Feladatlapkészítés, diagnosztizálás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Programozási feladatok
A normalizálás az adatbázis-tervezés egyik módszere
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Matematikai logika.
Képességszintek.
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Ellenőrzés - értékelés
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Logika Érettségi követelmények:
6. előadás.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Szófajok rendszere.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Az érvelés.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Kérdések a ZH-hoz.
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
A GONDOLATTÉRKÉP.
Halmazelmélet és matematikai logika
A fejlesztő értékelés.
Objektumok. Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége,
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
TERVEZET.
Katz és Fodor '63 egy fogalom jelentése vonások halmaza
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A tantervek, követelmények, feladattípusok
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Információ, adat, jel, kód
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A szövegértési feladatok összeállítása
Ami a Közös Európai Referenciakeretből (KER) és az Akkreditációs Kézikönyvből (AK) kimaradt.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A Bloom-féle taxonómia szükségessége, hierarchiájának eredete, régi és új változata, és egy alkalmazáson való szemléltetése.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
Útmutató Tippek, típushibák, megoldások és némi statisztika.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
A MATEMATIKA FELÉPÍTÉSÉNEK ELEMEI
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Beszédinformációs rendszerek Szegmentális és szupraszegmentális elemek a beszédtechnológiában.
Projektirányítás – kifejtős kérdések Feladatsor. 1. Adja meg a PCM szakaszait!
Jegyzetkészítés 5/17.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Konrád Ignác Körzeti Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda, Kétújfalu Esélyegyenlőség integrált helyi tantervvel.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Kaposi József. Pedagógiai dokumentum, az iskolai tanulásszervezés általános pedagógiai és didaktikai tantárgy- pedagógiai szempontjai tartalmazza. Kijelöli:
SZFP II Kompetenciamérés
12. óra Kenőpénz és korrupció.
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Az SZMBK Intézményi Modell
Alkotó jellegű és játékos gyakorlatok
Előadás másolata:

Feladatlapkészítés, diagnosztizálás

Az értékelés viszonyítási köre Minden értékelés viszonyítás. Az értékelés viszonyítási alapjait figyelembe véve háromféle értékelést különböztetünk meg: Kritériumra orientált Normára orientált Individumra orientált

A viszonyítás szerint a feladatok is lehetnek: Normaorientáltak: A tanuló teljesítményének értékelésekor az átlaghoz viszonyítunk. Kritériumorientáltak: A diákok személyes teljesítményét a kitűzött tanulási célokhoz, pl. a tantervi követelményekhez viszonyítjuk. meghatározott szintet kell teljesíteni, pl.. 50%.

Individumra orientált: Önmagához viszonyító az értékelés, ha a tanulók pillanatnyi viselkedését, teljesítményét önmagukhoz – korábbi viselkedésükhöz, teljesítményükhöz – viszonyítjuk.

Kritériumra orientált feladatok A feladatsort úgy állítjuk össze, hogy meghatározzuk azt a teljesítményszintet,amely fölött a tanuló teljesítménye elfogadható. A feladatok csak minimumszintű követelményeket is mérhetnek.

Nem a tankönyvekben leírtak alapján kell a feladatokat összeállítani, hanem a tantervi követelményeket kell figyelembe venni!

A feladattípusok fajtái zárt kérdéses kiegészítéses

A zárt kérdéses feladatkijelölés formája lehet: Kijelentés Problémafelvetés Felszólítás csoportosítás

A feladatadás módja: Feleletválasztás Egy Kettő Több helyes vagy helytelen válasz kikeresése Döntés (igaz/hamis válaszok)

Zárt kérdéses feladatok: egyértelműen pontozható Adott a feladat töve, és megadjuk az egyetlen vagy több helyes választ, amelyet több válasz közül keres ki a tanuló. PL.:Tedd igazzá az állítást! lengyel A törökök elrabolták a tatár király lányát. francia

A zárt kérdéses feladatok legfontosabb részei az elterelők. Elterelik a tanulót az azonnali helyes válasz megtalálásától. De! Teljesen rossz válasz ne legyen! Tartalmazzon részigazságot Lehetőség szerint tartalmazza a tanulók tipikus tévedéseit, melyet a feladattal kapcsolatban előzően tapasztaltunk.

Kiegészítéses feladatok Ismeret ( tényeket, fogalmakat, módszereket, szabályokat felismerni vagy felidézni. ) Megértés alkalmazás ( a tanuló képes az elméleti ismereteket, szabályokat, elveket, módszereket konkrét és sajátos esetekben használni.) Értelmi-műveleti szintek mérése

A feladatkijelölés formája: Kérdés Felszólítás Csoportosítás Rajz táblázatkitöltés

A feladatadás módja: Szöveges Táblázat Rajz kombinált

Típusai: Egyszerű kiegészítéses Kiegészítés több szóval, mondattal Táblázat kitöltése

Pl. :Rendezd két halmazba az alábbi szavakat Pl.:Rendezd két halmazba az alábbi szavakat! apu, folyó, gyűrű, anyu, menü, betű, fenyő, erdő, eskü, tó, nono borjú, rádió, koszorú, fésű

1. Egészítsd ki a mondatokat melléknevekkel. (milyen 1. Egészítsd ki a mondatokat melléknevekkel! (milyen?) váza A boszorkány __________ volt. pöttyös Kata_________ labdát kapott. tarka __________idő volt tegnap. csúnya A virágra _________ lepke szállt. hó szép

A kiegészítéses feladatok értékelése Ugyanúgy történhet, mint a zárt kérdésesé, de a javító kulcs szinonímákat is tartalmazzon! A megoldásokat lépésenként is értékelhetjük Láncolt feladatokat ne adjunk!

A feladatlapok könnyen megoldható feladattal kezdődjön!

Egy feladatban belül analóg típuson belül legyen a minimum és a követelmény is! Vizuálisan megjeleníthető legyen! Ne kognitív követelményt fogalmazzon (csak) meg!

A gondolkodás szintjei Kérdések, amiket felteszünk Feladat-meghatározások (követelmény) Alapműveletek Ismeret: képes tényeket, fogalmakat, módszereket, szabályokat felismerni vagy felidézni Ki, mi, mikor, hol, hogyan, mennyi, milyen, melyik…? Nevezze meg Sorolja fel Határozza meg Válassza ki Jelölje meg Megértés: megérti, amit közöltek vele, fel tudja használni a közlés tartalmát anélkül, hogy másfajta tartalommal hozná kapcsolatba. Mi az alapötlete? Milyennek képzeli..? Mit gondol..? Hogyan foglalná össze..? Miért..? Képzelje el Mondjon példát Különböztesse meg Magyarázza el Egészítse ki Rajzolja le Alkalmazás (ismeret): képes az elméleti ismereteket, szabályokat, elveket, módszereket konkrét és sajátos esetekben használni. Hogyan példázza..? Hogyan áll kapcsolatban..? Használja fel Változtassa meg Számítsa ki Demonstrálja Módosítsa Találja meg

Magasabb szintű műveletek Elemzés (analízis): képes az adott tartalmat összetevői elemire, részeire bontani. Mik a részei vagy tulajdonságai..? Hogyan csoportosítaná??? Miben hasonlít, miben különbözik…? Mik az okai, indítékai..?? Mivel tudná bizonyítani…? Ossza fel.. Vázolja fel… Illusztrálja… Bontsa elemeire… Vizsgálja meg.. Hasonlítsa össze.. Következtesse ki… Egybefoglalás (szintézis): amikor képes az elemekkel, részekkel dolgozni és összerakni ezeket egy egésszé, képes egy új modellt vagy struktúrát létrehozni. Mire következtet…? Milyen gondolatokat fűzne..? Hogyan tervezne, készítene egy új..? Mi történne, ha ……-vel kombinálnánk? Mi lenne, ha…? Milyen megoldást javasolna..? Csoportosítsa … Kapcsolja össze… Tervezze meg.. Alkossa meg… Javasoljon megoldást… Értékelés: képes mennyiségi és minőségi ítéleteket alkotni arról, hogy anyagok és módszerek mennyiben tesznek eleget a kritériumoknak – kritikai gondolkodás. Egyetért-e..? Mit gondol..? Mi a legfontosabb… Hogyan rangsorolná… Hogyan döntene…? Milyen feltételeket szabna..? Döntse el… Ítélje meg… Értékelje… Becsülje fel… Bizonyítsa be… Rangsorolja…

Ismeret: képes tényeket, fogalmakat, módszereket, szabályokat felismerni vagy felidézni Ki, mi, mikor, hol, hogyan, mennyi, milyen, melyik…? Nevezze meg… Sorolja fel… Határozza meg… Válassza ki… Jelölje meg …

Megértés: megérti, amit közöltek vele, fel tudja használni a közlés tartalmát anélkül, hogy másfajta tartalommal hozná kapcsolatba. Mi az alapötlete? Milyennek képzeli..? Mit gondol..? Hogyan foglalná össze..? Miért..? Képzelje el Mondjon példát Különböztesse meg Magyarázza el Egészítse ki Rajzolja le