anyagi érdekből, profitszerzés céljából?) KINEK AZ ÉRDEKÉBEN MONDJA! (közös érdekből, valaki másnak a megsegítése céljából, vagy a megszólított saját érdekében?) Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Tényleg: mit akar elérni a társadalmi célú reklám? Az egyik reklám azt szeretné, hogy csináljunk valamit (ültessünk fákat!). A másik azt szeretné, hogy ne csináljunk valamit (ne pusztítsuk a tengeri teknősöket!). Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám A TCR irányulhat… Viselkedés elsajátítására (valami érdekében) Rossz példa elutasítására (valami ellen) Kívánatos magatartás követésére (tanulásra) Vélemények, eszmék elutasítására (tiltakozásra) Vélemények, eszmék támogatására (aktivitásra) Ügyek, emberek megsegítésére (adakozásra, jótékonyságra) Mondjunk példát mindegyikre! Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám Reklám vs. TCR Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Reklám vs. TCR

A TCR dilemmája: mi a felajánlott „csere-érték”? Mi az ígéret? Kereskedelmi reklám Társadalmi reklám Konkrét ígéretek termékelőny (minőség, ár, hasznosság) erkölcsi jutalom (önmaga és mások előtt) Elvont, mágikus ígéretek fogyasztói jutalom (kényelem, idő, kényeztetés, élmény) lelkiismereti egyensúly (belső vagy vallásos hit teljesülése) póthaszon (siker, státusz, önmegvalósítás) önbecsülés (büszkeség, lelki harmónia) Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám Kinek lesz jó, ha a cél megvalósul? Üzenetek az érintettség függvényében NEKED JÓ Ne igyál! Ne cigizz! Ne drogozz! Táplálkozz okosan! Mozogj többet! Ne hajts gyorsan! NEKI JÓ Adakozz! Támogasd! Segítsd! Törődj vele! Adj vért! Ne bántsd! Figyelj rá! NEKÜNK JÓ Ne szemetelj! Óvd a környezetet! Védd az állatokat! Ápold a kultúrát! Tegyél a jövőnkért! Van ellentételezés! Nincs ellentételezés! Közvetett ellentételezés! Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám

Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám Köszönöm a figyelmet! BME MVT, QB307., magyar@mvt.bme.hu Telefon: 463-2434 Konzultációs időpont: kedd 16:00-17:00 Magyar Mária – Marketing II. – Társadalmi célú reklám