„ A közúti közösségi közlekedés aktuális problémái”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Stratégiai tervezés.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Munka és rehabilitáció nemzetközi konferencia A munkaadói kapcsolattartás jelentősége a program végrehajtása.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter Amelynek célja, hogy tagjai minél többet profitáljanak az új technológiák kialakításából. Amelynek feladata, hogy erősítse.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.
Beszerzések hatékonyság növelése
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A DANONE és az MLSZ együttműködésében
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Informatio Medicata szeptember
Vállalati terv bemutató
Európai Uniós ismeretek
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
„Út a munkához”program
Előadás másolata:

„ A közúti közösségi közlekedés aktuális problémái” előadó Tóth Andor a VOLÁN Egyesülés vezérigazgatója „XV. A városi közlekedés aktuális kérdései” Konferencia 2015. szeptember 10., Balatonfenyves

A VOLÁN Közlekedési Központok aktuális problémaleltára Elöregedő járműpark

Az állami tulajdonú autóbusz-közlekedést végző társaságok autóbusz-állományának életkor szerinti megoszlása 2015. január 1-én  Átlagéletkor: 13,3 év. A 12 évesnél idősebb autóbuszok aránya – 2015. január 1-ei adatok szerint 51,7 %!!!!!!

A VOLÁN Közlekedési Központok aktuális problémaleltára Elöregedő járműpark Heterogén összetételű autóbuszállomány

Az állami tulajdonú autóbusz-közlekedést végző társaságok autóbusz-állományának gyártmány szerinti megoszlása 2015. január 1-én A 6442 db-os a VOLÁN autóbusz állomány – az ábrán jeleztük a főbb gyártmányokat – több mint 100!!!! autóbusztípust üzemeltetünk jelenleg! Az állomány 43%-a még mindig Ikarus, és legnagyobb számban még mindig Ikarus 200-as autóbuszok üzemelnek a társaságoknál (1696 db). Az autóbuszok összetétele rendkívül heterogén: a karbantartás rendkívül erőforrás igényes, mind személyi állomány, mind infrastruktúra és alkatrészellátás szempontjából.

A VOLÁN Közlekedési Központok aktuális problémaleltára Elöregedő járműpark Heterogén összetételű autóbuszállomány Autóbuszvezető hiány Műszaki szakemberhiány VOLÁN név, brand használatának igénye

A VOLÁN márkanév közismertségének és megítélésének megtartása és fejlesztése  széles körben ismert: az ország teljes területén, a köztudatban jól bejáratott brand; a hazai autóbuszos személyszállítás szinonimája; összehangolt tevékenységet és együttműködést jelent, amely biztosítja az azonos hozzáférést és szabályok használatát; a személyszolgáltatási tevékenység elismert és megszokott; a megítélése, hírneve, goodwill-ja pozitív; megbízhatóságot jelent az utasok számára; megbízhatóságot jelent a beszállítók, üzleti partnerek, megrendelők részére is (állami háttér); megbízhatóságot jelent a kiemelkedően jó baleseti statisztikája; mindezen megbízhatósági elemek kifejezett eredményjavító tényezők; sok éves működési tapasztalat és egységes személyszállítási technológiai eljárás kapcsolódik a VOLÁN márkához – közös megjelenés! Magyarországon évtizedek óta széles körben ismert: az ország teljes területén működik a VOLÁN cégcsoport (3154 településből 8 nem érhető el VOLÁN menetrendszerinti járattal!);   a köztudatban jól bejáratott brand (korábbi reklámfelmérés szerint ismertségben az első 20 magyar márkanév közt szerepelt), új elnevezések megismertetése, közismertté tétele (köztudatba bevitele) rengeteg időt, és plusz költséget jelent; a VOLÁN név egyben a hazai menetrend szerinti helyi és helyközi autóbuszos személyszállítás szinonimája, amely egyben az állami tulajdonú és irányítású közúti személyszállítás megtestesítője is; kifejezője annak az összehangolt tevékenységnek és együttműködésnek, amely biztosítja a járatok üzemeltetőjétől és közlekedésük földrajzi területétől függetlenül az azonos hozzáférési és magatartási szabályok használatát (egységes Utazási feltételek, a kedvezmények azonos igénybevétele feltételei, egymás járataira elővételi jegyvásárlási és ülőhelyfoglalási lehetőség stb.) márkához kapcsolódó személyszolgáltatási tevékenység az utazóközönség, a nagyközönség részéről elismert és megszokott; mindezek figyelembevételével kijelenthető hogy a megítélése, hírneve, goodwill-ja pozitív (vs. Orange Ways: utas botrányok, MÁV: állandó késések); megbízhatóságot jelent az utasok számára szolgáltatásai pontos, kiszámítható teljesítése, pozitívan értékelt és ismert, biztos múltra tekint vissza; megbízhatóságot jelent a beszállítók, üzleti partnerek, megrendelők részére is, mivel állami háttérrel rendelkezik, megbízhatóságot jelent a kiemelkedően jó baleseti statisztikája, autóbuszvezetőinek közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai szempontból történő jó felkészítettsége és felkészültsége, mindezen megbízhatósági elemek a piacon elsőbbségi szempontot jelentenek kiemelt személyszállítási feladatok teljesítésére való megrendeléseknél, azok elnyerésénél, ezáltal kifejezett eredményjavító tényezők, sok éves működési tapasztalat és egységes személyszállítási technológiai eljárás kapcsolódik a VOLÁN márkához; a már gyakorolt, a VOLÁN Egyesülés keretében megvalósuló VOLÁN hálózati reklámozás valamennyi regionális szervezet részére - a sorolt pozitív hozadékok mellett - gazdaságossági elemként is megjelenhet, régiónként ill. cégcsoprt szinten is megtakarítást hozhat, az egyes régiók, a korábban reklámra, PR-ra szánt összegeik egy részének (50-70%-a) összeadásával, a közösen használt VOLÁN márkanév egységes és országos reklámozására. Ez minden márkanév használó számára egyaránt hasznot hoz és jóval hatékonyabb, koncentráltabb PR megjelenéseket jelenthet, mivel ez összességében nagyobb büdzsét jelent, mintha egy-egy régió egyenként lépne föl, ill. reklámozna, kampányolna, szponzorálna - mégis kisebb összegből, mint a külön-külön reklámra, szponzorációra szánt társasági keretek együtt. További érv: szervezés-vezetési alaptétel, hogy minden változás az érintettek részéről elsőként tiltakozást vált ki, ellenérzést kelt. A tervezett VOLÁN regionalizáció nem csak a VOLÁN dolgozókat, hanem a VOLÁN utasokat is érinti (helyköziben 2013-ban 429 millió, helyi közlekedésben 2013-ban: 334 millió!!!!.) A jól ismert márkanév megtartása egyrészt: elősegítheti a munkavállalók munkatevékenységének további folytatását, végső soron a mással nem pótolható személyszállítási szolgáltatás további zavartalan biztosítását, abban megszerzett ismereteik és tapasztalataik hasznosítását, (ezzel képzési költségek takaríthatók meg), másrészt az utazóközönség könnyebben elfogadja a regionalizációval járó szervezési, menetrendi változásokat, amennyiben az ismert/megszokott környezet (szolgáltatás) egy része (a márkanév) továbbra is megmarad (számukra az a folytonosság kifejezője lesz).

A VOLÁN Közlekedési Központok aktuális problémaleltára Elöregedő járműpark Heterogén összetételű autóbuszállomány Autóbuszvezető hiány Műszaki szakemberhiány VOLÁN név, brand használatának igénye Közös arculat igénye

Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell Javasolt megoldások Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell

Szakiskola minden régióban Duális képzési modell VOLÁN képzési modell Műszaki hiányszakmák (lakatos, kárpitos, korrózió védelmi szakember stb.) Szakiskola minden régióban Duális képzési modell Felsőfokú képzés az ország két pontján Szakiskola minden régióban – duális képzés

Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell Javasolt megoldások Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell VOLÁN IQ tudásbázis Új ellenőrzési koncepció

Változások az utas és autóbuszvezető ellenőrzésben

Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell Javasolt megoldások Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell VOLÁN IQ tudásbázis Új ellenőrzési koncepció Közös arculat – újratervezve

…egységes, új arculat  Még NEM ELDÖNTÖTT a kérdés!

Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell Javasolt megoldások Autóbuszvezető képzési koncepció VOLÁN képzési modell VOLÁN IQ tudásbázis Új ellenőrzési koncepció Közös arculat – újratervezve Frissülő járműpark

Köszönöm a figyelmet! titkarsag@ve.hu 2015. szeptember 10.