A sakkprogramok
A sakkprogramok kialakulása A 18. században született meg a sakk gépek ötlete. 1912-ben Leonardo Torres y Quevedo megalkotta a történelem első sakk gépét El Ajedrecista-t. A tábla alatti elektromágnesek segítségével automatikusan lejátszotta a végjátékot három figurával, mozgatva egy királyt és egy bástyát, az ember által vezérelt király ellen. A 70-es években a szakértők komolyan aggódni kezdtek a sakk gépek térhódítása miatt, és potenciális veszélynek érezték, hogy egy gép már legyőzheti az embert. 1978-ban David Levy - miután megverte a Chess 4.7-et – az akkori legerősebb sakk számítógépet – kijelentette, hogy az elkövetkező tíz évben sem lesz olyan gép, ami megverné őt.
Pontosan tíz évet kellett várnia, hogy a Deep Thought sakkprogram legyőzze, 1996-ban pedig Kaszparov is kikapott a Deep Blue programtól, majd pár évre rá Kramnyik is vereséget szenvedett a Deep Fritztől. A korszakok bajnokait sorra őrölte fel a technika. A mai programok már átalakultak olyan mesteri rendszerekké, amelyek átfogó emberi tudással és tapasztalattal bírnak. Óriási adatbázisok állnak rendelkezésre megnyitásból, végjátékból, és olyan cselekből, melyekkel már akár helyzeti előnyre cserélhetik az anyagi hasznot.
A Fritz sakkprogram története A Fritz német sakkprogram fejlesztői, Frans Morsch és Mathias Feist, kiadója pedig a ChessBase. A Deep Fritz, egy már több processzorral is kompatibilis verziója a programnak. Frans Morsh és Ed Schröder a 80-as évek elejétől már dolgoztak egy sakkprogramon. 2000-ben megjelent a Fritz 6 ami már javított grafikával és feljettebb menürendszerrel rendelkezett. 2001-ben a Fritz 7 amelyben már online játék és chat funkció is elérhető volt. 2003-ban a Fritz 8 virtuális 3D tábla. 2005-ben már valós hanghatások és még több 3D-s sakktábla jelent meg ez volt a Fritz 9. 2009-ben jelent meg az utolsó fejlesztés amelyben a újratervezték, ergonomikusabb felületet kapott és egy bővített adatbázist ez lett a Fritz 12.
Köszönöm a figyelmet!😃