Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012 Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva A Nyugat-magyarországi Egyetem szerepvállalása a projektben Katona György 2014.június 04.
Előadás vázlat A Nyugat-magyarországi Egyetem Pedagógusképzés az NymE-n A projektben vállalt feladatok TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
Nyugat-magyarországi Egyetem Hálózatos egyetem: 9 Kar – 6 város Apáczai Csere János Kar (Győr) Benedek Elek Pedagógiai Kar (Sopron) Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar (Szombathely) Erdőmérnöki Kar (Sopron) Geoinformatikai Kar (Székesfehérvár) Közgazdaságtudományi Kar (Sopron) Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar (Mosonmagyaróvár) Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar (Sopron, Zalaegerszeg) Természettudományi Kar (Szombathely) Minőségre törekvés: 75 % fölötti minősítettség TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
Pedagógusképzés az NymE-n Az NymE pedagógusképző spektruma: Csecsemő és kisgyermeknevelő BA szak Óvodapedagógus BA szak Tanító BA szak Szakoktató (műszaki , üzleti, mezőgazdasági) BA szak Közismereti tanár szakok 15 osztatlan MEd szak Szakmai tanár szakok Agrármérnök-tanár MA szakok Közgazdásztanár MA szak Mérnöktanár MA szakok Pedagógusképző Központ (2013. januárjától) Érintett karok: AK, BPK, BDPK, TTK, MÉK TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
A projektben vállalt feladatok - O/1. A pedagógusképzés módszertani támogatása, képzés és tartalomfejlesztés Az „IKT a pedagógiában” tantárgy megújítása A közgazdásztanár és az agrár-mérnöktanár képzés megújítását célzó szakmódszertani kutatások Tananyagfejlesztés a szakmai tanárképzés és a szakmacsoportos OKJ képzés összekapcsolására a közgazdásztanár és az agrár-mérnöktanár képzésekben Összehasonlító kutatás a szakmai tanárképzést folytató intézmények körében A fenntarthatósághoz és a környezettudatossághoz kapcsolódó tananyagfejlesztés TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
A projektben vállalt feladatok - O/1. A pedagógusképzés módszertani támogatása, képzés és tartalomfejlesztés 3 szakirányú továbbképzés szakmai pedagógusok számára 2 tananyagfejlesztés az ember és társadalom NAT területen 3 szakmai megújító és gyakornok-támogató program kidolgozása képzők képzése program ember és társadalom NAT területen Képzési akkreditációs és nyilvántartási feladatok elvégzése Módszertani jegyzet a szakmai pedagógusképzéshez A szakmai tanárképzés múltja és jelene - tanulmánykötet A Képzés és gyakorlat neveléstudományi folyóirat továbbfejlesztése a szakmai pedagógusképzés számára TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
A projektben vállalt feladatok - O/2. A szakmai gyakorlat elindításához szükséges fejlesztések kialakítása A BCE mentor-kiválasztási rendszerére alapuló program gyakorlatvezető tanárok számára Részvétel a szakmai pedagógusok szakmai gyakorlatára vonatkozó egységes tartalmi elemek kidolgozásában A szakmai pedagógusképzésében résztvevő mentorok számára továbbképzés kidolgozása Egységes adatmodellen alapuló adatbázis létrehozása a gyakorlatra jelentkező szakmai pedagógusjelöltek és intézményi gyakorlóhelyek társítására Képzők képzése programban a tehetséggondozás tématerület gondozása TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
A projektben vállalt feladatok - O/3. Pedagógusképző kutató- és szolgáltató központok hálózatának fejlesztése Részvétel a szakmai pedagógusképzést folytató intézmények szolgáltató- és kutató hálózatának szervezetében Kapcsolódás az OFI kutatási munkájához Részvétel projekt-rendezvényeken, fórumokon, workshopokon, konferenciákon TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
Nyugat-magyarországi Egyetem Köszönöm figyelmüket! Katona György Nyugat-magyarországi Egyetem titkarsag@bpk.nyme.hu TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012