Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
VIATICUM tájbejárás Gyula ERDÉSZET – ÖKOTURISZTIKA – ERDEI ISKOLA (fenntarthatóság – értékadás – környezeti nevelés) DALERD ZRT. Puskás Lajos.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – Győr, október Horváth Dániel.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
DÉL-MÁTRA Helyi Közösség Stratégiai Vázlat Debrei Attila.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Napocska Napköziotthon
10 RÓZSA SZÁMODRA. Ha ezt az üzenetet megkapod … az azért van, mert különleges ember vagy!
Az osztályfőnöki szerep története
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÖOSZ – Balástya márcuis 21, Csorvás március 22. ERDEI ISKOLÁS ÜZENET GYULA-VÁROSERDŐRŐL Puskás Lajos okl. erdőmérnök c. egy. docens.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
KIHÍVÁSOK GYULA-VÁROSERDŐN Puskás Lajos okl. erdőmérnök
Fenntarthatóság és káoszelmélet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Az osztályfőnöki szerep története és jelenlegi tartalma
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A Rábaköz agrárgazdaságának fejlesztési lehetőségei Hutflesz Mihály ügyvezető Régiófókusz Nonprofit Kft Csorna, december 17.
Az osztályfőnöki szerep története és jelenlegi tartalma Szekszárdi Júlia 2008.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Iskolakert.
Iskolakert.
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
Rajta! Távolinak tűnik, hát nem indulunk el, Nehéznek látszik, hát nem emeljük fel, Lehetetlennek látjuk, nem próbáljuk meg. Talán éppen ezért veszünk.
Veres Péterre „Az egyszervolt - emberre” emlékezünk.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A Sásdi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 27. Baranya Megyei Önkormányzat.
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
A legősibb települések
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Közösen a bántalmazás ellen
Urbánné Malomsoki Mónika
Hagyományos ökológiai tudás és
Előadás másolata:

Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban

A program fő célja Hazánkban minden gyerek ismerkedjen meg a hagyományos, falvainkban még fellelhető gazdálkodási módokkal egy életre nevelő pedagógiai programon keresztül.

A program részletes célja: Átélhetővé tenni Megtapasztalni Megtanulni A kétkezi munka becsülete, tisztelete Közösen végzett munka Tudatos fogyasztókat nevelni Országos hálózat szervezése- fogadó gazdaságok

A program értékrendje Természetközeli gazdálkodás A természet ismeretén alapuló tudás A vidéki munka a falu becsülete a társadalomban Tisztességes vidéki megélhetés Egészséges élelmiszer, helyi termékek Józan paraszti ész Generációk közötti kommunikáció

Módszertan Holisztikus jelleg- környezet és természet ismeret, ökológia, földrajz, testnevelés,stb.- integráló, holisztikus jellegű az élet egy fontos részét teszi megérthetővé és élhetővé Beépülés az oktatásba- NAT Hálózatosodás- FATOSZ- Mintagazdaságok

Hol tartunk most? 2011 –VM megkeresés 2011- tavasza tavaszi kísérleti szakasz, Miniszteri keretből 2012- őszi kísérleti szakasz, MNVH szakosztályi keret 2013- február országos konferencia