Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
A Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során a megyében Simon Nóra Edina a Békéscsabai Pedagógiai.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Tanfelügyelet, önértékelés tapasztalatai
Egri Pedagógiai Oktatási Központ
Intézményvezetői célkitűzések
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
EFOP „esélyteremtés a köznevelésben”. c
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Posteinerné Toldi Márta
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során BRASSÓI SÁNDOR KÖZNEVELÉSI ELNÖKHELYETTES OKTATÁSI HIVATAL

A KIR SZEMÉLYI NYILVÁNTARTÁS MEGÚJÍTÁSA

A VÉGZETTSÉG NÉLKÜLI ISKOLAELHAGYÁS CSÖKKENTÉSÉHEZ ÉS A LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETETT TANULÓK ISKOLÁIHOZ KAPCSOLÓDÓ FEJLESZTÉSEK 2018 JANUÁRJÁBAN ÉS 2018 JÚNIUSÁBAN ORSZÁGOS ADATGYŰJTÉS RENDSZERSZINTŰ ELEMZÉSEK AZ INTÉZMÉNYEK, FENNTARTÓK SZÁMÁRA ÚJ LEKÉRDEZŐ ÉS KIMUTATÁS-KÉSZÍTŐ FELÜLETEK

SZAKMAI ELLENŐRZÉS: A KIR INTÉZMÉNYI ADATSZOLGÁLTATÁSA 2017. NOVEMBER 2. ÉS 2018. FEBRUÁR 28. KÖZÖTT A KÖVETKEZŐ TERÜLETEKEN FOLYIK ELLENŐRZÉS: - KIR KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYTÖRZS - KIR SZEMÉLYI NYILVÁNTARTÁS - 2017. OKTÓBERI KIRSTAT OSAP ADATGYŰJTÉS - A 2016/2017. TANÉV LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETT TANULÓKRA VONATKOZÓ ADATGYŰJTÉSEI.

AZ OH NYILVÁNTARTÁSOK FEJLESZTÉSE KIR-T ÉRINTŐ SZAKMAI ELLENŐRZÉSSEL PÁRHUZAMOSAN AZ EFOP 3.1.5-16 (A TANULÓI LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETETT INTÉZMÉNYEK TÁMOGATÁSA) KIEMELT PROJEKT TÁMOGATÁSÁVAL ADATTISZTÍTÁS AZ EFOP 1.9.5. (A KORA GYERMEKKORI INTERVENCIÓ ÁGAZATKÖZI FEJLESZTÉSE) PROJEKTBEN A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK RÉSZÉRE BIZTOSÍTOTT INYR NYILVÁNTARTÁST TOVÁBBFEJLESZTÉSE A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSÁVAL A TEHETSEGKAPU.HU PORTÁL MŰKÖDTETÉSÉNEK FEJLESZTÉSE, A MATEMATIKA ÉS TERMÉSZETTUDOMÁNY TERÜLETÉN ÉRZÉKENYÍTŐ ONLINE MÉRÉSEK LEBONYOLÍTÁSA

ÉRETTSÉGI VIZSGÁK, OKTV, ORSZÁGOS TANULÓI TELJESÍTMÉNY MÉRÉSEK, KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁS A RÉSZBEN KORSZERŰSÍTETT TARTALOMMAL TOVÁBB FOLYTATÓDÓ ÉRETTSÉGI ŐSZI VIZSGAIDŐSZAKÁNAK, AZ OKTV ÉS MÁS ORSZÁGOS (SNI, NEMZETISÉGI, MŰVÉSZETI VERSENYEK) VERSENYFELHÍVÁSAINAK MEGHIRDETÉSE MEGTÖRTÉNT A KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁS SZERVEZÉSE IS A TAVALYI ÉVBEN MEGISMERT ELJÁRÁS MENTÉN HALAD

ORSZÁGOS ÉS NEMZETKÖZI TANULÓI TELJESÍTMÉNYMÉRÉSEK ÉS PEDAGÓGUSKUTATÁS A HAGYOMÁNYOS MÉRÉSEKEN TÚL ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS (OKM) DIFER IDEGEN NYELVI MÉRÉS (6-8., ANGOL, NÉMET) CÉLNYELVI MÉRÉSEK A KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ ISKOLÁKBAN (6-8.) NETFIT - PISA 2018 – FŐ VIZSGÁLT TERÜLET A SZÖVEGÉRTÉS (EMELLETT MATEMATIKA ÉS TERMÉSZETTUDOMÁNY) - TALIS – TANÁRKUTATÁS HARMADIK NEMZETKÖZI ADATFELVÉTELE

EURÓPAI UNIÓS FORRÁSBÓL (EFOP-3. 2. 15 EURÓPAI UNIÓS FORRÁSBÓL (EFOP-3.2.15.) MEGVALÓSULÓ TOVÁBBI FEJLESZTÉSEK AZ ORSZÁGOS MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI ÉS VIZSGARENDSZERBEN Az EFOP 3.2.15. – VEKOP 17 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” c. kiemelt projekt tevékenységcsoportjai: A köznevelés tantervi-tartalmi szabályozóinak felülvizsgálata és átdolgozása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése érdekében (Megvalósító: EKE) A köznevelés mérés-értékelési és vizsgarendszerének fejlesztése (Megvalósító: OH) A diagnosztikus értékelési rendszer továbbfejlesztése (Megvalósító: OH) Köznevelési témahetek, témanapok programfejlesztése (Megvalósító: OH) Digitális pedagógiai fejlesztések (Megvalósító: OH – Digitális Jólét Nonprofit Kft) Tematikus informális és nem formális tanulási alkalmakhoz kapcsolódó tanulási formák módszertani megalapozása (Megvalósító: OH) Tudásmegosztó felület gondozása (Digitális Jólét Nonprofit Kft) Pedagógusok digitális felkészültségének – a köznevelési stratégiával való összhangban lévő – felmérése és fejlesztése (Megvalósító: EKE – DJ Nkft)

AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS RENDSZERÉNEK TOVÁBBFEJLESZTÉSE TERMÉSZETTUDOMÁNYOS MÉRÉSI TERÜLET INTEGRÁCIÓJA AZ OKM-BE – 2019-RE ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁS KORÚ TANULÓK MÉDIAÉRTÉSÉNEK VIZSGÁLATA ONLINE FELÜLETEN AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS DIGITÁLIS PLATFORMON VALÓ KÍSÉRLETI PRÓBÁJA

AZ IDEGENNYELVI MÉRÉSEK RENDSZERÉNEK TOVÁBBFEJLESZTÉSE DIGITÁLIS ADAPTÍV NYELVI MÉRÉS A JELENLEG LÉTEZŐ ELSŐ IDEGEN NYELVI MÉRÉS TOVÁBBFEJLESZTÉSÉRE DIGITÁLIS MÉRŐESZKÖZÖK A KIS ÉS NEMZETISÉGI NYELVEK MÉRÉSÉNEK TOVÁBBFEJLESZTÉSÉRE

AZ ÉRETTSÉGI VIZSGARENDSZER TOVÁBBFEJLESZTÉSE ÍRÁSBELI FELADATSOROK FELTÖLTÉSE NYILVÁNOS, INTERNETES KERESŐRENDSZERBE, AZOK FOLYAMATOS GONDOZÁSA A VIZSGARENDSZER ELEKTRONIKUS ALAPOKRA VALÓ HELYEZÉSÉVEL KAPCSOLATOS KUTATÓ-FEJLESZTŐ TEVÉ- KENYSÉG.

DIAGNOSZTIKUS MÉRÉSEK RENDSZERÉNEK MEGERŐSÍTÉSE AZ ÓVODÁSOK ISKOLAKÉSZÜLTSÉGÉNEK VIZSGÁLATÁRA ALKALMAS TESZT- ÉS FEJLESZTŐ RENDSZER KIDOLGOZÁSA, KIPRÓBÁLÁSA A DIAGNOSZTIKUS MÉRÉSI EREDMÉNYEKRE ÉPÜLŐ PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSI MODELLEK MEGTERVEZÉSE ÉS ISKOLAI ALKALMAZÁSA NEHÉZ FELTÉTELEK KÖZÖTT MŰKÖDŐ ISKOLÁK KIEMELT SZAKMAI, PEDAGÓGIAI CÉLÚ TÁMOGATÁSA A DIAGNOSZTIKUS ÉRTÉKELÉS ÉS FEJLESZTÉS ESZKÖZEIVEL

TANFELÜGYELETI ELJÁRÁSOK ŐSZTŐL A 2017. ÉVI TANFELÜGYELETI TERVBEN SZEREPLŐ INTÉZMÉNYEK ÉS A VEZETŐI ELLENŐRZÉSEK (AZ ÉRINTETTEK ÉRTESÍTÉSE JÚLIUS 31-IG) 2847 VEZETŐ, 3912 INTÉZMÉNY (SZÉKHELY/TAGINTÉZMÉNY/INTÉZMÉNYEGYSÉG) SZAKÉRTŐK KIJELÖLÉSE NOVEMBER 30-IG.

A KÖVETKEZŐ ÉVI INTÉZMÉNYVEZETŐ ÉS INTÉZMÉNYELLENŐRZÉSHEZ FELTÖLTÉS AZ INFORMATIKAI RENDSZERBE – INTÉZMÉNYVEZETŐK FELADATA – NOVEMBER 30-IG (A FELÜLET TOVÁBBRA IS NYITVA MARAD, NEM ZÁR LE). AZ ELLENŐRZÉSI TERVBEN SZEREPLŐ PEDAGÓGUS, INTÉZMÉNYVEZETŐ, INTÉZMÉNY ÖNÉRTÉKELÉSÉNEK ELKÉSZÍTÉSE – INTÉZMÉNYEK FELADATA, A TANFELÜGYELETI LÁTOGATÁST MEGELŐZŐ LEGKÉSŐBB 15. NAPIG. AZ INTÉZMÉNYVEZETŐ ÖNÉRTÉKELÉSÉNEK ELKÉSZÍTÉSE A VEZETŐI MEGBÍZÁS 2. ÉS 4. ÉVÉBEN.

PEDAGÓGUSMINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSOK 2017. ÉVI ELJÁRÁS ŐSZI IDŐSZAKRA TERVEZETT LÁTOGATÁSOK PUBLIKÁLÁSA 2017. AUGUSZTUS 10-IG. 2017. ÉVI ELJÁRÁSOK LEBONYOLÍTÁSA LEGKÉSŐBB 2018. JÚNIUS 30-IG. INTÉZMÉNYEK ÉRTESÍTÉSE AZ ELJÁRÁSBAN RÉSZT VETT PEDAGÓGUSOK EREDMÉNYÉRŐL – 2018. JANUÁR, 2018. JÚLIUS. SZAKÉRTŐI KÉPZÉS SZERVEZÉSE ÉS LEBONYOLÍTÁSA. PORTFÓLIÓ VAGY PÁLYÁZAT FELTÖLTÉSÉNEK HATÁRIDEJE 2018-AS ELJÁRÁSRA: 2017. NOVEMBER 25.

2018. ÉVI ELJÁRÁS MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSBAN RÉSZT VEVŐK SZÁMA: 9 409 FŐ PEDAGÓGUS I. FOKOZAT: 2 884 FŐ PEDAGÓGUS II. FOKOZAT: 6 125 FŐ MESTERPEDAGÓGUS FOKOZAT: 386 FŐ KUTATÓTANÁR FOKOZAT: 14 FŐ PEDAGÓGUS I. FOKOZAT (NOKS): 38 FŐ

ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÁSOK A PEDAGÓGIAI OKTATÁSI KÖZPONTOK BÁZISÁN

ORSZÁGOS IGÉNYFELMÉRÉS 2017 5008 intézmény tantárgygondozó szaktanácsadás 8522 összes igény 36165 többi szolgáltatási terület 27643

A MEGÚJÍTOTT SZAKTANÁCSADÓI RENDSZER felépítése és kapcsolatrendszere POK szaktanácsadói koordinátor Tantárgygondozó vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Matematika szaktanácsadók Testnevelés szaktanácsadók … Tematikus vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Intézményfejlesztés A vezető szaktanácsadók szakterületei megegyeznek a 48-as tantárgygondozói és tematikus területekkel

SZAKTANÁCSADÁS, TANTÁRGYGONDOZÁS SZOLGÁLTATÁSI TERÜLET POK Szaktanácsadók száma beosztott feladat 2017.08 15. Vezető szaktanácsadók száma Békéscsabai POK 50 776 5 Budapesti POK 351 6187 20 Debreceni POK 51 760 4 Egri POK 67 1208 10 Győri POK 98 2160 13 Kaposvári POK 72 1190 Miskolci POK 65 1016 7 Nemzetiségi POK 165 1 Nyíregyházi POK 63 669 6 Pécsi POK 54 939 Salgótarjáni POK 32 376 2 Szegedi POK 134 2489 11 Székesfehérvári POK 92 1227 8 Szolnoki POK 90 943 9 Zalaegerszegi POK 83 1514 Összes 1 315 21 619 116

BÁZISINTÉZMÉNYI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA 273 NYERTES 3 ÉVRE TÖBB ALKALOMMAL IS ELNYERHETŐ. ÉVENTE KIÍRÁSRA KERÜL A CÍMET ELNYERŐ INTÉZMÉNYEK VEZETŐI ÉS ÉRINTETT PEDAGÓGUSAI FELKÉSZÍTÉSEN VESZNEK RÉSZT. A Hivatal e felhatalmazás alapján és a Köznevelési Kerekasztal szakmai támogatásával célul tűzte ki 2016-ban, hogy a Pedagógiai Oktatási Központok közreműködésével mielőbb kialakítja bázisintézményei magyarországi hálózatát, amelyek képesek lesznek módszertani központként, egyfajta tudásbázisként katalizátorai lenni a Magyarországon működő állami és nem állami fenntartású köznevelési intézményekben folyó szakmai munkának. Olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

AZ OKTATÁSI HIVATAL TOVÁBBI KÖZNEVELÉSI ÁGAZATI FEJLESZTÉSEI

KÖZNEVELÉSI TÉMAHETEK, TÉMANAPOK FEJLESZTÉSE EFOP 3.2.15 A PROGRAMKÍNÁLAT BŐVÍTÉSE, ÚJ TARTALMI ELEMEK FEJLESZTÉSE. SZAKMAI, MÓDSZERTANI, ILLUSZTRÁCIÓS ÉS EGYÉB KIEGÉSZÍTŐ SEGÉDANYAGOK KIDOLGOZÁSA ÉS PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE. 3 témahét: pénzügyi és gazdálkodási, digitális, valamint fenntarthatóság-környezettudatosság

DIGITÁLIS PEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSEK EFOP 3.2.15 A KÉPZÉSI SZINTEK KÖZÖTTI ÁTLÉPÉSKOR KÖTELEZŐEN ELVÁRT SZINTEK MEGHATÁROZÁSA ÉS A KAPCSOLÓDÓ JOGSZABÁLYOK FELÜLVIZSGÁLATA. A PEDAGÓGUSOK, A TANULÓK DIGITÁLIS KOMPETENCIÁINAK MÉRÉSÉRE ALKALMAS KERETRENDSZER KIALAKÍTÁSA. A KERETRENDSZERNEK A PEDAGÓGUS-ELŐMENETELI RENDSZERBE TÖRTÉNŐ BEÉPÍTÉSE, EGYSÉGES MÉRÉSI MÓDSZERTAN KIDOLGOZÁSA.

KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK, TOVÁBBKÉPZÉSEK TEMATIKUS INFORMÁLIS ÉS NEM FORMÁLIS TANULÁSI ALKALMAK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA EFOP 3.2.15. A NAPKÖZIS ÉS BENTLAKÁSOS PROGRAMOK (AZ 1-11. ÉVFOLYAM SZÁMÁRA 8 TÉMAMODUL, ÖSSZESEN 352 DB EGYHETES PROGRAMSABLON KIFEJLESZTÉSE). AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI PROGRAM NAT RENDSZERÉBE TÖRTÉNŐ BEILLESZTHETŐSÉGÉNEK MEGALAPOZÁSA KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK, TOVÁBBKÉPZÉSEK PEDAGÓGUSKÉPZÉSBE ÉS SZAKIRÁNYÚ PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSBE VALÓ INTEGRÁLÁSI LEHETŐSÉGEI A Nemzeti Táborozási Koncepció célja – a Nat céljaival, feladataival összhangban – a köznevelés modernizációja, a tanórán és iskolán kívüli tanulási alkalmak rendszerszintű fejlesztése, a családi, iskolai közösségek és a nemzeti közösség megerősítése, a szülők terheinek csökkentése. Az E-3.2.15 projektben az Iskolai Közösségi Program elnevezésű táborozási program tartalom- és módszertani fejlesztése valósul meg, melynek újszerűsége a tanuló – pedagógus – szállás- és programszolgáltató összekapcsolása. Az EFOP-3.3.5-17 „Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program kísérleti megvalósítása” c. pályázat nyertesei kötelezően vesznek a pilot program lebonyolításában. Az alprojekt célja: az élményalapú, nyitott nevelési-tanulási környezetben megvalósuló tanulási alkalmak, módszerek fejlesztése, pilot rendszerű iskolai bevezetése a Nat céljaival összhangban.

SZÁLLÁSHELY- ÉS/VAGY PROGRAMSZOLGÁLTATÓK RENDSZERBE VALÓ BEKAPCSOLÁSA (MINŐSÍTÉSI RENDSZER KIDOLGOZÁSA, EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁSOK). KOMPLEX TÁMOGATÓ INTERNETES PORTÁL LÉTREHOZÁSA. PILOT PROGRAM LEBONYOLÍTÁSA: 2018 ÉS 2019 JÚNIUS 3. ÉS 4. HETÉBEN ÖSSZESEN 200.000 GYEREK TÁBOROZTATÁSA.

EFOP-3.1.1-14-2015-00001 „KISGYERMEKKORI NEVELÉS TÁMOGATÁSA” Cél: az óvoda esélyteremtő és hátránycsökkentő szerepének erősítése 3000 fő óvodapedagógus 8 féle tematikus képzés 210 képzési csoport 144 képzési helyszín 100 település térítésmentes részvétel Folyamatban a Köztisztviselői továbbképzés

A pedagógus-továbbképzési rendszer minőségi fejlesztése EFOP 3.1.2-16 – 2016-00001 A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából 1. részcél A Komplex Alapprogram szakmai megvalósítói által végrehajtott fejlesztések és képzések minőségbiztosítása, komplex monitoringrendszer kialakítása és működtetése a fejlesztési folyamatok utánkövetése és beválásvizsgálata érdekében. 2. részcél A pedagógus-továbbképzési rendszer minőségi fejlesztése

EFOP-3.1.3-16-2016-00001 TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI ÉS INTEGRÁCIÓS KÖZNEVELÉSI INTÉZKEDÉSEK TÁMOGATÁSA CÉL: Az óvodáskorú hátrányos helyzetű/halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek nevelését végző óvodák esélyteremtő képességének megerősítése. Együttműködési megállapodás megkötése 570 óvodával Közreműködő óvodapedagógusok 1140 fő Az óvodák 10%-ában roma (anyanyelvi) dajka is bevonásra kerül Elért gyermekek 39 000 fő, bevont hátrányos helyzetű gyermekek 20 000 fő

EFOP-3.1.5-16-2016-00001 - A tanulói lemorzsolódással veszélyeztett intézmények támogatása CÉL: A VÉGZETTSÉG NÉLKÜLI ISKOLAELHAGYÁS MEGELŐZÉSE, CSÖKKENTÉSE, ÚJRA TERMELŐDÉSÉNEK MEGAKADÁLYOZÁSA A KÖZNEVELÉS HÁTRÁNYKOMPENZÁCIÓS ÉS ESÉLYTEREMTŐ KÉPESSÉGÉNEK NÖVELÉSE ALULTELJESÍTÉS ÉS SZEGREGÁCIÓ KEZELÉSE KOMPLEX INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS TERÜLETI ÉS HELYI SZINTŰ PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER FEJLESZTÉSE ÁGAZATI, HELYI KÖZÖSSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÁMOGATÁSA

EFOP-3.1.7-16-2016-00001 – ESÉLYTEREMTÉS A KÖZNEVELÉSBEN PROJEKT FELÉPÍTÉSE R O M A L Á N Y K korai iskola el-hagyása M Á S O D I K E É L Y M GY H T A N O D I N T É M Y F E J L S Z 66 pályázó szervezet 120 köznevelési intézmény 279 Tanoda 30 köznevelési intézmény Képzés

eTWINNING – DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE MÁSKÉPP EURÓPÁBAN: 479.939 PEDAGÓGUS, 181.221 INTÉZMÉNY, 61.058 PROJEKT MAGYARORSZÁGON: 3850 PEDAGÓGUS, 1754 INTÉZMÉNY, 1781 PROJEKT 2014-TŐL HAZAI PARTNERREL NEMZETI ETWINNING PROJEKT IS INDÍTHATÓ Évente 100-120 pedagógust delegálunk nemzetközi találkozókra Digitális kompetencia fejlesztése Akkreditált pedagógus-továbbképzések, webináriumok szervezése, megtartása Külföldi szakmai továbbképző és partnerkereső találkozókra pedagógusok delegálása Hazai és nemzetközi konferenciák, szakmai találkozók szervezése Pedagógiai, módszertani, technikai segítségnyújtás Portálszol-gáltatások Képzéseinken már közel 1500 pedagógus vett részt Évente mintegy 500 pedagógus és diák vesz részt hazai rendezvényeinken

TEHETSÉGPÁLYÁZATOK - 2017 MATALENT 2 PROJEKT: AZ ORSZÁG ELSŐ ONLINE TEHETSÉGAZONOSÍTÓ MÉRÉSE 16 201 1 165 intézmények 4. évfolyamos tanulók 1 836 TEHETSÉGKAPU 2 PROGRAM WWW.TEHETSEGKAPU.HU TEHETSÉGAKADÉMIA 1. ÉS 2. KORSZERŰ AKKREDITÁLT TOVÁBBKÉPZÉS. 2 260 gyermekek/tanulók pedagógusok 1 898 intézmények 8 310 regisztrált feladatellátási hely 5 961 TEHETSÉGTÁR 2 a portálon regisztrált felhasználók száma

VALAMENNYI KOLLÉGÁNKNAK SIKERES 2017/2018-AS TANÉVET, NEVELÉSI ÉVET KÍVÁNUNK AZ OKTATÁSI HIVATAL MINDEN MUNKATÁRSA NEVÉBEN!