KIPRÓBÁLÁS ÉS MEGÚJULÁS - A TANÍTÁS TANULÁSA -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Iskolánkról.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Szűts József Általános Iskola
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
E-learning kompetenciák a mérnöktanár képzés számára
Pedagógiai Értékelési Konferencia
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A lelki egészség védelme az iskolában
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Cséfalvay Ágnes Szakképzési.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

KIPRÓBÁLÁS ÉS MEGÚJULÁS - A TANÍTÁS TANULÁSA - Valaczka András, EKE OFI

Közvetlen és közvetett hatások A tanári visszacsatolás elsődleges haszna a tanórai beválás mérése Elmélet és gyakorlat összekapcsolása, hibajavítás, finomhangolás, mennyiségi-módszertani korrekció Közvetett hatása a rendszer szereplőinek élő kapcsolata

A rendszer szereplői Pedagógus: az összes többi tényező összekapcsolója Tanterv: a sikeres, „jó” élethez szükséges ismeretek és kompetenciák Tanuló: a „Z” nemzedék összes erényével és nyűgével Eszköztár: digitális és hagyományos, tanári és tanulói

Élő kapcsolat A kipróbálók nemcsak a taneszközről hanem a „Z” generációról is visszajelzést adnak Infosztráda, sebesség Több csatorna, multitasking Minimalizmus, csetnyelv Fórumozás, belterjes értékképzés WEB 2.0, közösségi ön-informálás

Infosztráda, sebesség A logosz lassú, az eidosz gyors A logosz analitikus, az eidosz impresszív A logosz allegória-szerű, az eidosz szimbólum-szerű Az eidosz korszakában mélyebb, de homályosabb benyomások keltődnek Tankönyveinkben megsokszorozódnak az infografikák

Több csatorna, multitasking A korábbi nemzedéknek csend kellett a tanuláshoz, ma létszükséglet a kommunikációtudományi értelemben vett „zaj” A figyelemmegosztás a mai diákot kifejezetten inspirálja Felszínesebb, de sokrétűbb tanulási folyamat zajlik Tankönyveink osztott felületekkel, párhuzamos funkciókkal, margókkal képezik le a „Z” nemzedék tanulási folyamatát

Minimalizmus, csetnyelv Az írott szóbeliség minimalizmusra ösztönöz A leegyszerűsítés a tanításnak is eszköze, de megvannak a határai Flynn-effektus: az IQ nő, de a verbális képességek nem nőnek vele A szövegértés jól mérhető, a szövegalkotás nem Tankönyveink az összes tantárgy közös feladatának tekintik

Fórumozás, belterjes értékképzés A „Z” nemzedék megszokta, hogy kedvére beszélhet (cset, komment, fórum, posztolás) A hírportálokon sokszor tanulságosabbak a kommentek, mint maga a hír A betelefonálós műsorok, tévé-szavazások reneszánsza Tankönyveink minden korábbinál több teret adnak az interaktivitásnak

WEB 2.0., közösségi ön-informálás Az infosztráda a száguldozásra szocializál Hír-éhség, elvonási tünetek Önellátó hírgyárak a social mediában Inszcenálás: már nem a hír szól az eseményről, hanem az eseményt hozzuk létre a hír kedvéért Tankönyveinkben kooperatív feladatok adnak rá alkalmat

Kihívások, folytatás Hogyan tovább? – A platform is fontos, de ugyanolyan fontos a tananyagszervezés A „Z” generáció akhillesz-sarka: a pályaválasztás Egyre bizonytalanabb, hogy milyen a „jó” élet, mit kell megtanulni ehhez A mérhetőség és a kipróbálhatóság korlátai A brend és a bóvli versenye a tudáspiacon

Köszönöm a figyelmet!