A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Innováció lehetséges szerepe a nemzetközi üzletfejlesztésben
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A vállalkozások környezete
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Településmarketing Értékaudit.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A vidéki tér sikertényezői
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Közép-Dunántúl és Innováció - fókuszban a versenyképesség KÍGYÓSSY GÁBOR KDRFÜ Kht., program menedzser Dunaújváros, június 17.
Dr. Lőre Vendel Győr, május 4. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Nárai Márta Győr, május 4.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Toborzás elvi és módszertani kérdései
A magyarországi K+F politika
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Győr, 2012.
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Prof. Dr. Róbert Péter Győr, május 4.
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Kérdések a második zh-hoz
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
Előadás másolata:

A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Előadó: prof. dr. Bencsik Andrea Győr, 2012. május 4.

Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Súlypontok Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról Beszállítói piramis Hazai beszállítók hozzáadott érték teremtése A beszállítói menedzsment általános jellemzése (szekunder vizsgálatok) Primer kutatás háttere, indokoltsága Interjúk elemzése Kérdőívek értékelése Következtetések Összegzés

Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról Világgazdasági folyamatok hatása Beszállítói piramis létrehozásának háttere Kapcsolat és hálózat építés Komplexitás és tőkeigényesség Tulajdonosi struktúra

Első, másod és harmad körös beszállítók jellemzői A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Beszállítói piramis Első, másod és harmad körös beszállítók jellemzői Követelmények és tulajdonosok A magyar beszállítói hányad: Audi kb. 10% GM-Opel Engines 10-20% GM-Alison, Transmission 30% Suzuki 40-50% Rába-Detroit Diesel 40% Lear Automotiv kb. 10% Visteon 10-15%.

Hazai beszállítók hozzáadott érték teremtése A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Hazai beszállítók hozzáadott érték teremtése Alacsony, de miért? Barna és zöldmezős beruházások Multi kontra hazai nagyvállalatok Várt, de elmaradt eredmény (EU)

A beszállítói menedzsment általános jellemzése A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése A beszállítói menedzsment általános jellemzése KKV-k jelentősége, mint a vizsgálat fókusza Közép és felső vezetés minősítése az alábbi szempontok alapján: vezetők változási hajlandósága, megfelelő stratégia készítése, szervezeti kultúra, munkatársi viselkedés befolyása, munkahelyi légkör kialakítása, információ áramlás biztosítása.

Primer kutatás Háttér és indokok Követelmények: Interjúk A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Primer kutatás Háttér és indokok Követelmények: Beszállítói minősítés, minőségtanúsítás, korszerű vállalatirányítási - menedzsment rendszerek alkalmazása. A menedzsmenttel szemben támasztott követelmények az alsóbb szintű beszállítói lánc menedzselésének képességét is jelentik. K+F, innovációs képesség, technológiai felkészültség, folyamatos termékfejlesztési képesség. Tőkeerő ellátottság, hitellehetőségek. Pénzügyi tartalékok. Személyi feltételek: az innováció-képesség mellett vezetési, üzleti és piacismeretek, műszaki és gazdálkodási, kommunikációs képességek (a management nyelvtudása fontos). Jól képzett, tapasztalatokkal rendelkező és motivált szakember-gárda. Egyéb feltételek: „bizalmi tőke”, referenciák, exportálási háttér. (Klauber, 2008) Interjúk Kérdőíves felmérés

Az interjúk súlypontjai: A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Interjúk és kérdőívek A minta és jellemzői Az interjúk súlypontjai: Cégalapítás Piaci helyzet Vevői kapcsolatok Hálózatépítés A kérdőíves vizsgálat fókuszpontjai: jövőkép, stratégia tulajdon viszonyok alkalmazott menedzsment módszerek

Kérdőíves felmérés eredményei A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Kérdőíves felmérés eredményei Stratégiai gondolkodás létezik, de sok esetben nincs konkrét írott verzió Időtáv kritikus kérdés Földrajzi régiók szerinti összevetés eredményei 1. A jövőkép meglétének tekintetében a vizsgált térség és az ország többi részének esetében egyértelmű eltérést fedezhetünk fel. 2. Az írott stratégia megléte és típusa esetében is hasonló eltérések láthatók, de itt a különbség nem tekinthető szignifikánsnak. 3. A jövőkép és a stratégia megtervezésében részt vevők megoszlásából annyi észlelhető, hogy az Észak-Dunántúlon kívüli régiók esetében a folyamat „centralizáltabb”, magasabb azon vállalkozások aránya, ahol kizárólag a felső vezetés érintett ezekben a feladatokban. 4. Az elsődleges célok tekintetében a struktúra hasonló az elsődlegesen vizsgált dunántúli, illetve az egyéb régiók esetében kapott eredményekhez. A vállalkozás mérete domináns Tulajdonviszonyok: hazai magánbefektetők és külföldi vállalatok Menedzsment technikák nem ismertek

Következtetések, összegzés A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Következtetések, összegzés Ismert, irodalmi adatok igazolódtak. Elsőkörös multik sikere, menedzsmentje nem kérdéses. A méret a leginkább meghatározó a vizsgált szempontokból. A siker növelésének esélye: Emberi tényező jelentősége (képzettség, nyelvtudás, tapasztalat, motiváció, képzés, stb.) Vezetői teherbíró képesség, nyitottság, rugalmasság növelése, A minőség és megbízhatóság preferenciája. A kultúra alakításában a csoportmunka, a bizalom és a személyes példamutatás jelenthet érzékelhető eredményeket. Személyes kapcsolatok ápolása, a cég átláthatóságának, pénzügyi stabilitásának kiépítése és olyan kapcsolatokat melyek megerősítenek, növelik a bevonódás lehetőségét nagyobb cégek munkájába. A menedzsment elkötelezettsége, tudása, szakmai és módszerbeli ismereteinek folyamatos fejlesztése. A HR rendszerek kiépítése, BSC használata.