MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 4.előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
11. hét: A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
III. A logisztika jövője
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A kontrolling és a minőségmenedzsment kapcsolata
Ellenőrzés, visszacsatolás
Minőségdíjak.
Minőségmenedzsment. Ha ugyanazt csináljuk, mint eddig, akkor ugyanazt kapjuk, mint eddig.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségbiztosítás LB-II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Minőségirányítás 2. Dr. Dénes Levente
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
MI LEHET TEHÁT A MAGYAR MEGOLDÁS MA (ITT és MOST)?
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?

Miért jók, stabilak a (minőség)rendszereik? 1. Hosszútávon tudatosan „törnek” a TQM felé 2. Van átgondolt szerkezetük 3. Van stratégiájuk 4. A módszereket hatékonyan alkalmazzák 5. Szabályozottak/képesek a folyamataik/rendszereik

1. Hosszútávon tudatosan „törnek” a TQM felé

a TQM háromszintű modellje Folyamatos javítás-fejlesztés CÉL a folyamatok javítás-fejlesztése ALAPELVEK vevő- központúság teljes körű felhatalmazás Vezetés, irányítás, menedzsment; képzés, tréningek; rugalmas támogató szervezet; kommunikáció; motiváció, elismerés; értékelés, mérés, elemzés. TÁMOGATÓ ELEMEK

A támogató elemek kiépítése: vezetés, irányítás, menedzsment; képzés, tréningek; rugalmas támogató szervezet; kommunikáció; motiváció, elismerés; értékelés, mérés, elemzés.

2. a Total Quality Management: a minőség valamennyi feltételének felsővezetői szintről történő biztosítása és menedzselése. Elemei: - vevőközpontúság, - folyamatos javítás-fejlesztés, - az alkalmazottak felhatalmazása.

1. Vevőközpontúság: a külső és belső vevők igényeinek megismerése, és a lehető legjobb kielégítésére való törekvés. 2. Folyamatos javítás-fejlesztés: állandó folyamat-javítás, a tervezett és a megvalósult tevékenységek közti eltérés csökkentésére és a folyamatok tökéletesítésére. 3. Az alkalmazottak felhatalmazása: a szervezet minden szintjének minél széleskörűbb bevonása a döntési folyamatokba.

a „harmadik dimenzió“: a MENEDZSMENT FELTÉTELRENDSZER, kialakítása. a fejlődés lényege: a „harmadik dimenzió“: a MENEDZSMENT KLÍMA, a MENEDZSMENT FELTÉTELRENDSZER, kialakítása.

A MINŐSÉG FEJLŐDÉSÉNEK „SZINTJEI” az elmúlt 100 évben. Termékminőség - szint („a múlt”) megoldás: minőségellenőrzés Folyamatminőség - szint („a jelen”) megoldás: folyamatszabályozás(SPC) Rendszerminőség - szint („a jövő”) megoldás: TQM

2. VAN ÁTGONDOLT SZERKEZETÜK

TERMÉK/SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG A TELJESÍTMÉNY MINŐSÉGE 10 20 30 40 A TELJESÍTMÉNY MINŐSÉGE munka folyamat anyag A RENDSZER MINŐSÉGE rendszer vezetés állóeszköz szervezés dolgozók A TÁRSADALOM KULTÚRÁJÁNAK MINŐSÉGE

a stabil minőség gúla vevői környezetben vevők, környezet társadalom jó minőségű termék 10 20 30 40 vevők, környezet társadalom vevők, környezet társadalom (minőség)módszerek,technikák (minőség) modellek, rendszerek általános (minőség) kultúra vevők, környezet társadalom

a minőségtevékenységek „hierarchiája” 4. minőség-ellenőrzés- 10% 3. minőségbiztosítás - 20 % 2. minőségszabályozás- 30 % 1. minőségmenedzsment- 40 %

VEVŐI IGÉNYEK KOMPLEX HIBAELEMZÉS a TQM felé törő rendszer realizáló gúlája VEVŐI IGÉNYEK TQM, CWQC, TQC, IQM MINŐSÉG-KÉPESSÉG-, -SZABÁLYOZOTTSÁG KOMPLEX HIBAELEMZÉS MINŐSÉG- INFORMATIKAI ÉS - ADATBÁZIS

stratégia és taktika/súlyok a minőségrendszerben VEVŐK, PIAC 10 20 30 40 MINŐSÉGELLENŐRZÉS MINŐSÉG MÓDSZEREK, -TAKTIKÁK MINŐSÉGRENDSZER, -STRATÉGIA MINŐSÉGKULTÚRA ÉS -SZEMLÉLET

út a minőségcsúcsra Objektivizált TQM MB RENDSZER (pl. ISO 9001) Folyamatos, strukturált hibamegelőzés, minőségtervezés Folyamatos, strukturált minőségjavítás (pl.: CIP) Teljeskörű bevezetés, oktatás; rendszeres hibaelemzés, szabályozottságnövelés MB RENDSZER (pl. ISO 9001)

3. VAN STRATÉGIÁJUK

Működő rendszer minőséganalízise döntően intern minőségbiztosítás döntően extern minőségtervezés D2 D3 valódi hosszabb távú minőség fejlesztés ETS tisztán minőség tartó, stabilizáló IBS3 tisztán minőség javító, s.csökk. IBS1 kevert minőség tartó-javító IBS2

TQM TQM TQM BPR a Six szigma módszertan 3 dimenziója folyamatirányítás = BPMS = MINŐSÉGTARTÁS a Six szigma módszertan 3 dimenziója folyamattervezés = DMADV = MINŐSÉGFEJLESZTÉS folyamatjavítás = DMAIC = MINŐSÉGJAVÍTÁS TQM TQM BPR

Működő rendszer minőséganalízise/1. verzió általános felfogás (USA?) dötően intern minőségbiztosítás D3 tisztán minőség- tartó, stabilizáló IBS3

dötően intern minőségbiztosítás Működő rendszer minőséganalízise/2. verzió a többségében indokolt hazai felfogás D1 dötően intern minőségbiztosítás D3 kevert minőség javító-tartó IBS2

MINŐSÉGJAVÍTÁS ALAPVETŐEN A GYÁRTÓ ELÉGEDETLEN ÁLTALÁBAN KÖZÉPTÁVON LEHETSÉGES A DÖNTÉS SZINTJE: KÖZÉP/VÉGREHAJTÓ AZ ERŐFORRÁSIGÉNY (PÉNZÜGYI, INFORMÁCIÓK, EMBERI, SZAKMAI stb.) DÖNTŐEN BELSŐ A TEAM PROBLÉMAORIENTÁLT, MINDENES

4. A módszereket hatékonyan alkalmazzák

5. Szabályozottak/képesek a folyamataik/rendszereik