Összeállította: Piacsek László Zoltán Konfliktuskezelés Összeállította: Piacsek László Zoltán PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
A konfliktus fogalma Összeegyeztethetetlen különbség/ek Egymás ellen irányul PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
A konfliktus jellemzői Pejoratív értelem A békés változtatás eszköze Különböző vélemények, érdekek Megoldáskeresés PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
A konfliktus megítélése Hasznos Termékeny (konstruktív) Ártalmas Terméketlen (dekonstruktív) PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
A konfliktus fajtái és okai Kapcsolati konfliktusok Értékkonfliktusok Strukturális konfliktusok Információs eredetű konfliktusok Érdekkonfliktusok PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
Csoportközi vagy szervezeti Területei Intraperszonális Interperszonális Csoportközi vagy szervezeti Szervezetek közötti Társadalmi PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
Konfliktuskezelés Két színtere: Önérvényesítés Együttműködési készség PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
Személyiségfüggő konfliktuskezelés Versengő Elkerülő Problémamegoldó Alkalmazkodó Kompromisszumkereső PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
Kooperatív konfliktuskezelés Szakaszai Bevezetés – a moderátor beavatja a feleket és tisztázzák a szabályokat Diagnózis – állapotleírás A megoldás kialakítása – cél megfogalmazása Eredménybiztosítás – a résztvevők elfogadják az eredményt PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán