A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE BORSI ÁRPÁD főtitkár Felnőttképzők Szövetsége FVSZ Debrecen, 2011. augusztus 30.
I. MI A FELADAT? A FELNŐTTKÉPZÉS FUNKCIÓI AMIT EBBŐL A TÖRVÉNY FELVÁLLAL AMIT EBBŐL AZ ÁLLAM TÁMOGATNI SZERETNE ÉS AMIRE JUT…
A FELNŐTTKÉPZÉS FUNKCIÓI EGYÉN KÖZÖSSÉG GAZDASÁG TÁRSADALOM
AMIT EBBŐL A TÖRVÉNY FELVÁLLAL „Abból a célból, hogy az Alkotmányban biztosított tanuláshoz való jog az állampolgár egész életpályáján érvényesüljön, a felnőttkori tanuláshoz és képzéshez való hozzáférés szabályozott lehetőségei a társadalom minden tagja számára bővüljenek, hogy az állampolgárok meg tudjanak felelni a gazdasági, kulturális és technológiai fejlődés kihívásainak, hogy eredményesen tudjanak bekapcsolódni a munka világába és sikeresek legyenek életük során, valamint annak érdekében, hogy a felnőttkori tanulás és képzés révén az életvitel minősége javuljon az Országgyűlés a következő törvényt alkotja:”
AMIT EBBŐL AZ ÁLLAM TÁMOGATNI SZERETNE FELNŐTTKÉPZÉSI NORMATÍV TÁMOGATÁS FOGLALKOZTATÁST ELŐSEGÍTŐ KÉPZÉSEK TÁMOGATÁSA SAJÁT MUNKAVÁLLALÓK KÉPZÉSÉNEK TÁMOGATÁSA A FELNŐTTKÉPZÉS ÉS A KÉPZÉS TECHNIKAI FELTÉTELEINEK TÁMOGATÁSA ÉS MÁS CÉLOK…
ÉS AMIRE JUT…
A SZEREPLŐK AZ EGYÉN AZ ÁLLAM MUNKÁLTATÓ A KÉPZŐINTÉZMÉNY MÁS SZEREPLŐK
II. A FELADAT-ELHATÁROLÁS DILEMMÁI KINEK A FELADATA? KÖTELEZŐ VAGY SZABADON VÁLASZTOTT? FEJLESZTÉSEK, KÖLTSÉGEK FELELŐSSÉGEK ÉS KOCKÁZATOK MEGOSZTÁSA
III. A KÉPZŐK SZEMÉVEL… ÁLLAMI RENDSZER VAGY SZABAD SZOLGÁLTATÁS? A SZABÁLYOZÁS SZINTJE KISZÁMÍTHATÓSÁG ÉS TERVEZHETŐSÉG ELSŐK ÉS MÉG ELSŐBBEK…
IV. AMIRŐL MÉG BESZÉLNÜNK KELLENE… ? ?? ??? ????
BORSI ÁRPÁD borsi@fvsz.hu KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! BORSI ÁRPÁD borsi@fvsz.hu