Diák tárlatvezetők képzése a „Történetek egy családi albumból” című kiállításra Készítette: dr. Tóthné Hegyi Valéria MSZC Mezőkövesdi Szent László Gimnáziuma és Közgazdasági Szakgimnáziuma 2016
A PREZENTÁCIÓ MENETE Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió
SZOKATLAN Két részlet /hátrány vagy előny?/ Két tantárgy /vagy több?/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió SZOKATLAN Két részlet /hátrány vagy előny?/ Két tantárgy /vagy több?/ Kortárs tárlatvezetés
CÉLCSOPORT ÉS IDŐKERET Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió CÉLCSOPORT ÉS IDŐKERET 12. évfolyamos diákok (vagy más):20fő 4 óra társadalomismeret (etika, osztályfőnöki, irodalom…) 6 óra történelem 1 projektnap sok-sok délután…
Fejlesztendő kompetenciák Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió Tolerancia Kritikai gondolkodás Szociális tanulás Fejlesztendő kompetenciák Kommunikáció Vitakultúra Elemzőkészség Forráselemzés
Megerősítés, szolidaritás Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A TÉMA INDOKLÁSA Nieto: 4 szakasz Megerősítés, szolidaritás Tisztelet Elfogadás Tolerancia Alapvető attitűd = tolerancia
TÁRSADALOMISMERET Kiindulópont: identitás 3 állítás Kézrajzok Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRSADALOMISMERET Kiindulópont: identitás 3 állítás Kézrajzok A medve, aki nem volt az Tanulság:„Mindenki, aki hozzánk hasonló: »mi«. Mindenki más: »ők«"(Rudyard Kipling)
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRSADALOMISMERET Játék tanulságokkal: sarokjáték, újságon a csapat, orgonasíp, kizárás Gondolkodástérkép
Tolerancia diszkrimináció, rasszizmus Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió Tolerancia diszkrimináció, rasszizmus Akinek a szeme kék /Jane Elliott kísérlete/
TÚL AZ ISKOLÁN /Potyautas, Milgram/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÚL AZ ISKOLÁN /Potyautas, Milgram/ Áldozat – elkövető – szemlélő
A POLITIKA HATÁSA A MINDENNAPI ÉLETRE /Szerelem papírrepülőn/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A POLITIKA HATÁSA A MINDENNAPI ÉLETRE /Szerelem papírrepülőn/ Ismétlés: a kapcsolat megteremtése az eddigiek és a korábban tanult történelmi ismeretek között
TÖRTÉNELEM /Zanza.tv, handout/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÖRTÉNELEM /Zanza.tv, handout/
A HOLOKAUSZTHOZ VEZETŐ ÚT Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A HOLOKAUSZTHOZ VEZETŐ ÚT
PROJEKTNAP Történelmi séták a pesti zsidó negyedben /Zachor/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió PROJEKTNAP Történelmi séták a pesti zsidó negyedben /Zachor/
KŐ KÖVÖN /Néprajzi Múzeum/ Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió KŐ KÖVÖN /Néprajzi Múzeum/
A TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A TAPASZTALATOK ÖSSZEGZÉSE
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió
FELKÉSZÜLÉS A TÁRLATVEZETÉSRE Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió FELKÉSZÜLÉS A TÁRLATVEZETÉSRE Önálló munka Anyaggyűjtés önállóan Kutatómunka Előadásmód Beszéd-gyakorlatok Gyakorlás Gyakorlás… Utolsó lépések Felkészülés a megnyitóra
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió
Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A MEGNYITÓ
TÁRLATVEZETÉSEK Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió TÁRLATVEZETÉSEK
A PROJEKT ZÁRÁSA Mennyire érezted alaposnak a felkészülést? 4,69 Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió A PROJEKT ZÁRÁSA Mennyire érezted alaposnak a felkészülést? 4,69 Mennyire érezted úgy, hogy új dolgokat tanultál a felkészülés során? 4, 69 Mennyire érezted jól magad a felkészülés során? 4, 13 Mennyire érezted sikeresnek a tárlatvezetésedet? 4, 25 Mennyire érezted jól magad a kiállítás megnyitón összességében? 4, 1 Mennyire tartod sikeresnek az egész projektet? 4 (Kérdőív: Ispánovits Márta)
SZÉKELY MAGDA: SÚLYTALANSÁG Projekt-jellemzők Ráhangolódás Jelentés-teremtés Reflexió SZÉKELY MAGDA: SÚLYTALANSÁG
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Tóthné Hegyi Valéria thvaleria@gmail.com