Diák tárlatvezetők képzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A Határtalanul! Erdélyben program célkitűzései Sport és turizmus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
M(m)ÁV - projekt - - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ -
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
Mercedes-Benz-Iskola
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
1Transzplantációs Alapítvány
Erasmus+ program HU01-KA  
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Projektmunka Földrajzolok
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Kommunikációs kampánytervezés
Saját név | Tanár neve | Osztályzat
középfokú felvételi eljárás
Család és iskola Nevelés.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
„Adjunk esélyt mindenkinek
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
DARUS.
Környezeti Kontrolling
A személyiség mint komponensrendszer
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
Pénzügyi project 2018 Projectvezetők: Sinka Zsuzsanna,Morvai Andrea
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Kommunikációs kampánytervezés
Családi vállalkozások
A TANULÁSMÓDSZERTAN HELYE ÉS SZEREPE AZ ARANY JÁNOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMBAN
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Diák tárlatvezetők képzése a „Történetek egy családi albumból” című kiállításra Készítette: dr. Tóthné Hegyi Valéria MSZC Mezőkövesdi Szent László Gimnáziuma és Közgazdasági Szakgimnáziuma 2016

A PREZENTÁCIÓ MENETE Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió

SZOKATLAN Két részlet /hátrány vagy előny?/ Két tantárgy /vagy több?/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió SZOKATLAN Két részlet /hátrány vagy előny?/ Két tantárgy /vagy több?/ Kortárs tárlatvezetés

CÉLCSOPORT ÉS IDŐKERET Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió CÉLCSOPORT ÉS IDŐKERET 12. évfolyamos diákok (vagy más):20fő 4 óra társadalomismeret (etika, osztályfőnöki, irodalom…) 6 óra történelem 1 projektnap sok-sok délután…

Fejlesztendő kompetenciák Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió Tolerancia Kritikai gondolkodás Szociális tanulás Fejlesztendő kompetenciák Kommunikáció Vitakultúra Elemzőkészség Forráselemzés

Megerősítés, szolidaritás Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A TÉMA INDOKLÁSA Nieto: 4 szakasz Megerősítés, szolidaritás Tisztelet Elfogadás Tolerancia Alapvető attitűd = tolerancia

TÁRSADALOMISMERET Kiindulópont: identitás 3 állítás Kézrajzok Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRSADALOMISMERET Kiindulópont: identitás 3 állítás Kézrajzok A medve, aki nem volt az Tanulság:„Mindenki, aki hozzánk hasonló: »mi«. Mindenki más: »ők«"(Rudyard Kipling)

Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRSADALOMISMERET Játék tanulságokkal: sarokjáték, újságon a csapat, orgonasíp, kizárás Gondolkodástérkép

Tolerancia diszkrimináció, rasszizmus Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió Tolerancia diszkrimináció, rasszizmus Akinek a szeme kék /Jane Elliott kísérlete/

TÚL AZ ISKOLÁN /Potyautas, Milgram/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÚL AZ ISKOLÁN /Potyautas, Milgram/ Áldozat – elkövető – szemlélő

A POLITIKA HATÁSA A MINDENNAPI ÉLETRE /Szerelem papírrepülőn/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A POLITIKA HATÁSA A MINDENNAPI ÉLETRE /Szerelem papírrepülőn/ Ismétlés: a kapcsolat megteremtése az eddigiek és a korábban tanult történelmi ismeretek között

TÖRTÉNELEM /Zanza.tv, handout/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÖRTÉNELEM /Zanza.tv, handout/

A HOLOKAUSZTHOZ VEZETŐ ÚT Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A HOLOKAUSZTHOZ VEZETŐ ÚT

PROJEKTNAP Történelmi séták a pesti zsidó negyedben /Zachor/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió PROJEKTNAP Történelmi séták a pesti zsidó negyedben /Zachor/

KŐ KÖVÖN /Néprajzi Múzeum/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió KŐ KÖVÖN /Néprajzi Múzeum/

A TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE

Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió

FELKÉSZÜLÉS A TÁRLATVEZETÉSRE Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió FELKÉSZÜLÉS A TÁRLATVEZETÉSRE Önálló munka Anyaggyűjtés önállóan Kutatómunka Előadásmód Beszéd-gyakorlatok Gyakorlás Gyakorlás… Utolsó lépések Felkészülés a megnyitóra

Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió

Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A MEGNYITÓ

TÁRLATVEZETÉSEK Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRLATVEZETÉSEK

A PROJEKT ZÁRÁSA Mennyire érezted alaposnak a felkészülést?  4,69 Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A PROJEKT ZÁRÁSA Mennyire érezted alaposnak a felkészülést?  4,69 Mennyire érezted úgy, hogy új dolgokat tanultál a felkészülés során?  4, 69 Mennyire érezted jól magad a felkészülés során?  4, 13 Mennyire érezted sikeresnek a tárlatvezetésedet?  4, 25 Mennyire érezted jól magad a kiállítás megnyitón összességében?  4, 1 Mennyire tartod sikeresnek az egész projektet?  4 (Kérdőív: Ispánovits Márta)

SZÉKELY MAGDA: SÚLYTALANSÁG Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió SZÉKELY MAGDA: SÚLYTALANSÁG

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Tóthné Hegyi Valéria thvaleria@gmail.com