Jövőműhely a helyi erőforrásokra építve a vidéki kistelepüléseken

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Női viselet.
Advertisements

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem megjelenése a fenntartható foglalkoztatás víziójában Köves Alexandra Budapesti Corvinus Egyetem.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
„Útközben” – nyitókonferencia Budapest – szeptember 24. Új módszerek alkalmazási tapasztalatai esetismertetésen keresztül TÁMOP /
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Hercegh Mária MSZOSZ Női Választmány elnök
Civil szerepek és civil szereplők
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
A szociális szolgáltatások tervezése az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A család szerepe, jellemzői
Evapotranspiráció elõrejelzése mesterséges neuronális halózatok segitségével Wójcicki Andrzej, GTK V. konzulens: Dr. Pitlik László Gazdasági Informatika.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, szeptember.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
A vidéki tér sikertényezői
kiemelt projekt bemutatkozása
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
AZ ISKOLA.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
SAGE Időskorúak segítése a döntéshozatalban való részvételben Trebag Kft.
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A segítés, mint a társadalmon végzett munka és az ifjúságügy S ZOCIÁLIS TANULMÁNYOK TANSZÉK Dr. Tóbiás László egyetemi docens.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Elgondolások az aktív időskor programjára,
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Prof. Dr. Szabó Lajos c. egyetemi tanár ELTE Társadalomtudományi Kar
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
LEADER, Identitás, Sport
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Győri helyi közösség Helyi közösségi fejlesztési stratégia
Biztos kezdet- gondolat
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Varga Péter, közszolgálati CMC
Előadás másolata:

Jövőműhely a helyi erőforrásokra építve a vidéki kistelepüléseken Dr. Tóbiás László egyetemi docens Szociális tanulmányok tanszék

Várhatóan a belátható jövőben a gyerekes családok egy-két gyereket nevelnek, a családon belüli generációk távolsága nagy marad – egyes funkcióiban tovább gyengül, veszíti egyedüli felelősségét az egész életút tekintetében, különösen fontos a kielégítetlenné vált – mindkét értelemben vett – tanítási szükségletek kielégítése, a szükségletek kielégítésére újfajta konstrukciók kialakítása szükséges – az is szükségletünk, hogy adjunk, nem csak az, hogy kapjunk!

Az „adási szükségletek” mint a közösségi tevékenységek lehetséges erőforrásai Új típusú szükségletkielégítő kezdeményezések közösségiek, megpróbálják felismerni és kielégíteni (segíteni) a szükségleteket, nem pénzalapúak, családon belüli informális (el)tanulás helyett nem formális (de szervezett) tanulás, az életút minden szakaszában, a komplementer szerepek mindkét oldalán, tudatosságra törekvők, próbálnak újratanulni régi tudásokat, illetve reflektálni.

Baba-mamaklub foglalkozása az OKos hely családi napján, Győrben Találkozási és közösségi tér a családok számára egy barcelonai bölcsőde emeletén A szoptatást támogató csoport plakátja egy barcelonai bölcsődében Baba-mamaklub foglalkozása az OKos hely családi napján, Győrben

Switzer Furugh Egység a különféleségben Alapítvány

Segítünk az időseknek program Szociális Projektinkubátor Közösségi Akció és Kutatás Alapítvány, Győr