HÉL (Hasonló értelmű licit)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
…ami másolható az nálad is működhet! Tibai Eszter.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
FOL függvényjelekkel Zsebibaba anyja A 2 harmadik hatványa a oszlopában az első blokk Ezek is nevek, de nem in- konstansok Azért, mert összetettek Predikátum:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Ellenőri továbbképzés Budapest, Ellenőri továbbképzés Budapest, MLSZ JB.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
 Alap tudnivalók Alap tudnivalók  Az If és a While folyamatábrák Az If és a While folyamatábrák  Probléma Probléma  A while ciklus (általános alak,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Dr. Pók László SZECSKAY ÜGYVÉDI IRODA Köthetünk-e útján szerződést? „INFORMÁCIÓVÉDELEM MENEDZSELÉSE” LXII. SZAKMAI FÓRUM szeptember.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Póker.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Munkalapok védelme az Excelben
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Teljesítési garanciák a svájci építőiparban
Jogosulatlan információ
Adatbázis normalizálás
A titkosítás története
Zsiros Péter A Bolyai János megyei matematikaverseny feladatsorairól és a javítás egységesítéséről Zsiros Péter
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
A közigazgatással foglalkozó tudományok
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Cím: 4024 Debrecen, Burgundia utca 22. II. /8,
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Colorianne Reinforce-B
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Newcomb-paradoxon Előttünk van két doboz, A és B. Ezekbe egy nagyon megbízható jövendőmondó helyezett el pénzt, amihez úgy juthatunk, ha mind a két dobozt.
Hipotézisvizsgálat.
Tömör testmodellek globális kapcsolatai
A téves felvilágosítás
Portia ládikái (ld. A velencei kalmár)
Felvételi
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Az én házi feladatom volt:
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Család és iskola Nevelés.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
SZKENNER BÓNUSZOK.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
Környezeti Kontrolling
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
A Microsoft SharePoint testreszabása Online webhely
Az ELQ 30A+ automatikus hangfrekvenciás mérései
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
SQL jogosultság-kezelés
FÖLDRAJZ 1.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
TITKOSÍTÓ ALGORITMUSOK
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
11. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Hipotéziselmélet Adatelemzés.
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

HÉL (Hasonló értelmű licit)

Definició L23 – teljesen új Egy licit hasonló értelmű licit, ha Ugyanaz vagy hasonló jelentése van, mint a visszavont licitnek, vagy Jelentése a visszavont licitnek tulajdonítható jelentések egy részhalmazát tartalmazza, vagy Ugyanaz a célja (például kérdés vagy relé), mint a visszavont licitnek.

Mi van, ha HÉL van? Ha valaki egy elégtelen vagy soron kívüli licitet hasonló értelmű licittel helyettesít, akkor nincs semmi büntetés. Ha nem – a szokásos eljárás, partner egyszer/végig passzol, és 26B hívási büntetései élnek. 23C - Még ha HÉL is volt, akkor is meg kell nézni, hogy ez a vonal szerzett-e előnyt a szabálytalanság által. Tipikus példa, ha a másik kézbe kerülő felvétel onnan bukhatatlan – ekkor módosítjuk az eredményt.

Alkalmazás A cél: minél kevesebb kényszerített passz, minél több normálisan lejátszható parti. Használat: L27 – elégtelen licit, és L29-30-31-32, soron kívüli licit. Ugyanaz vagy hasonló jelentés: nem kell pontosan ugyanazt a jelentést várni. …tulajdonítható…: meg kell tudni, milyen jelentés tulajdonítható a visszavont licitnek. Ha ez mindenkinek világos az asztalnál, akkor ez jó lesz, ha nem, akkor kérdezzük meg a licitáló szándékát! …részhalmazát tartalmazza…: a partnernek ne legyen olyan információja, amit a visszavont licitből tudhat csak.

Eljárás Ha licitáltak az elégtelen/soron kívüli licit után: Arra licitáltak: elfogadták, megy tovább. Soron lévő játékos licitált, mert ő jött: 28B, és van 16C2! Ha nem: STOP! Senki ne csináljon semmit, az egész asztalnak el kell magyarázni a lehetőségeket! Ki kell deríteni, hogy a hibás licitnek milyen jelentés tulajdonítható. Nézd meg a licitáló lapját, konvenciókártyáját, és kérdezd meg, mit akart (ne az asztalnál, hívd félre!). Kérdezd meg, hogy a szabályos licitjei mit jelentenének ebben a helyzetben.

Eljárás Mondd el a licitálónak (még mindig az asztaltól távol) hogy milyen licitjének mi lesz a következménye. Menjetek vissza az asztalhoz. Most ajánld fel a soron lévőnek, hogy elfogadhatja, vagy ha nem, akkor mi történik, ha a hibázó játékos HÉL-et licitál, és mi van, ha nem – de azt ne mondd el, hogy milyen liciteket fogadsz el. Hagyd őket játszani, de figyeld, hogy nem kell-e alkalmazni a 23C-t.

Észak Kelet Dél Nyugat …. 1 1 x HÉL vagy nem HÉL? Nem HÉL. Egy indulásnak és egy infokontrának nem ugyanaz vagy hasonló a jelentése; lehet benne több treff mint káró, tehát nem részhalmaza az 1d-nak, és nem ugyanaz a célja sem.

Észak Kelet Dél Nyugat 1 1 1 x HÉL vagy nem HÉL? Nem HÉL. Mint az előbb.

Észak Kelet Dél Nyugat …. 2 (egyszínű) 1NT 2 ( +m) HÉL vagy nem HÉL? HÉL. Részhalmaz. Bár az erő kérdéses, de ha a 2 nem konstruktív, akkor OK.

Észak Kelet Dél Nyugat …. 2 ( +m) 1NT 2 (egyszínű) HÉL vagy nem HÉL? Nem HÉL. Partner tudja, hogy minorja is van.

Észak Kelet Dél Nyugat …. 2 (egyszínű) 1NT 2 (multi) HÉL vagy nem HÉL? Nem HÉL. Partner tudja, hogy pikk a színe.

Észak Kelet Dél Nyugat …. 2 ( +m) 1NT 2 ( +m) HÉL vagy nem HÉL? HÉL.

Észak Kelet Dél Nyugat 1NT …. 2 (transzfer, bármi) 2 3 (GF) HÉL vagy nem HÉL? HÉL. A bárminek részhalmaza a GF.

Észak Kelet Dél Nyugat 1NT passz 2 (xfer) …. 2 2 passz HÉL vagy nem HÉL? HÉL - de 23C, ha a kőr felvétel a másik kézbe kerül!

Észak Kelet Dél Nyugat …. …. passz 1 passz 1NT (NF) HÉL vagy nem HÉL? HÉL. Részhalmaz (bár bizonyos minor kizáró lapok már nem lehetnek, de ez belefér).

Észak Kelet Dél Nyugat …. …. passz 1 passz 1NT (kényszerítő) HÉL vagy nem HÉL? Nem HÉL (ha az 1NT-ban vannak a GF emelések hármas majorral). Meg kell kérdezni a rendszerüket. Ha ez nem lehet, el lehet fogadni HÉL-nek.

Észak Kelet Dél Nyugat 2NT passz 2 3 HÉL vagy nem HÉL? HÉL. Ugyanaz a cél.

Észak Kelet Dél Nyugat …. … 1 passz passz 1 HÉL vagy nem HÉL? HÉL. Hasonló értelmű (még akkor is, ha lehet gyengébb).

Észak Kelet Dél Nyugat …. 1 2 2 HÉL vagy nem HÉL? HÉL. Hasonló jelentés.

Észak Kelet Dél Nyugat …. 1 2 x HÉL vagy nem HÉL? Nem HÉL. Nem részhalmaz, ötös pikket a kontra nem ígér.

Észak Kelet Dél Nyugat 2 1NT 2NT HÉL vagy nem HÉL? HÉL. Még akkor is hasonló jelentés, ha a közbeszóló 2NT ilyenkor 16-18.

Észak Kelet Dél Nyugat …. 1 2 3 HÉL vagy nem HÉL? UTOLSÓ!!!! - HÉL. Részhalmaz.

1. példaparti Észak Kelet Dél Nyugat 2 2 2 2 Kelet szándéka: káróval közbeszólni. 3 ok (27B1a miatt!), más módosítás esetén partner végig passzol.

2. példaparti Észak Kelet Dél Nyugat 2 2 2 2 Dél szándéka: multival indulni. Nincs HÉL, kivéve ha bebizonyítják, hogy a 2 -re a 3 gyenge, és bellben ez elég hozzá.

3. példaparti Észak Kelet Dél Nyugat 1 passz x Észak információs kontrát akart adni az ellenfél 1-jére. Nem ez a pont, hanem L36 – a partner végig passzol.

4. példaparti Észak Kelet Dél Nyugat 1 1NT passz 3NT passz passz Nyugat megtiltja a kőr indulást. Észak a 10-essel indul, ütésben marad, és (mivel még mindig nem hívhat kőrt), folytatja. A harmadik pikket nyugat üti, és treff ász-treff impasszt ad – hét bukás. A kőr indulást megtiltva a pikk indulás még mindig UI északnak. Megkérdezünk 5 embert, hogy mivel indulna, ha a kőr le lenne tiltva – ha mindenki pikkel, marad az eredmény, de ha van logikus alternetíva, akkor 3NT +1.

5. példaparti Észak Kelet Dél Nyugat 1 x/3 Kelet a STOP-ot akarta kirakni. Hagyjuk neki.

6. példaparti Észak Kelet Dél Nyugat 1 1 1 K-Ny rendszerében: 1 1 K-Ny rendszerében: A 2 kőr fitt és GF A 2 kőr fitt és invit+ A 2 bármilyen erős lap Az A esetben HÉL, a többiben nem.